ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

ΠΕΡΙ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΚΩΜΙΚΟΥ

ΑΠΟΨΕΙΣ. ΑΡΘΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. - 26 Νοέ 2017 - 11:46
Loading...

Ροή ειδήσεων σε μορφή blog



«Κλάψε σήμερα για να γελάσεις αύριο» λένε σε μια χώρα της Δυτικής Αφρικής, που σε μια άλλη χώρα αφρικανικής δημοκρατίας, την Ελλάδα, η πολιτική πραγματικότητα την έχει αναστρέψει «γελάνε σήμερα για να κλάψουν αύριο»

Την ώρα που η Γαλλία παρέδιδε στον πρωθυπουργό της κατά φαντασία ευρωπαϊκής χώρας, κοινώς Ευρωμπανανίας, το βραβείο για την πολιτική πυγμή, που προκλητικά το στέρησε από άλλους πολιτικούς πυγμαίους της ευρωπαϊκής ζούγκλας, όπως πχ τους γείτονές της Francisco Franco και António Salazar και

γιατί όχι ακόμα τους Adolf Hitler και Benito Mussolini ή τους δικούς μας Παπαδόπουλο, Παττακό και Ιωαννίδη, ίσως, γιατί προσέφεραν λιγότερα στην Ευρώπη, στερώντας ισοδυνάμως λιγότερα από τους πολίτες τους, την ώρα, λοιπόν, που η Γαλλία παρέδιδε το βραβείο της πολιτικής πυγμής, εδώ ο μάγος της κυβέρνησης των πυγμαίων του ευρωπαϊκού Κονγκό, της Ελλάδας, ο υπουργός οικονομικών, δήλωνε πως ο προϋπολογισμός δεν είναι απόλυτα δίκαιος, αλλά σχετικά.

Μόλις άρχισα να τραβάω τα μαλλιά μου και να δυσανασχετώ, που δε ζει ο Αριστοτέλης, να συμμαζέψει και συνετίσει τον πολιτικό αμοραλισμό με τις κοινωνικές περί δικαίου και αδίκου απόψεις του «εἰλήφθω δὴ ὁ ἄδικος ποσαχῶς λέγεται. δοκεῖ δὴ ὅ τε παράνομος ἄδικος εἶναι καὶ ὁ πλεονέκτης καὶ ἄνισος, ὥστε δῆλον ὅτι καὶ (ὁ) δίκαιος ἔσται ὅ τε νόμιμος καὶ ὁ ἴσος. τὸ μὲν δίκαιον ἄρα τὸ νόμιμον καὶ τὸ ἴσον, τὸ δ’ ἄδικον τὸ παράνομον καὶ τὸ ἄνισον…», βγήκαν από την κληρωτίδα του μυαλού μου τρεις «λαχνοί», τρία, σχετικά, άγνωστα δοκίμια του Charles Baudelaire, που έγραψε ανάμεσα στο 1855 με 1857, τα «De l’essence du rire et généralement du comique dans les artes plastiques» (Για την ουσία του γέλιου και γενικά του κωμικού στις πλαστικές τέχνες), «Quelques caricaturistes français» (Μερικοί καρικατουρίστες Γάλλοι) και το «Quelques caricaturistes étrangers» (Μερικοί καρικατουρίστες ξένοι), που και μόνο με τους τίτλους τους αποδίδουν την τραγική κωμικότητα του τόπου μας.

Το κωμικό, λοιπόν, διακρίνεται σε δύο τύπους: το απόλυτο κωμικό (comique absolu), κάτι σαν το απόλυτο δίκαιο και το σχετικό ή ενδειγματικό κωμικό (comique significatif), που το συναντάμε και το 1827 στο «Préface à Cromwell» (Πρόλογος στον Κρόμγουελ) του Victor Hugo, κάτι σαν το σχετικό δίκαιο, για το οποίο ενδειγματικό κωμικό αναφέρεται το παράδειγμα του γέλιου που προκαλεί πχ η ξαφνική πτώση ενός πεζοπόρου.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι ο προϋπολογισμός δεν είναι απόλυτα δίκαιος, αλλά προκαλεί το απόλυτο και τραγικό γέλιο, ως εισαγόμενο μέσο χειραγώγησης και λεηλασίας των πολιτών, ενώ η πτώση της κυβέρνησης στο δρόμο του απόλυτου εκφασισμού της θα προκαλέσει το σχετικό ή ενδειγματικό, κατά τον καταραμένο ποιητή (le poète maudit) Charles Baudelaire και παραδειγματικό, κατ’ εμένα τον καταραμένο πολίτη (le citoyen maudit), γέλιο.

Βέβαια, το παραπάνω παράδειγμα χρησιμοποιεί ένα παραστατικό περιστατικό μιας πτώσης από έναν πχ ελαττωματικό δρόμο ή μια μπανανόφλουδα ως αρχή του σχετικού κωμικού, αλλά παρόμοιο γέλιο μπορεί να προκαλέσει μια πτώση από κάποια ελλατωματική πλευρά του χαρακτήρα, όπως η φιλαργυρία, η μισανθρωπία, ο νεοπλουτισμός και γιατί όχι η φορολαγνεία που είναι μορφή ταξικής σαδομαζοχιστικής φιλαργυρίας, η κοινωνική αναλγησία, ο νεοφασισμός και η βία της πολιτικής πυγμής.

Τελικά, δεν μπόρεσα να ξεφύγω από τον εφιάλτη του Αριστοτέλη, αφού το κωμικό στοιχείο της κωμωδίας, κατά συνέπεια και της πολιτικής κωμωδίας των ημερών μας, είναι μια «μίμησης

φαυλοτέρων», με μόνη διαφορά ως προς «την κατά ποσότητα και ποιότητα», όπως θα έλεγε και ο Σταγειρίτης φιλόσοφος, του επιθετικού βαθμού, από τον συγκριτικό στον υπερθετικό, αφού η πολιτική κωμωδία αποτελεί μίμηση φαυλοτάτων.

«Ἡ δὲ κωμῳδία ἐστὶν ὥσπερ εἴπομεν μίμησις φαυλοτέρων μέν, οὐ μέντοι κατὰ πᾶσαν κακίαν, ἀλλὰ τοῦ αἰσχροῦ ἐστι τὸ γελοῖόν ἐστιν ἁμάρτημά τι καὶ αἶσχος ἀνώδυνον καὶ οὐ φθαρτικόν, οἶον εὐθὺς τὸ γελοῖον πρόσωπον αἰσχρόν τι καὶ διεστραμμένον ἄνευ ὀδύνης» (Αριστοτέλης).

Και όμως, μεγάλε φιλόσοφε, το πολιτικό κωμικό στοιχείο δεν είναι απλώς μέρος της ασχήμιας, αλλά και μίμηση της κακίας και αμάρτημα του επώδυνου και καταστρεπτικού αίσχους.

Αυτού του αίσχους και αυτής της ασχήμιας, που κατά τη Ρένα Χατζηδάκη (Μαρίνα) στην «Κατάσταση Πολιορκίας» της στρατιωτικής χούντας, που ήταν Αρσακειάδα μπροστά στην κατάσταση πολιορκίας της σημερινής οικονομικής χούντας, που έχει αναστείλει κάθε συνταγματικό και ανθρωπιστικό δικαίωμα των πολιτών, μετατρέποντας σε φιλανθρωπική προαίρεση (κοινωνικό μέρισμα) το κοινωνικό δικαίωμα και στην οποία η γεωγραφική εξορία της στρατιωτικής χούντας έδωσε τη θέση της στον οικονομικό και κοινωνικό αποκλεισμό της οικονομικής χούντας:

«… άνοιξε από παντού ξετρελαμένα στόματα

η ασχήμια, που ενεδρεύει να με (μας) καταβροχθίσει…» (Ρένα Χατζηδάκη).

ΥΓ

Εν τω μεταξύ, η πολιτική πυγμή αποδίδει, αφού κάθε χρόνο, όπως διάβασα ξημερώνοντας στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Η Καθημερινή», όλο και περισσότεροι Έλληνες πολίτες με το φωτοστέφανο του μαρτυρίου του ευρωπαϊκού κεκτημένου περικόπτουν τις δαπάνες για τρόφιμα, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στη βαριά, ναζιστικής έμπνευσης και τύπου φορολογία αυτού του σχετικά, αλλά όχι απόλυτα, δίκαιου προϋπολογισμού, με τις ερπύστριες των τανκς των φορολογικών αρχών έτοιμες να συντρίψουν τα μικροαστικά όνειρά τους, όπως η κατοικία, γιατί το τραπεζικό κομπόδεμα έχει γίνει ήδη «Ἄραψ ἀτμὸς» (μαύρος καπνός), κατά τον Δελφικό Ύμνο του Λιμένιου και η επιβίωση των Ελλήνων ευρωπαϊκός χρησμός του Μαντείου των Βρυξελλών.

Η αποκρυφιστική τέχνη της αλχημείας του ευρωπαϊκού Μεσαίωνα, αφού δεν κατόρθωσε να μετατρέψει ευτελούς αξίας μέταλλα σε πολύτιμο χρυσό, σήμερα αποδίδει στη χώρα μας με τη μετατροπή των πολύτιμων αγαθών της επιβίωσης σε ευτελείς φόρους και τα αδρανή κατάλοιπα αυτής της ταξικής και τοξικής χημικής αντίδρασης διανέμονται στα πειραματικά ινδικά χοιρίδια, τους ιθαγενείς πρώην Έλληνες πολίτες και νυν Ευρωπαίους σκλάβους, ως κοινωνικό μέρισμα.

ΔΑ

Διαβάστε όλο το άρθρο

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter