ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Βύσσινο: Τα οφέλη και η διατροφική αξία ενός νόστιμου φρούτου

ΥΓΕΙΑ. - 28 Μαΐ 2019 - 15:30
Loading...

Το βύσσινο με το ελκυστικό βαθύ κόκκινο χρώμα και την ακαταμάχητη, ζουμερή, ελαφρώς όξινη γεύση, είναι δικαίως ένα βασικό συστατικό σε πολλές λιχουδιές. Οι γλυκές πίτες, τα κρεμώδη κέικ και οι δροσιστικές φρουτοσαλάτες, μπορούν να εκτοξευτούν γευστικά απλά και μόνο με την προσθήκη του υγιεινού καρπού.

Το βύσσινο δημιουργήθηκε από διασταύρωση της κερασιάς με τα άγρια ​​βύσσινα και ήταν ήδη γνωστό κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους. Η ιδιαίτερη και όξινη γεύση, σε συνδυασμό με την ευκολία παραγωγής, ήταν βασικοί λόγοι που η καλλιέργεια του καρπού επεκτάθηκε σε κάθε γωνιά της γης και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Με την φράση «όσο πιο ξινό, τόσο πιο υγιεινό», θα ήταν αδύνατον, η επιστημονική κοινότητα να μην το εξετάσει ως προς την διατροφική του αξία. Έτσι, τα τελευταία χρόνια που η έρευνα βρίσκεται στο ζενιθ, ήρθε στο μικροσκόπιο και η λεπτομερή μελέτη στη σύσταση του βύσσινου.

Τα αποτελέσματα κατέταξαν το φρούτο στη λίστα των «superfoods». Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το βύσσινο δεν εξυπηρετεί μόνο γαστρονομικούς σκοπούς, αλλά μπορεί και παρέχει σημαντικά οφέλη στην υγεία.

Διατροφική αξία

150 γραμμάρια βύσσινα περιέχουν:

Θερμίδες: 78 Kcal

Πρωτεΐνες: 1,55 g (3.1%)*

Λιπαρά: 0,46 g (1.3%)*

Υδατάνθρακες: 18,88 g (14.5%)*

Φυτικές ίνες: 2,5 g (6,6%)*

Βιταμίνη Α: 99 μg (14,1%)*

Βιταμίνη Β1: 0,046 mg (3.8%)*

Βιταμίνη Β2: 0,062 mg (4,8%)*

Βιταμίνη Β3: 0,62 mg (3.9%)*

Βιταμίνη Β5: 0.222 mg (4.4%)*

Βιταμίνη Β6: 0,068 mg (5.2%)*

Βιταμίνη Β9: 12 μg (3.0%)*

Βιταμίνη C: 15,5 mg (17.2%)*

Βιταμίνη Κ: 3,3 μg (2,7%)*

Χαλκό: 0,161 mg (17,9%)*

Μαγγάνιο: 0,174 mg (7.6%)*

Σίδηρο: 0,5 mg (6,3%)*

Κάλιο: 268 mg (5.7%)*

Μαγνήσιο: 14 mg (3.3%)*

Φώσφορο: 23 mg (3,3%)*

Ασβέστιο: 25 mg (2.5%)*

Ψευδάργυρο: 0,16 mg (1,5%)*

Νάτριο: 5 mg (0,3%)*

Οφέλη

Το βύσσινο είναι πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών όπως βιταμίνης Α και C, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών, ουσίες προσφέρουν στον οργανισμό πολλαπλά οφέλη.

vyssino

Μερικά από τα πιο σπουδαία περιλαμβάνουν:

Διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Γνωρίζουμε ότι το βύσσινο παίρνει αυτό το πλούσιο χρώμα, χάρη στα υψηλά επίπεδα σε ανθοκυανίνες που περιέχονται στη σύνθεση του. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουμε είναι πως οι ανθοκυανίνες διαθέτουν ισχυρές αντιοξειδωτικές δράσεις που βοηθούν στην προστασία του οργανισμού  από πολλές σοβαρές και χρόνιες ασθένειες.

Αναλυτικότερα, οι ανθοκυανίνες έχουν την ικανότητα να καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκύπτουν ως συνέπεια των αυξημένων επιπέδων οξειδωτικού στρες και συνιστούν μια από τι κύριες αιτίες εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου και άλλων ασθενειών που σχετίζονται με την καρδιά.

Όπως αντιλαμβανόμαστε, η τακτική κατανάλωση βύσσινου είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να διατηρήσουμε σε βέλτιστα επίπεδα την υγεία της καρδιάς και του οργανισμού γενικότερα.

Βοηθά στην καταπολέμηση της αϋπνίας

Η έλλειψη ύπνου είναι ένα πρόβλημα που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές διαταραχές. Σύμφωνα με μελέτες, τα άτομα που κοιμούνται λιγότερο από 7 ώρες την ημέρα, έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν αυξημένη αρτηριακή πίεση, διαβήτη κ.α. Ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο απόκτησης περιττών κιλών (παχυσαρκία).

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχει ένας τρόπος να βοηθήσουμε τον οργανισμό στην καταπολεμήσουμε της αϋπνίας, χωρίς ωστόσο να χρειάζεται να καταφύγουμε στην λύση των φαρμάκων. Ο τρόπος αυτός περιλαμβάνει την τακτική κατανάλωση βύσσινου.

Το βύσσινο περιέχει στη σύστασή του υψηλές ποσότητες μελατονίνης. Μιας ορμόνης που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον κύκλο ύπνου-αφύπνισης και μας βοηθά να κοιμηθούμε καλύτερα.

*Άλλες φυσικές πηγές μελατονίνης είναι οι ντομάτες, τα σταφύλια και το τσάι.

Μειώνει τη φλεγμονή

Στα βύσσινα περιέχεται μια εκπληκτική αντιφλεγμονώδη δράση, συγκρίσιμη με αυτή της ασπιρίνης. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που πάσχουν από έλκος στομάχου ή είναι ευαίσθητα σε μη στεροειδή, αντιφλεγμονώδη φάρμακα, μπορούν να εισάγουν βύσσινα στη διατροφή τους. Με αυτόν τον τρόπο ενδέχεται να έχουν τα ίδια μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Επιπλέον, η τακτική κατανάλωση βύσσινου για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των μυικών πόνων και πόνων στς αρθρώσεις, βελτιώνοντας  οδυνηρές καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα ή οι ρευματισμοί.

Συμβάλλει στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου και του καταρράκτη

Το βύσσινο συνιστά μια πλούσια πηγή κουερσετίνης. Μιας φλαβονοειδούς και φυσικής, φυτικής χρωστικής που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της αθηροσκλήρωσης (σκλήρυνση των αρτηριών) και άλλων καταστάσεων που σχετίζονται με το κυκλοφορικό. Επίσης βοηθά στην εξισορρόπηση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, καθώς και στην πρόληψη καταρράκτη και διαβήτη.

Επιπροσθέτως, η κουερσετίνη διαθέτει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Δράσεις, που σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα του φρούτου σε φυτικές ίνες, εμποδίζουν την απορρόφηση και την αύξηση των επιπέδων της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας.

Ανακουφίζει τις πεπτικές διαταραχές και ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τα 100 γραμμάρια βύσσινο περιέχουν 1,6 g φυτικές ίνες. Μια ποσότητα που βοηθά στη διαδικασία της πέψης. Επίσης, λειτουργεί και ως ήπιο φυσικό καθαρτικό, καταπολεμώντας τις πεπτικές διαταραχές συμπεριλαμβανομένης της δυσκοιλιότητας και της διάρροιας.

Ταυτόχρονα, μελέτες έχουν αποδείξει ότι ο νόστιμος καρπός βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, μειώνοντας τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου και διαβήτη 1 και 2.

vyssino-glykia-pita

Τρόποι να καταναλώσουμε το βύσσινο

Εκτός από το ζωηρό χρώμα, το βύσσινο έχει ως κύριο χαρακτηριστικό και τη ξινή γεύση. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να μας εμποδίσει να το εντάξουμε στη διατροφή μας, καθώς όπως είναι γνωστό, όσο πιο όξινο είναι ένα φρούτο, τόσο πιο υγιεινό είναι.

Παρότι υπάρχουν πολύ τρόποι να καταναλώσουμε το βύσσινο, όπως για παράδειγμα να το χρησιμοποιήσουμε για να παρασκευάσουμε μια νόστιμη ψητή πίτα, κέικ, μαρμελάδα, χυμό, σιρόπι, γλυκό του κουταλιού ή να το προσθέσουμε ως ενισχυτικό γεύσης σε πολλά πιάτα, ο μόνος τρόπος για να επωφεληθούμε πλήρως από τα οφέλη που παρέχει στην υγεία, είναι να το καταναλώσουμε ωμό και φρεσκοκομμένο από το δέντρο. Ιδανικά, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως δεν έχει ψεκαστεί με φυτοφάρμακα.

Επειδή όπως αναφέραμε, τα ακατέργαστα βύσσινα είναι ξινά και ενδέχεται για κάποιους η κατανάλωση τους να μην είναι τόσο ευχάριστη, μπορούμε να τα συνδυάσουμε με μέλι.

Πιο συγκεκριμένα:

Παίρνουμε την ποσότητα που θέλουμε να καταναλώσουμε και την ξεπλένουμε καλά με κρύο νερό. Στη συνέχεια, αφαιρούμε τα κουκούτσια και προσθέτουμε 3-4 κ.γ. μέλι. Το μέλι δεν θα καλύψει μόνο την πικρή γεύση στα βύσσινα, αλλά θα τροφοδοτήσει με επιπλέον θρεπτικά συστατικά τον οργανισμό μας.

Επιλογή και αποθήκευση

Τα φρέσκα βύσσινα διατίθεται στην αγορά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Κατά την επιλογή τους προσέχουμε ώστε ο καρπός να έχει ομοιόμορφη και λαμπερή όψη χωρίς κηλίδες.

Αποθηκεύουμε τα βύσσινα άπλυτα σε πλαστική σακούλα στο ψυγείο για 2-3 ημέρες. Εναλλακτικά, ξεπλένουμε καλά και αφαιρούμε τους σπόρους. Στη συνέχεια τα αποθηκεύουμε στην κατάψυξη για μεταγενέστερη χρήση.

votanonkipos.gr

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter