ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ : Ο ΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ. - 21 Δεκ 2019 - 20:35
Υποστηρίξτε το triklopodia με μια δωρεά για ανεξάρτητη ενημέρωση

Η διήγηση που ακολουθεί,έχει σκοπό να καταδείξει ότι η Παπική εκκλησία ποτέ δεν παραιτήθηκε από τις επιδιώξεις της.Απλά πάντοτε θα ψάχνει για προδότες τις ορθόδοξης πίστης ή ανίδεους για να περάσει τις απόψεις της.Ο άγιος πλέον μοναχός Δανιήλ Κατουνακιώτης 1846-1929 εδώ μας περιγράφει ένα διάλογο μεταξύ ενός ορθοδόξου ιερέως με ένα καθολικό θεολόγο,περίπου μετά το 1900 στην Μικρά Ασία. Έχει και ιστορική σημασία αυτή η ανάγνωση.

Υ.Γ. Ήθελα να το δημοσιεύσω αργότερα αλλά το επισπεύδω επειδή άκουσα ότι στο εξωτερικό μερικοί Έλληνες ορθόδοξοι κοινωνούν σε καθολικούς ναούς, επειδή οι ορθόδοξοι είναι μακριά ή δεν υπάρχουν εκεί.

(Σε νεοελληνική γλώσσα περιληπτικά)
**************************************************************************​

– Κάποιος Λατίνος ιερέας τελειόφοιτος της θεολογικής σχολής της Ρώμης, επίσης κάτοχος και άλλων επιστημών και άριστος γνώστης της Ελληνικής γλώσσας, ενώ περνούσε από την Μικρά Ασία με σκοπό τον προσηλυτισμό, έφτασε και στη νέα Έφεσο, το λεγόμενο Κουσάντασι. Εκεί παρατήρησε πλήθος Χριστιανών που έμπαιναν σε ένα πλοίο με πανιά για να ταξιδέψουν στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσουν τον Πανάγιο Τάφο. Επειδή κατάλαβε ότι αυτή η περίσταση ευνοούσε το σκοπό του, αποφάσισε να συνταξιδέψει κι αυτός, ελπίζοντας να προσηλυτίσει πολλούς. Αφού μπήκε στο πλοίο, στην αρχή προσπάθησε με ύπουλα λόγια και κολακευτικά να κερδίσει τη συμπάθεια των ακροατών και μετά να τους μεταδώσει τα πιστεύω του. Αρχικά έδειξε τάχα τον θαυμασμό του προς αυτούς οι οποίοι για την αγάπη Του Χριστού, εγκατέλειψαν για κάποιο διάστημα πατρίδα, οικογένεια και κάθε άλλη εργασία, χωρίς να λυπηθούν τα έξοδα, τους κόπους και τους κινδύνους για να κάνουν ένα τόσο δύσκολο για τα χρόνια εκείνα ταξίδι, ώστε να πάρουν την ευλογία του Παναγίου Τάφου.

Αφού τους τα είπε αυτά, άρχισε να τους περιγράφει τη βαθιά λύπη του, που είχε βλέποντας τους Έλληνες που λέγονται Ορθόδοξοι και είναι τόσο καλοί και θεοφοβούμενοι να μην έχουν μορφωμένους κληρικούς, με αποτέλεσμα να έχουν πέσει σε κακοδοξίες και πλάνες από τους αγράμματους και ανίδεους παπάδες τους. Γι’ αυτό το λόγο τους είπε ότι είναι αντίθετοι με το πνεύμα του Ευαγγελίου. Αυτοί λοιπόν οι ανίδεοι ιερείς σας τους είπε, σας ξέκοψαν από την δική μας Δυτική εκκλησία όπου είναι δεσπότης ο Πάπας ο οποίος είναι ο μόνος αρχηγός των υπολοίπων εκκλησιών και διατηρεί τις ευαγγελικές και αποστολικές παραδόσεις, αλλά εσείς αφού απομακρυθήκατε από αυτόν,βρίσκεστε σε πλάνη και θα κολαστείτε χωρίς να το θέλετε.

Ακούστε τα λόγια μου και βγείτε κερδισμένοι.Γι αυτό και εγώ μπήκα στο κόπο να ταξιδέψω μαζί σας επειδή ακριβώς θέλω το καλό σας.Αν με ακούσετε θα ωφεληθήτε πολύ και θα ευτυχήσετε όχι μόνο εσείς αλλά και τα παιδιά σας, αφού μπορούμε να τα σπουδάσουμε δωρεάν για όσους από σας είναι πτωχοί και με ανάγκες.Γιατί πρέπει να ξέρετε ότι το ταμείο του Πάπα είναι πολύ πλούσιο και θα σας δώσει άφθονα ότι χρειάζεστε.Ακόμα όμως και αν σας φανεί δύσκολο τώρα στην αρχή να εγκαταλείψετε τις παλαιές σας συνήθειες, δηλαδή το βάπτισμα,τα ένζυμα, την εκπόρευση του Αγ. Πνεύματος μόνο εκ του Πατρός και όλα τα άλλα που διατηρείτε με ευσέβεια,μην ανησυχείτε.

Ο αγιώτατός μας Πάπας θα δείξει επιείκεια και θα παραβλέψει όλα αυτά,αρκεί μόνο να μνημονεύετε το όνομα του Πάπα στις λειτουργίες σας και η ευχή της αυτού Μακαριώτητος είναι αρκετή να σας πάει στον παράδεισο.Αλλά παρ όλα τα κολακευτικά λόγια του,όλοι οι εκεί χριστιανοί αν και αγράμματοι,με την χάρη του ορθοδόξου πνεύματος , τον έβλεπαν με καχυποψία.Το μόνο που τους στεναχωρούσε ήταν ότι δεν υπήρχε εκεί κάποιος δικός μας θεολόγος να τον αποστομώσει.Επειδή κάποιοι που είχαν αδύναμη πίστη άρχισαν να κλονίζονται.Συνέβη δε τότε να ταξιδεύει μαζί τους και ένας πολύ απλός ιερέας, γέροντας με παλαιά ενδύματα και έδινε την εντύπωση ιερέα χωρικού ,σαν αυτούς που κατηγορούσε ο καθολικός.

Όταν τον είδε αυτόν ο διάσημος λατίνος,είπε μπροστά σε όλους:Να ο ιερέας σας!Από αυτόν εδώ τον ξυλοκόπο και αστοιχείωτο τι εκκλησιαστικό τι σωστό μπορείτε να πάρετε;Τέλος πάντων,ας έλθει εδώ κοντά μου να ασχοληθώ μαζί του.Απλώνοντας λοιπόν το χέρι του στο απλό ιερέα μας,του είπε δυνατά: Για έλα εδώ παπά σχισματικέ να συζητήσουμε.Όταν είδε ο κόσμος ότι ο ιερέας προχωρούσε άφοβα σε αυτόν, με λύπη αναρωτήθηκαν πως θα τα βάλει μαζί του;Ο ιερέας αφού πλησίασε με τόλμη και σοβαρότητα,λέει στον περίφημο Λατίνο:Σε ακούω εδώ και πολλή ώρα να λες διάφορα παράλογα επιχειρήματα και σοφιστείες κακόβουλες και πολλές φορές ήθελα να διακόψω τις φλυαρίες σου,αλλά είπα να περιμένω να τελειώσεις πρώτα.Τώρα λοιπόν με λογικές και Γραφικές αποδείξεις να δούμε που είναι το δίκιο, στην Δυτική εκκλησία ή στην δική μας.Άκουσα ότι με προσκάλεσες με το όνομα σχισματικέ και θα ήθελα να σε ρωτήσω να μου πεις,η λέξη σχισματικός είναι ελληνική ή λατινική;Αυτός δε είπε ελληνική και ο παπάς του είπε καλά λες. Αν εμείς αποσχιζόμαστε από εσάς όπως είπες,θα έπρεπε με λατινική λέξη να μας ονομάσετε σχισματικούς.Αλλά αυτή την λέξη την χρησιμοποιήσαμε πρώτοι εμείς αφού κατά τον ένατο αιώνα πέσατε σε διάφορες αιρέσεις.Για τον λόγο αυτό αναγκάστηκε η του Χριστού Ανατολική Εκκλησία να σας αποσχίσει,για να μη μεταδοθεί και σε εμάς η μόλυνση της αιρέσεως.Διότι απ την αρχή η δική μας εκκλησία φύλαξε και φυλάει καθαρή την ορθοδοξία,όπως την κήρυξαν οι απόστολοι και ενδυνάμωσαν οι επτά Οικουμενικές Σύνοδοι όπως και οι τοπικές.

Τις αποφάσεις των συνόδων αυτών τις ακολούθησαν με ευσέβεια και οι δικοί σας Πάπες μέχρι ένατο αιώνα οι οποίοι συμφωνούσαν σε όλα με εμάς.Για τον λόγο αυτό σας ονομάσαμε πρώτοι εμείς με αυτή την ελληνική λέξη. Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα με την σειρά τους για να ξεκαθαριστεί αν αυτά που λέω είναι αλήθεια. Ασφαλώς δεν μπορείς να αρνηθείς ότι μέχρι τον ένατο αιώνα συμφωνούσαμε σε όλα. Μετά όμως με τις καινοτομίες και τις κακοδοξίες, που δυστυχώς μπήκαν στην Δυτική εκκλησία τα πράγματα άλλαξαν.Έχουμε λοιπόν:Α.την αντιευαγγελική προσθήκη ότι το Άγιο Πνεύμα πορεύεται και από τον Υιό, Β.η παραδοχή του ραντίσματος αντί του βαπτίσματος, Γ.η χρήση αζύμων, Δ.η παραδοχή του καρθαρτηρίου πυρός,(σ.σ.Ότι η κόλαση δεν είναι αιώνια) Ε.η άσπορος σύλληψη της Παρθένου, ΣΤ. ο αποκλεισμός των λαϊκών από την κοινωνία του Αγίου Αίματος του Χριστού, Ζ.η κοσμική εξουσία και το αλάθητο του Πάπα.Καθώς και Ότι άλλο μπήκε στην δική σας Δυτική εκκλησία μετά τον ένατο και δέκατο αιώνα. Οι μέχρι τότε Πάπες σεβάστηκαν και συμμετείχαν σε όλες τις συνόδους.Απόδειξη είναι ότι τιμούμε στην εκκλησία μας μεταξύ των αγίων μας και Πάπες και ιεράρχες της Δύσεως.Τι έχετε να μου απαντήσετε σε αυτά παρακαλώ;Τότε του απάντησε αυτός “Εσείς οι Έλληνες οι Ανατολικοί και οι δικοί μας παλαιοί Δυτικοί δεν είχαν καταλάβει σωστά΄την αληθινή σημασία αυτών των ευαγγελικών λόγων.Κάτι που ανακάλυψαν οι δικοί μας Λατίνοι δάσκαλοι.

Αφού λοιπόν εσείς λέτε ότι το Άγιο Πνεύμα λέγεται του Υιού και δια του Υιού,γιατί αποφεύγετε να πείτε και εκ του Υιού,που σημαίνει σαφώς το ομοούσιο”Τότε του λέει ο ορθόδοξος:”Αλήθεια μιλάς σοβαρά;Εμείς οι Έλληνες όταν λέμε ότι πιστεύουμε ότι το Άγιο Πνεύμα αποστέλλεται δια του Υιού αποδεικνύουμε Ότι ο Υιός είναι ομοούσιος και ομότιμος με τα άλλα δύο πρόσωπα της Αγ.Τριάδας. Αλλά αυτό που λέτε πως το Άγιο πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό,δίνει δύο αρχές και δύο αιτίες στην ενιαία θεότητα με αποτέλεσμα να μικρύνει η ισοτιμία του Αγίου Πνεύματος.Αυτό είναι ασυγχώρητη βλασφημία. Εκτός από αυτό υπάρχει και ο ίδιος ο λόγος του Κυρίου που είπε ότι:” ‘Οταν έλθει ο παράκλητος τον οποίο εγώ θα στείλω σε εσάς από τον Πατέρα, το Πνεύμα της αληθείας το οποίο εκπορεύεται από τον Πατέρα,εκείνος θα δώσει μαρτυρία για μένα.”(Ιωαν.ιε΄26).Ακούς αγαπητέ πως ο Θεάνθρωπος Ιησούς φανερώνει σε εμάς τόσο καθαρά ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται μόνο από τον Πατέρα; Επειδή αν εκπορευόταν και από τον Υιό, τι τον εμπόδιζε να προσθέσει “και από εμένα”. Αλλά τώρα ας δούμε και την καινοτομία του ραντίσματος που έχετε εσείς.Που βρήκατε γραμμένο στο ευαγγέλιο ή σε κάποια μαρτυρία αγίων πατέρων Λατίνων και Ελλήνων να μιλάει περί ραντίσματος.Πουθενά δεν υπάρχει το ρήμα ραντίζω,αλλά βαπτίζω.Και αυτό συνιστά ο Χριστός και οι Οικουμενικοί Σύνοδοι σαν το μόνο μέσο που εξαλείφει το προπατορικό αμάρτημα.Το ράντισμα εμφανίστηκε σε εσάς κατά τον 13ο αιώνα.Και ας λέει ο Κύριος στους μαθητές “Να πορευθείτε και να κηρύξετε όλα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος”. Και αυτοί έκαναν ότι τους είπε.Αυτό το βάπτισμα διατηρήθηκε στην Δύση μέχρι τον 13ο αιώνα. Αυτό μαρτυρούν και οι κολυμβήθρες που υπάρχουν ακόμα σε αρχαίους ναούς της Ιταλίας.Βλέπεις λοιπόν αγαπητέ πόσο αρχίσατε να απομακρύνεστε από την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία. Για τα άζυμα τώρα που χρησιμοποιείτε στην Θεία Ευχαριστία τι να πούμε την στιγμή που μέχρι τον 10ο αιώνα και στην Ανατολή και στην Δύση χρησιμοποιούσαν ένζυμο άρτο.

Επίσης η Δυτική εκκλησία παραδεχόταν όπως και εμείς ότι τα τίμια δώρα καθαγιάζονται την ώρα της ευχής της επικλήσεως του Αγίου Πνεύματος με την ευλογία του ιερέα όπως μαρτυρούν αρχαία τυπικά της Ρώμης και αλλού.Μετά όμως η Δύση αποφάσισε οτι τα τίμια δώρα καθαγιάζονται όταν λέγει ο ιερέας του Κυριακούς λόγους (σ.σ. Πίετε εξ αυτού..).Επίσης μετά τον 9ο αιώνα η Δυτική εκκλησία έκανε και άλλη μια καινοτομία την εξής: Σταμάτησε να δίνει στους λαϊκούς να κοινωνούν από το Άγιο Ποτήριο, παρά την εντολή του Κυρίου “Πίετε εξ αυτού πάντες”.Σε ότι αφορά τώρα την υπερήφανη και εγωιστική αξίωση του Πάπα να έχει τα πρωτεία και το αλάθητο τι να πούμε; Αν ψάξουμε στους πατέρες και στις οικουμενικές συνόδους της Εκκλησίας των πρώτων εννέα αιώνων θα πληροφορηθούμε ότι ποτέ δεν θεωρήθηκε ο επίσκοπος Ρώμης ως η ανωτάτη αρχή και αλάνθαστος κεφαλή της Εκκλησίας και ότι κάθε επίσκοπος είναι επικεφαλής της δικής του Εκκλησίας και μόνο.

Όπως αποδεικνύεται και από την Εκκλησιαστική ιστορία που λέει ότι “Ο Αρχιεπίσκοπος Ρώμης είναι ίσος με τον Κων/πόλεως,έχοντας μόνο το πρωτείο της αρχαιότητας, το οποίο όμως δεν του δίνει μεγαλύτερη υπεροχή και εξουσία”.Τα ίδια μας λέει και ο 28ος κανόνας της Δ οικουμενικής συνόδου.Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι ο Ρώμης και ο Κων/πόλεως κατά την τάξη έχουν μόνο τα πρεσβεία χωρίς να έχουν καμία κυριαρχία στα άλλα πατριαρχεία.Η ορθόδοξη Εκκλησία μας τον μόνο αλάθητο που δέχεται είναι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός.Αλλά και αυτός ο Απόστολος Πέτρος,του οποίου διάδοχος καυχιέται ότι είναι ο Πάπας,τρεις φορές αρνήθηκε τον Κύριο, και τον έλεγξε δυο φορές ο Απόστολος Παύλος για λάθη που έκανε.Επίσης ο Πάπας Λιβέριος τον Δ αιώνα υπέγραψε Αρειανή ομολογία,ο Ζώσιμος τον 5ο αιώνα αρνήθηκε την προπατορική αμαρτία,ο Βιγίλιος τον 6ο αιώνα καταδικάστηκε από την Ι.Σύνοδο. Αυτές και άλλες καταδίκες, που τις παραδέχτηκαν και οι διάδοχοί τους.Που το βρήκαν γραμμένο και οι άλλοι Πάπες την διδασκαλία τους για το καθαρτήριο πυρ;Για την άσπιλο σύλληψη της Θεοτόκου τι να πούμε , την στιγμή που η Ορθόδοξος Εκκλησία δίδασκε και διδάσκει οτι μόνο ο Κύριός μας γεννήθηκε άνευ σποράς.Μετά τα όσα σας είπα για τις αυθαίρετες καινοτομίες σας,επιτρέψτε μου να σας πω ότι η συμπεριφορά σας είναι ύπουλη ,επειδή με δόλια λόγια και πονηρές υποσχέσεις προσπαθήτε να παρασύρετε τους πιο απλοϊκούς να αναγνωρίσουν τον Πάπα κυρίαρχο όλης της Εκκλησίας.

Ποιος παρακαλώ Απόστολος ή δάσκαλος της Εκκλησίας τόλμησε να εκφράσει τέτοιες αντιευαγγελικές και παράλογες καυχήσεις; Αφού λοιπόν εσείς μας θεωρείτε εμάς τους Ανατολικούς αιρετικούς και κακόδοξους ,τότε γιατί μας συγχωρείτε και παραβλέπετε τις κακοδοξίες μας, μόνο και μόνο αν αναγνωρίσουμε αρχηγό της Εκκλησίας μας τον Πάπα.Τότε λέτε σωθήκαμε!.Και ας λέει ο Κύριος ότι “Ο λύων μίαν των εντολών Του των ελαχίστων,ελάχιστος θα είναι στην βασιλεία των ουρανών”. Είδατε λοιπόν πόσο μακριά από την παράδοση της Εκκλησίας πήγατε μετά τον 9ο αιώνα.Είναι πολλά που μας χωρίζουν.Εμείς επιθυμούμε και ευχόμαστε για την ένωση των εκκλησιών. Αλλά δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε τις δογματικές παρεκτροπές,γιατί έτσι θα ανατρέψουμε τις αποφάσεις των ιερών συνόδων.Tότε μόνο θα γίνει πραγματική ένωση,αν αποβάλετε γραπτώς τις βλάσφημες και αιρετικές θέσεις σας και να σταματήσετε να εννοείτε την ένωση των εκκλησιών σαν υποταγή της ορθοδόξου εκκλησίας στον Πάπα. Θα σας δείξω τώρα ένα παράδειγμα για να καταλάβετε σε ποιόν ανήκει το σχίσμα. Αμέσως ζήτησε και του έφεραν μια κόλα χαρτί και αφού την πήρε στο χέρι ο ιερέας είπε: Βλέπετε αυτό το χαρτί; Ας υποθέσουμε ότι αυτό το φύλλο ήταν η εκκλησία του Χριστού μέχρι τον 9ο αιώνα αδιάσπαστη και αχώριστη.Αλλά από τον φθόνο του διαβόλου,μπήκαν οι καινοτομίες στην Δυτική.Τότε αναγκάστηκε η Ανατολική να αποσχίσει την Δυτική για να διασωθεί το πλήρωμα των χριστιανών και έσχισε το χαρτί στην μέση.Το άλλο τώρα μισό χαρτί που είναι η Δυτική Εκκλησία δεν έμεινε η ίδια .

Να τι έγινε : Στην συνέχεια καταξεσχιστικέ σε μύριες άλλες αιρέσεις. Αμέσως μετά από αυτήν αποκόπηκαν οι Λουθηριανοί και αμέσως έσχισε μια λωρίδα από το χαρτί,επίσης και οι Καλβινιστές, να και άλλη λωρίδα.Καθώς κατόπιν κι’ άλλες αιρέσεις, όπως Μαλιανοί, Καθαροί, Χιλιαστές, Ορθολογικοί, Κουακέροι, Μεθοδιστές, Μορμόνοι και άλλοι πολλοί. Και λέγοντας αυτά έσχιζε κάθε τόσο και μια λωρίδα από το χαρτί. Με αυτό το παράδειγμα έδειξε ο σοφός χωρικός ιερέας ποίοι ήταν πράγματι οι σχισματικοί. Αφού άκουσε αυτά ο περίφημος Λατίνος και επειδή δεν μπορούσε να απαντήσει τίποτα μπροστά στην αλήθεια, φανερά εκνευρισμένος,έφυγε γρήγορα.Οι χριστιανοί δε που ήσαν εκεί παρόντες, έκαναν μεγάλη χαρά και δοξολογόντας τον Θεό καταφιλούσαν το χέρι του γέροντα ιερέα. Άλλοι πάλι κορόιδευαν τον καθολικό. Αλλά ο σοφός ιερέας τους ζήτησε να ευχαριστούν μόνο τον Θεό,γιατί ότι είναι καλό μόνο από τον Θεό δίνεται.Ακόμη δε τους παρακάλεσε να μην τολμήσει κανείς να προσβάλει ξανά τον Λατίνο,να τον βοηθήσουν αν έχει κάποια ανάγκη και σε περίπτωση που θελήσει να δεχτεί την ορθόδοξη ομολογία,να του δώσουμε όλα τα μέσα.

ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 12-10-1920

ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Οιοσδήποτε θίγεται από άρθρο ή σχόλιο που έχει αναρτηθεί στο “Triklopodia.gr”, μπορεί να μας ενημερώσει, στο “triklopodia@hotmail.gr” ώστε να το αφαιρέσουμε άμεσα. Ομοίως και για φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα.

Στην Τρικλοποδιά ακούγονται όλες οι απόψεις . Αυτό δε σημαίνει ότι τις υιοθετούμε η ότι συμπίπτουν με τις δικές μας .



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr