ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Είναι δυνατόν; Η ευκαιρία που έδωσε ο Π.Καμμένος στην Τουρκία: Η πραγματικότητα σε σχέση με τα «έξι μίλια»

ΕΘΝΙΚΑ. - 9 Νοέ 2018 - 12:55
Loading...

Ροή ειδήσεων σε μορφή blog



Παντελής άγνοια βασικών εννοιών στα ελληνοτουρκικά, ανθρώπινο λάθος ή ανευθυνότητα;

Τι ισχύει στην περίπτωση του Υπουργείου Άμυνας;

του Κίμωνα Χαραλάμπους

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος, αναφέρθηκε σε μία μεγάλη… επιτυχία:

Ότι τα τουρκικά μαχητικά επ’ ευκαιρία της Εορτής των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας, έκαναν ένα πρώτο «θετικό βήμα» στην κατεύθυνση υποβολής σχεδίων πτήσης για την είσοδο τους στο FIR Αθηνών!

«Σήμερα (σ.σ. χθες), ημέρα της γιορτής των Ταξιαρχών και της Πολεμικής Αεροπορίας είχαμε μια σημαντική εξέλιξη. Ξέρετε ότι υπάρχει ένα πρωτόκολλο σε σχέση με τις γιορτές για την αποφυγή εντάσεων και παραβιάσεων. Για πρώτη φορά είχαμε αίτηση αδείας των τουρκικών αεροσκαφών να εισέλθουν στο FIR Αθηνών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πάνος Καμμένος.

Η είδηση ακούγεται ως «συγκλονιστική»!

Τι συνέβη ωστόσο;

Για να καταλάβουμε τι συνέβη, πρέπει να παραθέσουμε την απάντηση των Τούρκων.

Ο εκπρόσωπος του τουρκικού ΥΠΕΞ Χ. Ακσόι δήλωσε:

«Όπως είναι γνωστό, τόσο για τις πολιτικές όσο και για τις στρατιωτικές πτήσεις, μια χώρα πρέπει να ζητήσει άδεια για να χρησιμοποιήσει τον εναέριο χώρο μιας άλλης χώρας. Η χώρα μας φυσικά αναγνωρίζει τα έξι μίλια εναέριου χώρου της Ελλάδας και ζητά άδειες πτήσης σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και τις συμβάσεις για πτήσεις προς και από την Ελλάδα. Αυτή δεν είναι μια νέα πρακτική».

Ο κ. Καμμένος, στην πραγματικότητα, έδωσε την ευκαιρία στην Τουρκία να «φρεσκάρει» την διεκδίκησή της επί του ΕΕΧ και της αμφισβήτησης του FIR Αθηνών.

Πως το κατάφερε αυτό;

Η Τουρκία ζητά άδεια για τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ) μέχρι τα 6 ν.μ., όπως και συνέβη, σύμφωνα πάντα με το τουρκικό ΥΠΕΞ.

Όμως ο Ελληνικός Εναέριος Χώρος (πλήρης εθνική κυριαρχία) φθάνει μέχρι τα 10 ν.μ., όχι μέχρι τα 6 ν.μ., όπως τα χωρικά ύδατα.

Αυτό γιατί η Ελλάδα όρισε τον εναέριο χώρο της στα 10 ναυτικά μίλια με Προεδρικό Διάταγμα του 1931 για σκοπούς αεροπλοΐας και αστυνόμευσης του εναέριου χώρου.

Δεν τα γνωρίζει αυτά ο υπουργός Άμυνας;

Η Τουρκία δεν αναγνωρίζει ως Ελληνικό Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ) την περιοχή μεταξύ των 6 ν.μ. (που συμπίπτει με τα χωρικά ύδατα) και των 10 ν.μ. που έχει ορισθεί ως όριο του Ελληνικού ΕΕΧ.

Στον χώρο μεταξύ 6 και 10 ν.μ. γίνονται κατά βάση οι περισσότερες παραβιάσεις  (ξεκίνησαν από το 1975) των Τούρκων, οι οποίοι θεωρούν ότι πετάνε σε διεθνή εναέριο χώρο και όχι σε ελληνικό, όπως ισχύει κανονικά.

Πάμε τώρα στο FIR

Σε ότι αφορά στο FIR Αθηνών η Τουρκία αμφισβητεί την υποχρέωση της να υποβάλλουν σχέδια πτήσης τα στρατιωτικά και κρατικά αεροσκάφη της που εισέρχονται στο FIR Αθηνών, υποστηρίζοντας ότι τα αεροσκάφη αυτά εξαιρούνται των κανονισμών του ICAO, κάτι που δεν δέχεται η Ελλάδα και γι’ αυτό έχουμε πολύ συχνά τις «παραβάσεις κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών» από τα τουρκικά αεροσκάφη.

Το FIR Αθηνών καλύπτει όλη την ελληνική επικράτεια και όλο το Αιγαίο (ελληνικά εθνικά και διεθνή ύδατα) μέχρι την μέση γραμμή μεταξύ ελληνικών νησιών Ανατολικού Αιγαίου και απέναντι τουρκικών παραλίων και συναντάει νοτιοανατολικά το FIR Λευκωσίας.

Ωστόσο, στο FIR πάνω από τα διεθνή ύδατα δεν ασκείται εθνική κυριαρχία, αλλά η χώρα ευθύνης έχει την αρμοδιότητα του ελέγχου των πτήσεων, συνιστά δηλαδή ένα είδος «τροχονόμου».

Τουρκική αμφισβήτηση αναφορικά με το FIR:

  1. Δεν δέχεται να καταθέτουν τα στρατιωτικά της αεροσκάφη σχέδια πτήσης στην Αθήνα, για πτήσεις στο διεθνή εναέριο χώρο, όπως τον αντιλαμβάνονται αυτοί, παρά μόνο μέχρι τα 6.ν.μ.
  2. Αμφισβητεί τα όρια του FIR Αθηνών διεκδικώντας την διχοτόμηση του Αιγαίου με μια κάθετη γραμμή από βορά προς νότο, θέτοντας το διεθνή εναέριο χώρο που περιβάλλει τα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (Σαμοθράκη, Λήμνος, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Ικαρία, Δωδεκάνησα) υπό την αρμοδιότητα του FIR Κωνσταντινούπολης.

Ως εκ τούτου, με την περίεργη δήλωση Καμμένου, δόθηκε ευκαιρία στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών να επαναδιατυπώσει επισήμως την πάγια  αμφισβήτηση της Τουρκίας τόσο για τον Ελληνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ), όσο και για το ζήτημα υποβολής σχεδίων πτήσης εντός του FIR Αθηνών.

Μήπως καλύτερα ο υπουργός να ασχοληθεί με το θέμα της Μακεδονίας ή της Β,Ηπείρου;

el.gr

Διαβάστε όλο το άρθρο

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter