ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΠΡΟΣ
Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Triklopodia.gr
Πτολεμαΐδα 22-09-2022
Κυρίες και Κύριοι του τμήματος σύνταξης, πήραμε το θάρρος να σας ενημερώσουμε για μια πρόταση που αφορά την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Δυτική Μακεδονία και μέρος της έχει συμπεριληφθεί στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών.
Στην συνέχεια ως «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ για την Ανάπτυξη» θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την πρόταση που υπάρχει και αφορά την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Δυτική Μακεδονία, η οποία έχει εγκριθεί από όλους τους θεσμικούς φορείς της πληττόμενης περιοχής από την απολιγνιτοποίηση, τον Δήμο Εορδαίας, το Συμβούλιο της πόλης της Πτολεμαΐδας, το Εργατικό κέντρο Πτολεμαΐδας, τον Εμπορικό σύλλογο Πτολεμαΐδας, την Πρωτοβουλία Πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας για την Ανάπτυξη, όπως και άλλους φορείς και συλλόγους της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας.
Η πρόταση έχει να κάνει με την χάραξη της νέας υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλβανίας, Θεσσαλονίκης – Μοναστηρίου – Σκοπίων και της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, Θεσσαλονίκης Καλαμπάκας, (με διέλευση από την Πτολεμαΐδα), και που θα εξυπηρετεί όλες τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, της Πέλλας και της Ημαθίας, και η οποία παραχωρήθηκε δωρεάν από τον Β. Σωτηρόπουλο, προς τον Δήμο Εορδαίας.
Στην επίσκεψη του πρώην Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Κεφαλογιάννη στην Κοζάνη στις 17-04-2021, ο Β. Σωτηρόπουλος είχε την ευκαιρία να έχει μια συζητήσει για λίγο με τον κ. Υφυπουργό και για να έχει πλήρη γνώση της πρότασης, την οποία βρήκε αρχικά ενδιαφέρουσα, κατατέθηκε στο γραφείο του.
Επίσης είναι η συμφερότερη πρόταση από τις όποιες άλλες έχουν κατατεθεί κατά το παρελθόν και αυτό είναι προς το ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.
Ο ίδιος ο κ.Υφυπουργός σε δηλώσεις του τότε είχε πει. “Ξεκινάμε από μηδενική βάση και ότι η μελέτη που περιλαμβάνει και ζητήματα κόστους θα μας δείξει την βέλτιστη διαδρομή, την οποία στην συνέχεια θα παρουσιάσουμε με τον ΟΣΕ και την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στους πολίτες”. https://www.capital.gr/epikairotita/3539744/g-kefalogiannis-tha-epilexoume-me-basi-to-kostos-tin-protasi-diadromis-gia-tin-sidirodromiki-diasundesi-elladas-albanias
Η πρόταση έχει αποσταλεί στον κύριο Πρωθυπουργό, με το αίτημα της άμεσης υλοποίησης της και δια ζώσης δημόσια ετέθη το αίτημα, κατά την επίσκεψη του στην περιοχή, από τον Δήμαρχο Εορδαίας, καθώς επίσης στους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και κατατέθηκε στην διαβούλευση του ΣΔΑΜ (Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης ), κατετέθη επίσης στο ίδιο Υπουργείο, όπως επίσης εστάλη στον ΟΣΕ ,στην ΕΡΓΟΣΕ, αλλά απεστάλη και στην Ευρωπαία επίτροπο κυρία Ελίζα Φερέιρα (Elisa Ferreira),η οποία επισκέφθηκε την περιοχή μας.
Η πρόταση έγινε επίσης θέμα συζήτησης και στην Ελληνική βουλή κατόπιν σχετικής επερώτησης κόμματος που ζήτησε την υλοποίησή της.
Μέχρι στιγμής για την πρόταση και τον σχεδιασμό της, από επιστημονικής πλευράς, μόνο θετικά σχόλια έχουν υπάρξει. Υπάρχουν επίσης δεκάδες δημοσιεύσεις σε εφημερίδες και ιστοσελίδες όλων των πόλεων της Δυτικής Μακεδονίας και όχι μόνο, με πολύ θετικά σχόλια για την πρόταση, αλλά επίσης υπάρχουν και πολλές δημοσιεύσεις σε πανελλήνιας κυκλοφορίας μέσα και ιστοσελίδες, επιστημονικές, τεχνικές, που αναφέρουν ότι η χάραξη που προτείνεται εξυπηρετεί όλες τις πόλεις της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας, όπως επίσης και της Θεσσαλίας, Ηπείρου και Κεντρικής Μακεδονίας.
Φέρνει ανάπτυξη λόγω των επενδύσεων που αναμένονται, (μιας και η υπερταχεία σιδηροδρομική σύνδεση, ενδιαφέρει τους μελλοντικούς επενδυτές αφού η πρόσβαση τους σε τουλάχιστον δυο λιμάνια, θα είναι συντομότατη.
Η πρόταση υπεβλήθη επ’ ευκαιρία των διακρατικών και εθνικών υποχρεώσεων μας, αλλά και της χρηματοδότησης από τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια, για την υπερταχεία σιδηροδρομική σύνδεση (160 χιλιόμετρα ωριαίως).
της Θεσσαλονίκης με την Αλβανία, μέσω Καστοριάς,
της Αθήνας με την Αλβανία, μέσω Καστοριάς,
της Θεσσαλονίκης με το Μοναστήρι και τα Σκόπια,
της Δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα
και την αναβάθμιση του κάθετου άξονα της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα – Πτολεμαΐδα – Κοζάνη.
Η πρόταση βγάζει από την απομόνωση όλες τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και της Κεντρικής Μακεδονίας οι οποίες παρότι ήταν πολύ κοντά αδυνατούσαν να επικοινωνήσουν και η προτεινόμενη χάραξη, θα καλύπτει πλέον όλες τις μελλοντικές τους ανάγκες μετακίνησης και μεταφοράς.
Η πρόταση συμπληρώνεται από την οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας – Βέροιας η οποία θα είναι παράλληλη και παράδρομη της σιδηροδρομικής γραμμής και θα μπορεί να κατασκευαστεί με ελάχιστο σχετικά κόστος, λόγω οικονομίας κλίμακας, μελετών – κατασκευών και της χρήσης διώροφων σηράγγων και διώροφων γεφυρών (που επιδοτούνται ακόμη περισσότερο από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα) και είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της περιοχής.
Επίσης με την διάτρηση του Βερμίου, ανατολικά της Πτολεμαΐδας, δημιουργείται και η τοπική κυκλική τουριστική διαδρομή, πέριξ του Βερμίου και Βεγορίτιδας, Πτολεμαΐδα – Βέρμιο – χιονοδρομικά κέντρα- Βέροια -Νάουσα -Σκύδρα – Έδεσσα – Άρνισσα – υδατοδρόμιο Βεγορίτιδας – Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα, η οποία θα βοηθήσει σημαντικά, με την εύκολη διακίνηση ,στην αναβάθμιση του πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, καθώς και τον τουρισμό, καθώς θα υπάρχει εύκολη σύνδεση όλων των πόλεων μεταξύ τους αλλά και με τα αεροδρόμια Καστοριάς και Κοζάνης, το μελλοντικό υδατοδρόμιο Βεγορίτιδας και την Εγνατία Οδό.
Επίσης η σιδηροδρομική γραμμή, θα συνδέει τις μεγάλες ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες της Πτολεμαΐδας, και της Φλώρινας και τα λιγνιτωρυχεία τους, τα μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα που εγκαθίστανται στην περιοχή και τα βιομηχανικά πάρκα Φλώρινας, Πτολεμαΐδας, Καστοριάς και Κοζάνης, που έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μελλοντικά.
Η προτεινόμενη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι η συντομότερη, η οικονομικότερη και η ασφαλέστερη, σε σχέση με άλλες εναλλακτικές που προτάθηκαν παλαιότερα αλλά δεν εγκρίθηκαν και καλύπτει όλες τις πόλεις και όλες τις ανάγκες διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων και βέβαια θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε., καθώς πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Πρέπει όμως να γίνουν άμεσα οι μελέτες του προτεινόμενου έργου και να μην χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος για να ενταχθεί στο πρόγραμμα 2014-2020.
Οι προαναφερόμενες 4 +1 προτάσεις, πληρούν τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων των Μεταφορών, προσφέρουν ένα πλήρες σύγχρονο, βιώσιμο, σιδηροδρομικό δίκτυο, με περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, μεγάλα επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ, μεγάλα οφέλη για όλες τις περιοχές που συνδέει, αλλά και στην εθνική οικονομία γενικότερα.
Για την καλύτερη ενημέρωσή σας και την προώθηση της πρότασης, σας στέλνουμε περίληψη της πρότασης, με πολλά συνημμένα, με χάρτες, σύγκριση διαδρομών, φωτογραφίες και έγγραφα από τις αποφάσεις των θεσμικών φορέων που την εγκρίνουν και ζητούν την υλοποίηση της.
Θεωρούμε ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο και εθνικά συμφέρον να γίνει μια αναφορά εκ μέρους σας στην ηλεκτρονική σας εφημερίδα. Όμως χρειάζεται να αρχίσει άμεσα η έναρξη προμελέτης τις επόμενες μέρες, για Βέροια – Πτολεμαΐδα – Καστοριά (που έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα ο ΟΣΕ) και αφού η πρόταση «ωριμάσει» να ξεκινήσει το έργο ώστε να προλάβει να ενταχθεί στα δίκτυα με το πρόγραμμα 2014-2020 για να μην χαθούν και πάλι τα Ευρωπαϊκά κονδύλια.
Θα χαρούμε πολύ αν δώσετε την ευκαιρία να σας ενημερώσει αναλυτικότερα ο ίδιος ο Β. Σωτηρόπουλος ( Βασίλης Σωτηρόπουλος σύμβουλος ανάπτυξης consulting engineer email: vassotir@gmail.com 6972 32 76 36 Παλαιό Φάληρο ).
ΤΟ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ