ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Η απόλυτη γελοιότητα! Ο Επιφάνιος καταδικάζει τον Φιλάρετο με τα εναντίον του επιχειρήματα όλης της Ορθοδοξίας

ΕΚΚΛΗΣΙΑ. - 30 Δεκ 2019 - 19:49
Υποστηρίξτε το triklopodia με μια δωρεά για ανεξάρτητη ενημέρωση

Η αντικανονική “Εκκλησία” που επέβαλε το Φανάρι, καταδικάζει τον αντικανονικό τρόπο δημιουργίας μιας άλλης.

Επεξεργασία από το oukraniko σε άρθρο του Πρωτ. Νικολάου Ντανιλιέβιτς https://spzh.news/ru/socseti/67433-podvijnij-rozkol-abo-a-sudyi-kto

Στις 29 Δεκεμβρίου 2019 η Γραμματεία της Συνόδου της σχισματικής «Εκκλησίας της Ουκρανίας» δημοσίευσε ένα κείμενο με βάση το οποίο αποφασίζει την μη αναγνώριση της εγκυρότητας και κανονικότητας των χειροτονιών που έκανε

ο Φιλάρετος από τότε που έφυγε από τη σχισματική Εκκλησία και ξαναδημιούργησε το λεγόμενο «Πατριαρχείο του Κιέβου». Καταδικάζονται έτσι ως μη κανονικές οι χειροτονίες που έκανε ο Φιλάρετος εντός του 2019.

Στο κείμενο αναφέρεται η περίπτωση του Μαξίμου του Κυνικού, ο οποίος καταδικάστηκε από την Β΄ Οικουμενική Σύνοδο για την παράνομη ιδιοποίηση της Αρχιερωσύνης  και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι “κάθε πρόσωπο το οποίο έγινε Επίσκοπος κατά παράνομο τρόπο από τον Επίτιμο Πατριάρχη Φιλάρετο και ειδικότερα σε μία Επισκοπή, όπου υπάρχει ήδη ένας νόμιμος επίσκοπος – δεν είναι επίσκοπος. Επομένως, η τοποθέτηση και χειροτονία από αυτόν ενός τέτοιου προσώπου σε οποιοδήποτε βαθμό Ιερωσύνης, είναι άκυρη”.



Την αναφορά στον Μάξιμο τον Κυνικό την αντέγραψε ο Επιφάνιος από το κείμενο εναντίον του σχετικά με τις χειροτονίες των σχισματικών. Βλέπε: https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/31219-apo-ton-majimo-ton-kuniko-mexri-ton-bikentio-tsekalin

«Η εις Επίσκοπον χειροτονία δεν μπορεί να θεωρείται έγκυρη εάν τελείται εκτός της Εκκλησίας ή εις βάρος της Εκκλησίας και ακόμη περισσότερο με σκοπό τη δημιουργία μιας παράλληλης δομής.

Σε αντίθετη περίπτωση προκύπτει μια κατάσταση απόλυτης αναρχίας όταν επιτρέπεται «ντουμπλάρισμα» της ιεραρχίας οιασδήποτε τοπικής Εκκλησίας.

Όλοι ενθυμούμαστε από την εποχή των Οικουμενικών Συνόδων την ιστορία της χειροτονίας του Μαξίμου του Κυνικού το 380 στο θρόνο Κωνσταντινουπόλεως, τον οποίο κατείχε τότε ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.

Λοιπόν, η Β’ Οικουμενική Σύνοδος με τον 4ο κανόνα της δεν αποδέχθηκε την εγκυρότητα της χειροτονίας του Μαξίμου, η οποία τελέσθηκε στην Κωνσταντινούπολη κρυφά έστω και από κανονικούς Αλεξανδρινούς Επισκόπους.

Να τι γράφει για τον Μάξιμο τον Κυνικό ο κανονολόγος Ιωάννης Ζωναράς: «Απεκηρύχθη ουν δια του παρόντος κανόνος υπό των εν τη δευτέρα συνόδω συνελθόντων αγίων Πατέρων, ορισάντων, μήτε επίσκοπον αυτόν γενέσθαι, ή είναι, δια το εκθέσμως κεχειροτονήσθαι, μήτε τους παρ’αυτού χειροτονηθέντας κληρικούς υπάρχειν˙ ύστερον δε γνωσθείς τα Απολλιναρίου φρονείν, και αναθεματίσθη».

Πράγματι, ο Φιλάρετος κάνει τώρα μια νέα διάσπαση σε μία ήδη υπάρχουσα διαίρεση. Σήμερα, δημιουργεί μια παράλληλη ιεραρχία σε σχέση με την σχισματική του Επιφανίου, ακριβώς όπως το έκανε το 1992 ο Φιλάρετος με την κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Η Εκκλησία μας τότε αποφάσισε αρχικά την απομάκρυνση του Φιλάρετου από τη Μητρόπολη και στη συνέχεια τον καθήρεσε και αναθεμάτισε για τις σχισματικές του ενέργειες. Αλλά εκείνος δεν υπάκουσε και συνέχισε περαιτέρω να χειροτονεί «επισκόπους», μεταξύ των οποίων σήμερα είναι σχεδόν όλοι εκείνοι που αποτελούν την σχισματική «Εκκλησία» του Επιφανίου.

Και τώρα αυτοί οι απόγονοι του Φιλάρετου, τους οποίους εκείνος εγκατέστησε τότε «παράνομα στις Εκκλησίες όπου υπήρχε ήδη νόμιμος επίσκοπος», καταγγέλλουν τον Φιλάρετο ότι «χειροτονίες» του είναι παράνομες. Είναι αλήθεια ότι όντως είναι παράνομες. Όμως, ακούγεται γελοίο από το στόμα τους, επειδή η ειρωνεία είναι ότι οι συντάκτες αυτής της δήλωσης (όπως και σχεδόν όλοι οι “επισκόποι” της  σχισματικής φατρίας) έχουν προκύψει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και είναι και αυτοί παράνομοι.

Και προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα:

Γιατί οι «επίσκοποι» του «Ψευτοπατριαρχείου του Κιέβου»  της περιόδου 1992-2018, που σήμερα σχεδόν όλοι ανήκουν στην «Εκκλησία» του Επιφανίου πρέπει να αναγνωριστούν και οι νέος επίσκοποι του Φιλαρέτου που έγιναν εντός του 2019, όχι;

Εφόσον το Φανάρι δεν έχει ξανακαθαιρέσει τον Φιλάρετο και κατά συνέπεια τον θεωρεί κανονικό Μητροπολίτη, θα αναγνωρίσει αυτές τις νέες «χειροτονίες» του;

Και εάν το Φανάρι καταδικάσει αυτές τις χειροτονίες με τη δικαιολογία ότι ο Φιλάρετος βρίσκεται σε απλή αργία από τη ψευδοσύνοδο του Επιφανίου, τότε γιατί αναγνωρίζει τις πρώτες χειροτονίες του της περίοδο 1992-2018, οι οποίες έγιναν μετά την κανονική Πατριαρχική καθαίρεση και αναθεματισμό;

Μπορεί το Φανάρι να επαναλάβει και πάλι, όπως έκανε το 2018, ότι η αργία του Φιλάρετου που επιβλήθηκε από τον Επιφάνιο, ότι έγινε για πολιτικούς λόγους, όπως έλεγε για την πρώτη καθαίρεση του Φιλάρετου από το Πατριαρχείο Μόσχας;

Η Φαναριώτικη ευφάνταστη εφεύρεση του τίτλου “Επίτιμος Πατριάρχης” που απένημε ο Βαρθολομαίος στον Φιλάρετο, σημαίνει ότι του αναγνωρίζει και περίοδο “Πατριαρχείας Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας” για την προγενέστερη του 2018 περίοδο; 

Και η λίστα των ερωτήσεων προς το Φανάρι, σχετικών με τις γελοιότητες των ενεργειών των σχισματικών που εγκατέστησε στην Ουκρανία είναι ατελείωτη.

Όλα αυτά προκαλούν πικρό γέλιο και μεγάλη θλίψη και καταδεικνύουν ότι τόσο η «Εκκλησία» του Επιφανίου όσο και οι Φαναριώτες (ιδιαίτερα οι τελευταίοι) όλο και περισσότερο εμπλέκονται στα ίδια τα επιχειρήματά τους. Το να απορρίψουν τους Ιερούς Κανόνες, καταργώντας τα όρια ανάμεσα στην Εκκλησία και το σχίσμα, τους οδηγεί σε αντιφατικά μονοπάτια. Και η σχισματική «Εκκλησία» του Επιφανίου χρησιμοποιεί σήμερα τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα η κανονική  Εκκλησία εναντίον όλων αυτών των διαιρέσεων, συμπεριλαμβανομένης της δομής του Επιφανίου.

Η ειρωνεία της τύχης είναι ότι η «Εκκλησία» του Επιφανίου» κρίνεται τώρα από τα ίδια της τα λόγια. Όταν καταδικάζει την επανεμφάνιση τις Χειροτονίες του Φιλαρέτου ως αντικανονικές ουσιαστικά καταδικάζει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε η ίδια.

Η επίσημη ανακοίνωση της σχισματικής «Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας»

“Σχετικά με τις αντικανονικές ενέργειες του Επίτιμου Πατριάρχη Φιλάρετου και του περιβάλλοντος του»

28 Δεκεμβρίου 2019

Παρά τις προσπάθειες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, με πνεύμα σεβασμού προς την ηλικία και το παρελθόν του Επίτιμου Πατριάρχη Φιλάρετου, να τον καλέσει να σταματήσει την αυτοαπομόνωσή του και να συμμετάσχει στη συμφιλιωτική επιθυμία της Τοπικής Εκκλησίας, δυστυχώς δηλώνει ότι συνεχίζει να παραβιάζει τους Ιερούς Κανόνες και τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας.

Κατά την συνεδρίασή της, στις 24 Ιουνίου 2019, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε (παράγραφος 4 του άρθρου αριθ. 30): «Να δηλώσει ότι ο Επίτιμος Πατριάρχης Φιλάρετος παραμένει μέλος της Επισκοπής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας αλλά έχει χάσει τα Κανονικά δικαιώματα και τις υπευθυνότητες που συνδέονται με τη Διοίκηση της Μητρόπολης». Έτσι, αν είναι στην πραγματικότητα Επίσκοπος ειρήνης, δεν έχει Κανονικά ή Νόμιμα δικαιώματα να συγκαλεί και να διοργανώνει εκκλησιαστικές συναντήσεις, να εκλέγει και να χειροτονεί Επισκόπους. Ωστόσο, ο Επίτιμος Πατριάρχης Φιλάρετος συνεχίζει να ενεργεί αντίθετα με τη συμβιβαστική απόφαση της Τοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, τους Ι. Κανόνες και τον Καταστατικό Χάρτη.

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τον 4ο Κανόνα της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος αναφέρει: «Στον Μαξίμο τον Κυνικό και στις πράξεις του διαιρέσεως στην Κωνσταντινούπολη: καθώς ο Μάξιμος δεν ήταν και δεν είναι επίσκοπος, δεν είχε ιερατική εξουσία και όλες οι χειροτονίες που έγιναν από αυτόν είναι άκυρες” και κατά συνέπεια με την αυθεντική ερμηνεία αυτού του κανόνα – όλες οι ενέργειες που διαπράχθηκαν από τον Αξιότιμο Πατριάρχη Φιλάρετο, που είναι αντίθετες προς τους Ι. Κανόνες και τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας είναι άκυρες.

Ως εκ τούτου, κάθε πρόσωπο το οποίο έγινε Επίσκοπος κατά παράνομο τρόπο από τον Επίτιμο Πατριάρχη Φιλάρετο και ειδικότερα σε μία Επισκοπή, όπου υπάρχει ήδη ένας νόμιμος επίσκοπος – δεν είναι επίσκοπος. Επομένως, η τοποθέτηση και χειροτονία από αυτόν ενός τέτοιου προσώπου σε οποιοδήποτε βαθμό Ιερωσύνης, είναι άκυρη”.

Προτρέπουμε τον Επίτιμο Πατριάρχη Φιλάρετο και όσους τον ενθαρρύνουν, να σταματήσουν, να προβληματιστούν, να επιστρέψουν από την επιλογή της αντικανονικής πορείας της αδικίας και της εξαπάτησης – στην πορεία της αλήθειας, να σταματήσουν τις προσπάθειες των Ρώσων και φιλορώσων να καταστρέψουν την Τοπική Εκκλησία για τη χαρά των εχθρών της Ουκρανίας.

Προειδοποιούμε επίσης τους κληρικούς και τους λαϊκούς που συνεργούν σε παράνομες πράξεις, ότι έχουν ευθύνη έρχεται ενώπιον του Θεού και της Εκκλησίας.

Από τη Γραμματεία της Ιεράς Συνόδου – 28 Δεκεμβρίου 2019″.

Στο Φανάρι πρέπει να ντρέπονται για τα εκκλησιαστικά τερατουργήματα που δημιούργησαν.

oukraniko

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr

ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΚΑΛΛΙΩΡΑ

 

Θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, η μεγαλύτερη εθνική και κοινωνική μάστιγα.

Loading…