Ο φαρμακευτικός κολοσσός Pfizer μόλις αποκάλυψε ότι τα έσοδά του μειώθηκαν δραματικά το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η πτώση οφείλεται κυρίως στην κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων του εμβολίου COVID-19.
Η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα ύψους 18,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το ποσό αυτό αποτελεί σημαντική πτώση σε σχέση με τα 25,6 δισ. δολάρια που εισέπραξε η εταιρεία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η Pfizer έβγαλε μόλις 7,1 δισεκατομμύρια δολάρια από τις ενέσεις και το χάπι COVID-19.
Η έκθεση δείχνει μια σημαντική πτώση των πωλήσεων, αφού η Pfizer ανέφερε ότι το 2022 κέρδισε περισσότερα από 56 δισεκατομμύρια δολάρια από τα ίδια προϊόντα.
Ωστόσο, αξιωματούχοι της εταιρείας δήλωσαν ότι η πτώση των πωλήσεων του προϊόντος COVID-19 ήταν αναμενόμενη.
Όπως αναμενόταν να πει ο διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Άλμπερτ Μπούρλα, στους επενδυτές σε μια κλήση για τα κέρδη: “Τα οικονομικά μας αποτελέσματα ήταν όπως τα περιμέναμε.
“Τα έσοδά μας εκτός του COVID αυξήθηκαν λειτουργικά κατά 5% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο του έτους, ενώ τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν λειτουργικά κατά 26%, κυρίως λόγω της ήδη ανακοινωθείσας και αναμενόμενης μείωσης των εσόδων από το Comirnaty”.
Η Pfizer και άλλοι κατασκευαστές εμβολίων αντιμετωπίζουν μειωμένη ζήτηση εν μέσω της πτώσης της αποτελεσματικότητας και των χαμηλότερων επιπέδων του COVID-19 σε διάφορες χώρες.
Η εταιρεία ανέφερε στην έκθεσή της για το 2022 ότι δεν μπορούσε να “προβλέψει με ακρίβεια τον αντίκτυπο του COVID-19 στην επιχείρησή μας” και ότι διάφοροι παράγοντες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αδυναμίας αναφοράς αποτελεσμάτων κλινικών δοκιμών για το επικαιροποιημένο εμβόλιο COVID-19.
Η Pfizer αναμένει ότι 65 εκατομμύρια δόσεις COVID-19 θα χορηγηθούν το 2023, από 92 εκατομμύρια το 2022.
Παραδόξως, ωστόσο, η εταιρεία προβλέπει αύξηση των πωλήσεων του εμβολίου Covid σε 67 εκατομμύρια δόσεις το 2024.
Και αν ένας προγραμματισμένος συνδυασμός εμβολίου COVID-19/γρίπης αποδώσει, οι υπεύθυνοι προβλέπουν τη χορήγηση 77 εκατομμυρίων δόσεων το 2025 και 98 εκατομμυρίων δόσεων το 2026.
“Όσον αφορά τα προϊόντα μας COVID-Comirnaty και Paxlovid, αναμένουμε ότι οι πωλήσεις θα έχουν πιο εποχιακή τάση το 2023”, σχεδίασε να πει στους επενδυτές ο Dr. Mikael Dolsten, επικεφαλής επιστημονικός υπεύθυνος της Pfizer.
“Δεδομένης αυτής της δυναμικής, αναμένουμε σημαντικά χαμηλότερη συνεισφορά στις πωλήσεις από τα προϊόντα COVID κατά το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο”.
Οι αξιωματούχοι της Pfizer, ωστόσο, προβλέπουν ότι οι πωλήσεις θα ανακάμψουν εάν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ακολουθήσουν τα σχέδια για την επικαιροποίηση των στελεχών του εμβολίου ώστε να στοχεύουν τις παραλλαγές που κυκλοφορούν.
Τα τρέχοντα σχέδια προβλέπουν την επιλογή του στελέχους ή των στελεχών που θα στοχεύσουν την άνοιξη ή το καλοκαίρι και την κυκλοφορία επικαιροποιημένων εμβολίων κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο διανέμονται τα εμβόλια κατά της γρίπης σε ορισμένες χώρες.
Η αγορά τόσο για τα εμβόλια όσο και για το Paxlovid, το χάπι Covid της Pfizer, μετατοπίζεται φέτος από κυβερνητικό σε εμπορικό επίπεδο.
Η μετατόπιση έρχεται καθώς οι κυβερνήσεις σταματούν να αγοράζουν ή επιβραδύνουν την αγορά των προϊόντων Covid από εταιρείες όπως η Pfizer.
“Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι το 2023 θα είναι ένα μεταβατικό έτος, καθώς ο ιός συνεχίζει να μεταλλάσσεται και μεταβαίνουμε από τις προκαταβολικές αγορές στο πλαίσιο κυβερνητικών συμβάσεων σε πιο παραδοσιακές συμφωνίες προμήθειας σε ένα εμπορικό μοντέλο τόσο για το Comirnaty όσο και για το Paxlovid στις ΗΠΑ”, ανέφεραν οι προετοιμασμένες παρατηρήσεις του Μπουρλά.
Η εταιρεία αναμένει να βγάλει 67-71 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, αφού βγάλει 100,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.
Εν τω μεταξύ, η Moderna, ο κύριος αντίπαλος της Pfizer για τα εμβόλια Covid, αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματά της για το πρώτο τρίμηνο στις 4 Μαΐου.
Η Moderna ανέφερε πωλήσεις εμβολίων COVID-19 ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2022, έναντι 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Η εταιρεία αναμένει επίσης μείωση των πωλήσεων το 2023.
Η Novavax, ένας άλλος κατασκευαστής εμβολίων COVID-19, κινδυνεύει τώρα να κλείσει λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τα έσοδά της το 2023.
Το εμβόλιο COVID-19 της Johnson & Johnson είναι επίσης εγκεκριμένο στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά έχει αποδυναμωθεί λόγω της σύνδεσής του με μια θανατηφόρα κατάσταση πήξης του αίματος.