ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Λάχανο: Ο νόστιμος τρόπος να τονώσουμε την υγεία μας

ΥΓΕΙΑ. - 21 Μαΐ 2019 - 16:15
Loading...

Το λάχανο είναι ένα αγαπημένο λαχανικό όλων μας, εκτός από νοστιμιά, περιέχει στη σύνθεση του μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών, απαραίτητα για την ενίσχυση της υγείας και της ευεξίας μας.

Όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, έτσι και το λάχανο ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθή λαχανικών. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια κατηγορία λαχανικών, η οποία διακρίνεται για το ιδιαίτερο σχήμα (σταυροειδές) και το υψηλό διατροφικό προφίλ.

Το αγαπημένο μας λαχανικό αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, γύρω στο 1000 π.Χ. Η ευκολία στην καλλιέργεια του, σε συνδυασμό με την νόστιμη γεύση και τα πολλαπλά οφέλη που παρείχε στην υγεία, αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες ώστε η φήμη του να επεκταθεί σε κάθε γωνιά της γης.

Έτσι, το λάχανο για περισσότερα από 3000 χρόνια καλλιεργείται σε όλες σχεδόν τις Ηπείρους, καθιστώντας το μία από τις πιο δημοφιλής, νόστιμες και υγιεινές τροφές που σίγουρα αξίζει να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας.

Οφέλη

Το λάχανο περιέχει στη σύνθεση του 4 βασικά αντιοξειδωτικά (χολίνη, λουτεΐνη, κουρσετίνη, β-καροτένιο), που παρέχουν στον οργανισμό πολλαπλά οφέλη.

Ορισμένα από τα πιο σπουδαία περιλαμβάνουν:

Βοηθάει στην αποτοξίνωση του σώματος: Το λάχανο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και θείο. Πρόκειται για δύο σημαντικές ενώσεις, καθώς έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν υπεροξείδωση των ιστών. Γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό των κακοήθων κυττάρων. Επίσης, συμβάλλουν στην αποτελεσματική απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα, ενισχύοντας την αποτοξίνωση του οργανισμού.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση: Η υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης καταπολεμώντας τις βλαβερές συνέπειες της περίσσειας νατρίου στο σώμα.

Είναι αντιφλεγμονώδες: Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του λάχανου είναι οι ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση των φλεγμονών και στην αντιμετώπιση του πόνου των αρθρώσεων.

Προσοχή! Δεδομένου ότι οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις εξουδετερώνονται κατά τη διάρκεια μαγειρέματος, για να επωφεληθούμε από τις συγκεκριμένες δράσεις είναι καλύτερο να καταναλώνουμε το λάχανο ωμό.

Ενισχύει την υγεία των μαλλιών και του δέρματος: Ακόμη ένα σπουδαίο όφελος που προκύπτει από την περιεκτικότητα σε θείο, που περιέχεται στο λάχανο, είναι η ικανότητα να ενισχύει την υγεία των μαλλιών και της επιδερμίδας. Στην πραγματικότητα, το πολύτιμο αυτό μέταλλο διεγείρει την παραγωγή κερατίνης, μιας ουσία που είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη της τρίχας και τη διατήρηση της υγείας του δέρματος.

Είναι αντιοξειδωτικό: Το λάχανο περιέχει υψηλά ποσοστά αντιοξειδωτικών όπως οι γλυκοσινολάτες και οι πολυφαινόλες, τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό από σοβαρές και χρόνιες ασθένειες συμπεριλαμβανομένου των καρδιαγγειακών διαταραχών και του καρκίνου.

Προάγει την υγεία του εγκεφάλου: Το λάχανο είναι πλούσιο σε ιώδιο, το οποίο βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου και συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας του νευρικού συστήματος μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης νευρολογικών διαταραχών όπως η νόσος του Alzheimer.

Διατροφική αξία

100 γραμμάρια φρέσκο λάχανο περιέχουν περίπου:

Θερμίδες: 25

Υδατάνθρακες: 5.8 gr

Φυτικές ίνες: 2.5 gr (10%)*

Σάκχαρα: 3.5 gr

Πρωτεΐνες: 1.5 gr (3%)*

Βιταμίνη Α: 98.0 IU (2%)*

Βιταμίνη Β1: 0.1 mg (4%)*

Βιταμίνη Β6: 0.1 mg (6%)*

Βιταμίνη Β9: 43 mg (11%)*

Βιταμίνη C: 40 mg (61%)*

Βιταμίνη Κ: 76 mg (95%)*

Ασβέστιο: 40 mg (4%)*

Σίδηρος: 0.5 mg (3%)*

Μαγνήσιο: 12 mg (3%)*

Φώσφορο: 26 mg (3%)*

Κάλιο: 170 mg (5%)*

Μαγγάνιο: 0.2 mg (8%)*

*Ποσοστό Ημερήσιας Συνιστώμενης Πρόσληψης

laxano

Το λάχανο στην κουζίνα

Το λάχανο είναι ένα από τα πιο ευπροσάρμοστα λαχανικά. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε είτε να το καταναλώσουμε ωμό, είτε να το μαγειρέψουμε με διάφορους τρόπους.

Πιο αναλυτικά το λαχανό μπορεί μαγειρευτεί στον ατμό, βραστό, ψητό ή τηγανητό. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε πολλές παρασκευές όπως σαλάτες, σούπες, λαχανοντολμάδες, λαχανόρυζο, καθώς και να συνοδεύσει πιάτα με ψάρι ή κρέας.

Επιλογή και αποθήκευση

Το λάχανο είναι λαχανικό εποχής. Αυτό σημαίνει πως καλλιεργείται μόνο κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

Όσον αφορά τη σωστή επιλογή λάχανου, αυτό εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύουμε να το χρησιμοποιήσουμε.

Πιο συγκεκριμένα, εάν θέλουμε λάχανο για σαλάτα διαλέγουμε ημιαφράτες ποικιλίες που η κεφαλή τους ζυγίσει από 1 έως 3 κιλά. Για λαχανοντολμάδες επιλέγουμε πιο αφράτες ποικιλίες που το βάρος τους κυμαίνεται από 4 έως 5 κιλά. Επίσης, υπάρχει και η μοβ ποικιλία λάχανου (κατάλληλη για σαλάτα), που είναι πιο συμπαγής και πιο σκληρή από την πράσινη και περιέχει μεγαλύτερα ποσοστά αντιοξειδωτικών και περισσότερες βιταμίνες.

Το φρέσκο λάχανο διατηρείται στο ψυγείο για περίπου δυο εβδομάδες.

Παρενέργειες – Προφυλάξεις

Το λάχανο είναι ένα νόστιμο και θρεπτικό λαχανικό. Ως εκ τούτου, η τακτική κατανάλωση μόνο οφέλη θα μπορούσε να  προσφέρει.

Πάρα ταύτα, υπάρχουν άνθρωποι που εμφανίζουν αλλεργία στα σταυρανθή λαχανικά.  Κατά συνέπεια, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την κατανάλωση λάχανου ώστε να αποφευχθούν τυχόν παρενέργειες.

votanonkipos.gr

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter