ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Στραγάλια: Η εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης

ΥΓΕΙΑ. - 30 Μαΐ 2019 - 16:15
Loading...

Όλοι μας αναγνωρίζουμε τα στραγάλια ως ξηρούς καρπούς. Εν τούτοις, η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική, αφού τα στραγάλια δεν είναι τίποτα άλλο παρά ψημένα ρεβίθια, δηλαδή όσπρια.

Πάρα ταύτα, τα στραγάλια θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν με μεγάλη ευκολία και ως μια υπερτροφή «superfood» ανώτερη και από τους ξηρούς καρπούς, καθώς η υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα λιπαρών, κάνει τα στραγάλια να πλεονεκτούν έναντι των άλλων.

Ως πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών, τα στραγάλια μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην υγεία συμπεριλαμβανομένης την βελτίωση της πέψης, την απώλεια των περιττών κιλών, καθώς και τη μείωση κινδύνου εμφάνισης σοβαρών και χρόνιων παθήσεων.

Επιπροσθέτως, η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, καθιστά τα στραγάλια μια εξαιρετική τροφή για όσους δεν καταναλώνουν κρέας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε, πως 2 χούφτες στραγάλια προσφέρουν τα ίδια διατροφικά οφέλη με μια μερίδα άπαχο κρέας.

Όπως αντιλαμβανόμαστε, αν εντάξουμε μικρή ποσότητα στη δίαιτα μας, θα καταφέρουν να καλύψουν την αίσθηση πείνας και θα ενισχύσουν τα επίπεδα υγείας.

Διατροφική αξία

65 γραμμάρια στραγάλια περιέχουν:

Θερμίδες: 124

Υδατάνθρακες: 17.7 gr (6%)*

Φυτικές ίνες: 4.9 gr (19%)*

Λιπαρά: 3.8 gr (6%)*

Πρωτεΐνες: 5.6 gr (11%)*

Βιταμίνη Α: 197 IU (4%)*

Βιταμίνη Β1: 0.1 mg (5%)*

Βιταμίνη Β3: 0.4 mg (2%)*

Βιταμίνη Β5: ~0.2 mg (~2%)*

Βιταμίνη Β6: 0.1 mg (6%)*

Βιταμίνη Β9 (φυλλικό οξύ): 107 mcg (27%)*

Βιταμίνη C: 1.2 mg (2%)*

Βιταμίνη Ε: 0.6 mg (3%)*

Βιταμίνη Κ: 4.0 mcg (5%)*

Χολίνη: 26.9 mg

Ασβέστιο: 34.4 mg (3%)*

Σίδηρο: 2.0 mg (11%)*

Μαγνήσιο: 31.6 mg (8%)*

Φώσφορος: 108 mg (11%)*

Κάλιο: 198 mg (6%)*

Νάτριο: 23.3 mg (1%)*

Ψευδάργυρος: 1.0 mg (7%)*

Χαλκός: 0.2 mg (11%)*

Μαγγάνιο: 0.6 mg (32%)*

Σελήνιο: 2.4 mcg (3%)*

Οφέλη

Με μια μεγάλη ποικιλία βιταμινών και άλλων θρεπτικών συστατικών στη σύνθεση τους, τα στραγάλια μπορούν να ωφελήσουν τον οργανισμό με πολλούς και διάφορους τρόπους.

stragalia

Αναλυτικότερα:

Πηγή υδατανθράκων

Τα στραγάλια, όπως και όλα τα όσπρια, είναι μια μορφή σύνθετων υδατανθράκων. Πρόκειται για μια κατηγορία ανόργανων ουσιών που αποτελεί την βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού.

Η κατανάλωση έστω και μικρής ποσότητας, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα επίπεδα της ενέργειας και ευεξίας.

Βοηθούν στην πρόληψη του διαβήτη

Τα στραγάλια έχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών που βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου και στην έκκριση ινσουλίνης, αποτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την ανάπτυξη  διαβήτη τύπου 1 και 2.

Συμβάλλουν στη απώλεια των περιττών κιλών

Τα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στα στραγάλια, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τα καθιστούν μια εξαιρετική τροφή για όσους θέλουν να χάσουν το περιττό βάρος.

Στην πραγματικότητα, οι φυτικές ίνες προάγουν το αίσθημα του κορεσμού, αποτρέποντας την υπερκατανάλωση τροφής. Από την άλλη, το μείγμα θρεπτικών συστατικών και μεταλλικών στοιχείων βοηθά στην ενίσχυση των επιπέδων ενέργειας και ευεξίας.

Βελτιώνουν τη διαδικασία της πέψης

Ακόμη ένα σπουδαίο όφελος που αντλείται από την υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών, είναι η αποτελεσματική καταπολέμηση των πεπτικών διαταραχών.

Πιο συγκεκριμένα, η τακτική κατανάλωση βοηθά στη σωστή λειτουργία του παχέος εντέρου, ενώ εξαλείφει τις φλεγμονές, τις κράμπες, το φούσκωμα και τη δυσκοιλιότητα. Επίσης, μπορεί να βελτιώσει την διαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών, αξιοποιώντας στο έπακρο τη διατροφική αξία των τροφίμων.

Ενισχύουν την υγεία της καρδιάς

Τα στραγάλια μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς με δύο τρόπους. Πρώτον, τα υψηλά επίπεδα φυτικών ινών συμβάλλουν στην εξισορρόπηση των επιπέδων χοληστερόλης και βοηθούν στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, της καρδιακής προσβολής και των εγκεφαλικών επεισοδίων. Δεύτερον, η περιεκτικότητα τους σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βοηθά στην προστασία της καρδιάς και μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα.

Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Οι αντιοξειδωτικές ενώσεις που απαντώνται στα στραγάλια περιλαμβάνουν πολυφαινόλες, φυτοθρεπτικά συστατικά , β-καροτένιο και βασικές βιταμίνες. Πρόκειται για πολύτιμες ουσίες που διακρίνονται για την ικανότητα τους να μειώνουν το οξειδωτικό στρες στο σώμα και προλαμβάνουν χρόνιες ασθένειες.

Επίσης, τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν αποτελεσματικά τις ελεύθερες ρίζες, που είναι επικίνδυνα υποπροϊόντα του κυτταρικού μεταβολισμού που μπορούν να μεταλλάξουν τα υγιή κύτταρα σε καρκινικά.

 Δυναμώνουν τα οστά

Τα στραγάλια συνιστούν πηγή σιδηρού, φωσφόρου, μαγνησίου, χαλκού και ψευδάργυρου. Μέταλλα που είναι απαραίτητα για τη διατήρηση και ενίσχυση της υγείας των οστών. Ως εκ τούτου, η ένταξη στραγαλιών στη διατροφή μας, θα μπορούσε να βοηθήσει στη πρόληψη διαταραχών που σχετίζονται με τα οστά και την γήρανση, όπως η οστεοπόρωση.

Αποτρέπουν τις γενετικές ανωμαλίες

Το φυλλικό οξύ είναι μια σημαντική βιταμίνη του συμπλέγματος Β που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην υγιή ανάπτυξη του εμβρύου και ειδικότερα του νευρικού του συστήματος.

Δεδομένου ότι τα χαμηλά επίπεδα έχουν συνδεθεί με πολλές γενετικές ανωμαλίες και επιπλοκές στην γέννα, οι έγκυες θα πρέπει να λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες φυλλικού οξέος, έτσι ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών. Τα στραγάλια, ως καλή πηγή βιταμίνης Β9, μπορούν να βοηθήσουν στην υγιή εξέλιξη της εγκυμοσύνης και στην υγιή ανάπτυξη του εμβρύου.

Βοηθούν στην εξισορρόπηση της αρτηριακής πίεσης

Ένας από τους βασικούς τρόπους να διατηρήσουμε την αρτηριακή πίεση στα βέλτιστα επίπεδα, είναι να καταναλώνουμε τροφές, φτωχές σε νάτριο. Τα στραγάλια,δεδομένης της μικρής περιεκτικότητας σε νάτριο, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Πηγή χολίνης

Η χολίνη που βρίσκεται στα στραγάλια, είναι ένα μακροθρεπτικό συστατικό που παίζει ζωτικό ρόλο στην ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τη χρόνια φλεγμονή. Επίσης, μπορεί να ρυθμίσει τον κύκλο ύπνου – αφύπνισης και να τονώσει τη λειτουργία των μυών. Πολύτιμη φαίνεται να είναι και η συμβολή της στη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης της μνήμης, της μάθησης κ.α.

Αποτρέπουν την τριχόπτωση

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και σίδηρο, τα στραγάλια μπορούν να δράσουν ως ένα θαυμάσιο φυσικό συμπλήρωμα για όσους εμφανίζουν τριχόπτωση. Επίσης, τα στραγάλια αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, Β και Ε, και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων. Θρεπτικά συστατικά που έχουν την ικανότητα να ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την συνολική υγεία του τριχωτού της κεφαλής.

Βοηθούν στην αντιμετώπιση των μετεμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων

Τα στραγάλια μπορεί να είναι ένας ασφαλής και φυσικός τρόπος αντιμετώπισης των εμμηνοπαυσιακών και μετεμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων όπως οι νυχτερινές εφιδρώσεις, οι διακυμάνσεις της διάθεσης κ.α. Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητα σε φυτοοιστρογόνα, τα οποία όπως έχει αποδειχθεί, έχουν την ικανότητα να επιδρούν όπως τα οιστρογόνα.

Τρόποι να εντάξουμε τα στραγάλια στη διατροφή μας

Δεδομένης της απουσίας γλουτένης από τη σύνθεση τους και δεδομένου του υψηλού διατροφικού τους προφίλ, τα στραγάλια θα μπορούσαν άνετα να καταναλωθούν ως ένα πλήρες γεύμα ή ως ένα γρήγορο και πολύ υγιεινό σνακ.

Επίσης, μπορούμε να τα εντάξουμε στο πρωινό μας γεύμα μαζί με δημητριακά ή αποξηραμένα φρούτα, καθώς και να τα προσθέσουμε ως ενισχυτικό γεύσης και θρεπτικών συστατικών σε σαλάτες.

Ωστόσο, καλό είναι να επιλέγουμε στραγάλια που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία. Δεν είναι δηλαδή εμπλουτισμένα με σάκχαρα, αλάτι, κορεσμένα λιπαρά και άλλα συντηρητικά.

votanonkipos.gr

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter