ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Τροφές που αυξάνουν την πίεση

ΥΓΕΙΑ. - 10 Οκτ 2019 - 13:30
Loading...

Η υπόταση είναι μια κατάσταση η οποία διακρίνεται από την ραγδαία και απότομη πτώση της αρτηριακής πίεσης. Κύρια συμπτώματα που την χαρακτηρίζουν είναι η ζάλη και η κόπωση, ενώ σε πιο ακραίες περιπτώσεις συνοδεύεται από θολή όραση, ναυτία, έλλειψη συγκέντρωσης, ακόμη και λιποθυμία.

Συχνά, η υπόταση δεν αποτελεί ένδειξη κάποιας σοβαρής ασθένειας και γιαυτό τον λόγω δεν χορηγείται φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση της. Εκτός βέβαια αν επηρεάζει άμεσα και δυσμενώς την καθημερινότητα μας. Σε μία τέτοια περίπτωση επιβάλλεται φυσικά η ιατρική επέμβαση.

Σε αντίθετη όμως περίπτωση, όταν δηλαδή η υπόταση προκύπτει λόγω ζέστης, αυξημένου στρες, κακής διατροφής ή αφυδάτωσης, μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε άμεσα και αποτελεσματικά με την κατανάλωση ορισμένων τροφίμων.

Τροφές που αυξάνουν την αρτηριακή πίεση

Η κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφίμων θα μας βοηθήσει να επαναφέρουμε άμεσα την αρτηριακής μας πίεση στα φυσιολογικά επίπεδα.

Νερό, ενεργειακά ποτά και φρούτα

Η αφυδάτωση του οργανισμού συνιστά μία από τις κύριες αιτίες υπότασης. Συνεπώς, η επαρκής πρόσληψη νερού (1,5 με 2 λίτρα ημερησίως), φυσικού χυμού (πορτοκάλι, ρόδι) και ενεργειακών ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, είναι ένας τρόπος να αυξήσουμε την πίεση. Αυτά θα μας προσφέρουν τους ηλεκτρολύτες που απαιτούνται για την πρόληψη της αφυδάτωσης, την τόνωση του κυκλοφορικού συστήματος αλλά και τη διατήρηση της ευρωστίας.

Αλάτι

Το αλάτι είναι άλλη μία τροφή που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης, αφού έχει την ιδιότητα να κατακρατά τα υγρά του σώματος, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τον όγκο του αίματος στις αρτηρίες και τα αγγεία.

Αλμυρά σνακ, αλατισμένοι ξηροί καρποί και κράκερς, είναι ορισμένες τροφές που μπορούν άμεσα να αυξήσουν την χαμηλή αρτηριακή πίεση.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα δημητριακά ολικής άλεσης που περιέχουν φυσικά ή είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες Β9 και Β12, είναι κατάλληλα για την αύξηση της χαμηλής αρτηριακής πίεσης. Τόσο η βιταμίνη Β12, όσο και το φυλλικό οξύ συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της αρτηριακής πίεσης και στην τόνωση του κυκλοφορικού συστήματος.

Άλλες πηγές βιταμίνης Β12 περιλαμβάνουν τα ψάρια και γαλακτοκομικά προϊόντα όπως τυρί, γάλα και γιαούρτι. Από την άλλη, η βιταμίνη Β9 βρίσκεται σε σκούρα πράσινα λαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι.

Καφές

Η καφεΐνη που υπάρχει στον καφέ έχει την ιδιότητα να διεγείρει την παραγωγή κατεχολαμίνης. Οι κατεχολαμίνη είναι ορμόης του νευρικού συστήματος που βοηθα στην καλή κυκλοφορία του αίματος και αυξάνειν προσωρινά την αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, η κατανάλωση καφέ δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2 φλιτζάνια ημερησίως.

Πράσινο τσάι και τσάι γλυκόριζας

Όπως ο καφές, έτσι και το πράσινο τσάι περιέχει στη σύνθεση του καφεΐνη. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση του, έχει όμοια αποτελέσματα με αυτήν του καφέ.

Η γλυκόριζα περιέχει χημικές ενώσεις που ενισχύουν την επίδραση της αλδοστερόνης. Μιας ορμόνης που παράγεται από τα επινεφρίδια των νεφρών και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της φυσιολογικής συγκέντρωσης του νατρίου και του καλίου στο αίμα και στον έλεγχο του όγκου του αίματος και της αρτηριακής πίεσης.

votanonkipos.gr

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr

Chat Box




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter