Δεν θα μιλήσω σαν καλλιτέχνης, διότι δεν ανήκω στην κατηγορία αυτή. Θα ήθελα μόνο να εξομολογηθώ την προσωπική μου άποψη για το ασεβές γεγονός που εξελίχθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
Δεν μπορώ να διανοηθώ την εμμονή κάποιων να προσβάλλουν τα «πιστεύω». μου, αλλά και τα «πιστεύω» πολλών πολιτών αυτής της χώρας.
Όπως σέβομαι τις απόψεις, τις ιδέες και τις κουλτούρες των άλλων, έτσι θεωρώ ότι πρέπει να σέβονται εξίσου τα δικά μου «πιστεύω» και οι “δήθεν” μεγάλοι άτεχνοι καλλιτέχνες.
Τα εθνικά και θρησκευτικά σύμβολα δεν είναι αντικείμενα χλευασμού και κοροϊδίας, αντίθετα είναι σύμβολα απόλυτου σεβασμού.
Οι ιερές εικόνες δεν είναι καμβάδες για να προσαρμόζει ο καθένας τα “θέλω” του σύμφωνα με τη δική του οπτική.
Θα μπορούσε να είχε επιλέξει να εκθέσει τις φυσικές ομορφιές αυτού του τόπου στην Εθνική Πινακοθήκη και να αναδείξει ακόμη περισσότερο αυτήν την χώρα.
Αυτή η ανθρώπινη έπαρση, που μερικές φορές αγγίζει την ατεχνία, προσβάλλει μια μεγάλη πλειοψηφία ανθρώπων και δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από προσωπική ανύψωση στον κάθε αφελή.
Δεν είδα να χλευάζουν πουθενά το πρόσωπο του Μωάμεθ, γιατί εκεί θα είχαν διαφορετική μεταχείριση.
Ίσως, αυτή να είναι η διαφορά μας.
Ας μην πέσουμε στην παγίδα που μας έστησε ο πειρασμός!
Καλό στάδιο! Καλή Σαρακοστή!
Νικόλαος Μαρούδας
Ιεροψάλτης/ φοιτητής CEID






Τον Θεό τον προσβάλλουμε καθημερινά με τις ενέργειες μας. Δεν προσβάλλεται ο Θεός από μερικές καλικαντζούρες ενός συμπλεγματικού ανθρώπου. Η μεγαλύτερη προσβολή είναι η διαρκής αμετανοησία μας και η επιφανειακή τήρηση κανόνων δίχως να μαθητεύουμε στο πνεύμα. Γίναμε ξαφνικά όλοι διωκόμενοι και προσβεβλημένοι χριστιανοί. Παλικάρια της φακής είμαστε. Με ποιον τρόπο επηρεάζεται η πίστη ενός ανθρώπου αν κάποιος άλλος τη στηλιτεύει ? Δε το καταλαβαίνω. Όλοι, μας κυνηγάνε αλλά από ευαγγέλιο μαύρα μεσάνυχτα.
Από πότε ο Θεός χρειάζεται δικηγόρους και καουμπόηδες ? Δε μπορεί νομίζεις να κατεβάσει λεγεώνες αγγέλων και να μας αφανίσει όλους μας ? Ταδε εφη Ιησούς Χριστός στον Πέτρο κατά τη συλλήψη Του. Τα ξεχνάμε αυτά.
Τη περίπτωση να υπάρξουν αντίποινα από τους χρήσιμους ηλίθιους του συστήματος, τους αναρχοαυτόνομους σπάζοντας εικόνες εντός των Ναών τη σκεφτήκατε ?? Ο κόσμος κείται εν αμαρτία. Τι θα κάνουμε δηλαδή? θα αρχίσουμε να κοπανάμε κόσμο ? Κάθε που βλασφημά ένας, θα τον κοπανάμε ? Να εισβάλλουμε στους οίκους ανοχής να τα σπάσουμε ? Όπου βρεθείς και όπου σταθείς ο κόσμος βρωμάει. Αν βρεθεί μεθαύριο ένας μουσουλμάνος που ξυλοφορτώνει γυναίκες επειδη δε φοράνε μαντίλα θεωρώντας πως προσβάλεται η πιστη του, σύμφωνα με τη πιστη του θα εχει δικιο αλλά με τη δική μου άδικο. Που τελειώνει όλο αυτό ? Θα πάμε σε θρησκευτικό πόλεμο ? Καταλαβαίνεις πως αυτές οι ενέργειες μόνο σε χάος οδηγούν. Δεν έχει καμία θέση ο φανατισμός στον Χριστό. Μαθητές θέλει και όχι οπαδούς. Όποιος θέλει να τα σπάει επειδή προσβάλλεται ας πάει στο γήπεδο. Και εγω προσβάλλομαι καθημερινά όπως ολοι μας, αλλα δε τα σπάω. Δε θα γινουμε ζουγκλα. Ακολουθείς τις νόμιμες διαδικασίες και προβάλεις το θέμα. Γραφεις ενα καταγγελτικο αρθρο με αφοπλιστικο και τεκημριωμενα θεολογικα περιεχομενο. Δεν πας να τα σπάσεις. Εν το μεταξυ είπε και ψέματα πως του έπεσαν κατά λάθος, ενώ στο βιντεο φαινεται να τα πεταει στο πατωμα. Δηλαδη ήμαρτον… Τι καταλαβε ? Άλλαξε ο καλλιτεχνης ? Άλλαξε ο κόσμος ? Οχι βεβαια. Ο Παπαδοπουλος αυτοδικαιωθηκε και μονο. Ο καλλιτεχνης ηθελε να κανει ντορο με τα εργα του και τα καταφερε χάριν στον Παπαδοπουλο. Εκει που δεν τον γνώριζε ανθρωπος, τον εμαθε ολη η Ελλάδα. Τι ωραία εε…. Πανεμορφα… Δε μου λες, οταν μπαίνουν κυρίες κουνάμενες σεινάμενες με τα μίνι και τα ξωβυζα στις εκκλησίες, δεν είναι βλασφημία ? Αλλά βλεπεις αρεσκόμαστε εις το οράν, γιαυτό και δε μιλάμε. Όταν μιλάμε και γελάμε στη Θ. Λετουργία δεν είναι βλασφημία ? Όταν δεν καταλαβαίνουμε γρι από το Ευαγγελιο και τον Απόστολο δεν είναι βλασφημία ? Όταν γινεται η μεταβολή των Τιμίων Δώρων και μπαινοβγαινει κοσμος σαν σε καφετερια δεν ειναι βλασφημια ? Όταν κοινωνούμε και φεύγουμε πριν το δι ευχων δεν ειναι βλασφημια ? Οταν κοινωνουμε και αμεσως παμε για καφεδακι τσιγαρακι και κουτσομπολιο δεν ειναι βλασφημια ? Τα εχουμε λυσει τα δικα μας και ο ταδε καλλιτεχνης μας μαρανε. Δε κοιταζουμε το μαυρο μας το χαλι λεω εγω… Λιγο μυαλο χρειαζεται.. Λιιιγο… Οταν αδελφε η πιστη γίνεται πολιτική ιδεολογία κατά τα ευρωπαικά πρότυπα συζηταμε για μεγάλη εκτροπή. Τα Χριστιανικά κόμματα ξεκίνησαν από Προτεσταντικούς κύκλους. Όλα αυτά δεν σχετίζονται ουδόλως με την Ορθοδοξη Ελληνική Παράδοση και Πίστη. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ιεραρχία κράτησε και συνεχίζει να κρατά ορθώς αποστάσεις από τέτοιου είδους κόμματα. Δυστυχώς μεγάλη μερίδα των Ελλήνων είναι στρεβλά κατηχημένοι προς τη Προτεσταντική κατεύθυνση. Πολλοί ζηλωτές που αρεσκονται να βγαζουνε πυρινους λογους σε βιντεο για τα εκαστοτε δρώμενα είναι παλαιοημερολογιτες. Φορουν ράσο και δεν αποκαλυπτουν την ιδιοτητα τους, για να χτυπήσουν την εκκλησία την οποια βεβαια μισουν και πολεμουν. Ο κόσμος μη γνωριζοντας παρασυρεται, και ενω νομιζει πως κανει ομολογια πιστεως, αγνοεί τα περί της πίστεως, φανατίζεται και εμφανίζονται κατά καιρούς διαφοροι ομολογητες στυλ Λουκά, Κλεομένη, Παπαδοπουλο και διάφοροι άλλοι..