Οι πληροφορίες που ακολουθούν (τα καινούργια στοιχεία, διότι αυτά ενδιαφέρουν) είναι του Ιησού Χριστού διά μέσου του προφητευόμενου. Σχετικά με το αν είναι ή όχι του Χριστού, επειδή δεν μπορεί να αξιολογηθεί αυτό εύκολα στην παρούσα φάση – αργότερα θα έρθει η ώρα που θα γίνει αντιληπτό -, προτείνω το «ΜΗ ΔΕΧΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕ» – βλ. άρθρο Δημήτρης Α. : Ο προφητευόμενος ομιλεί και δρα ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ.
Οι περισσότερες από τις προφητείες του Γέροντα του Γεωκών θα πραγματοποιηθούν σε διάστημα πολλών αιώνων. Από τα πάμπολλα που έχει πει, ας πάρουμε ως παράδειγμα το εξής: «Παιδιά μου, η μετατόπιση του άξονα της Γης θα προκαλέσει πλημύρες σεισμούς και μεγάλες καταστροφές, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να βυθιστεί κάτω από την θάλασσα, μεγάλο μέρος της Αμερικής μέχρι την Γη των Ινδιάνων, ο Καναδάς, και η 1/2 Αγγλία θα είναι κάτω από το ΝΕΡΟ» (Βλ. GEWKWN : ΝΕΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ 28/7/2021). Αυτά τα… απίθανα θα γίνουν πραγματικότητα, όχι όμως σύντομα. Θα περάσουν πολλοί αιώνες, ας πούμε, ενδεικτικά, 500 χρόνια. Στις επόμενες δεκαετίες θα έχουμε μόνο πολύ ήπιες εκπληρώσεις (μερική εκπλήρωση προφητειών), π.χ. θα γίνουν κάποιες μικρές πλημμύρες (μικρές σε σχέση με αυτές που περιγράφει ο Γέροντας του Γεωκών).
Η μερική εκπλήρωση σημαίνει ότι η προφητεία ΔΕΝ εκπληρώνεται με τον αναμενόμενο τρόπο. Ο αναμενόμενος τρόπος ΔΕΝ καταργείται, θα εκπληρωθεί σε ένα απώτερο μέλλον. Παράδειγμα μερικής εκπλήρωσης είχαμε πρόσφατα στον νομό Κορινθίας (βλ. άρθρο ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟ ΔΥΟ ΜΗΝΩΝ ΘΕΙΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΔΙ ΑΛΛΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ Ή ΕΤΟΥΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟ;;).
Όσον αφορά την Κωνσταντινούπολη, αυτή θα γίνει ελληνική σε χίλια χρόνια (ενδεικτικός ο αριθμός – πρόκειται απλά για μια χρονική κλίμακα). Μην μας εντυπωσιάζει η καθυστέρηση. Πάνω από χιλιετία έχει περάσει από τότε που διατυπώθηκαν οι πρώτες προφητείες για το θέμα. Γιατί να μην καθυστερήσει άλλο τόσο η εκπλήρωση; Όσοι περιμένουν ΤΩΡΑ τα γεγονότα τα σχετικά με την Κωνσταντινούπολη θα πρέπει να αντικαταστήσουν τη λέξη Κωνσταντινούπολη με τη λέξη Προφητευόμενος. Αλλιώς θα περιμένουν πολύ (και πάλι δεν θα δουν τίποτα). ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ) ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΑΡΙΖΟΝΑΣ. Κι ας μιλάει για Κωνσταντινούπολη. Τον προφητευόμενο εννοεί (βλ. το «2ο μήνυμα από τον προφητευόμενο Βασιλέα Ιωάννη» για την εξήγηση). Άλλωστε ο προφητευόμενος συνδέεται με την Κωνσταντινούπολη, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο θα θέλαμε ή θα περιμέναμε.
Σε εκατό χρόνια (ενδεικτικός κι αυτός ο αριθμός – μην θεωρηθεί ακριβής χρονολογικός προσδιορισμός) θα γίνει η 8η Οικουμενική Σύνοδος με κύριο θέμα τον προφητευόμενο. (Αν οι ορθόδοξοι πιστοί θέλουν να γίνει νωρίτερα, θα γίνει νωρίτερα, αλλά χρειάζεται πίστη, ορθή και σωστή χριστιανική ζωή κτλ.). Ο προφητευόμενος δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός από την Ορθόδοξη Εκκλησία χωρίς Οικουμενική Σύνοδο. Προφητεύουν για τη Σύνοδο αυτή, λόγω της μεγάλης σημασίας της, ορισμένοι άγιοι της Εκκλησίας (άγιος Νείλος ο μυροβλύτης, άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ, αλλά και ο γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας). Θα «συσταθεί η 8η Οικουμενική Σύνοδος για όλες τις Εκκλησίες υπό μία κεφαλή, τον Χριστό, και υπό το Πέπλο της Προστασίας της Μητέρας του Κυρίου» (https://www.pentapostagma.gr/ekklisia/5924451_profiteia-agioy-serafeim-toy-sarof-mia-teleytaia-kai-ogdoi-oikoymeniki-synodos-tha). Η παρουσία του Χριστού θα είναι, βέβαια, πνευματική. Δεν αναφέρεται ο προφητευόμενος, διότι είναι «κρινόμενος» στην υπόθεση. Ο προφητευόμενος δεν έχει λόγο εκεί. «… κάτω από μία μόνο κεφαλή, τον Χριστό τον Σωτήρα, και κάτω από ένα μόνο Πέπλο Προστασίας, αυτό της Παναγίας Μητέρας Του…» (pentapostagma). Η έμφαση που δίνεται στην «ΜΙΑ ΜΟΝΟ κεφαλή» υποδεικνύει έμμεσα το (κύριο) αντικείμενο της 8ης Οικουμενικής Συνόδου, που θα είναι η «διπλή κεφαλή» της μελλοντικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (Χριστός και προφητευόμενος).
Τότε θα υπάρξει παγκόσμια Αναλαμπή της Ορθοδοξίας, όχι ακριβώς εκείνη που περιμένουμε, αλλά μια προτύπωση. Αυτή η Αναλαμπή δεν θα διαρκέσει πολύ (μερικές δεκαετίες μόνον). Σχετικά ο Όσιος Νείλος ο μυροβλύτης λέει: «Ύστερον θέλει γίνει η ογδόη Σύνοδος… τότε θα ειρηνεύσουν ΟΛΙΓΟΝ ΚΑΙΡΟΝ οι άνθρωποι…» (Βλ. Από τις διδαχές του Οσίου Νείλου του μυροβλήτου, https://www.imdleo.gr). Την εποχή εκείνη θα βασιλεύσει κάποιος ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ του προφητευόμενου (Βλ. και άρθρο Όλο το Ισλάμ θα εγερθεί, θα αφήσει τα «κατ’ οίκον», που μιλάει για τον πρόδρομο αυτό – σημειώνεται ότι οι προφητείες είναι συχνά ΠΕΠΛΕΓΜΕΝΕΣ, δηλαδή σε μια πρόταση ή ενότητα μπορεί να εμπεριέχονται πράγματα που θα εκπληρωθούν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, έστω κι αν κατά το γράμμα μοιάζει ότι θα υπάρξει ενιαία εκπλήρωση).
Μέχρι να έρθει η χριστιανική βασιλεία της Κωνσταντινούπολης θα έχουν γίνει ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ. Όχι μόνο τρίτος, αλλά και τέταρτος και πέμπτος και έκτος. (Βλ. και το άρθρο «Και Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος και Τέταρτος! Η αλληλοσύγκρουση όλων τών εθνών»). Διάφορες προφητείες, που λανθασμένα πιστεύουμε ότι αφορούν όλες τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο, αναφέρονται σε άλλους, χρονικά πιο απομακρυσμένους, παγκόσμιους πολέμους.
Η χριστιανική βασιλεία της Κωνσταντινούπολης, κατά τη διάρκεια της οποίας θα επικρατήσει παγκόσμια ευημερία και ειρήνη, θα διαρκέσει (πάντα ενδεικτικά τα νούμερα) χίλια χρόνια. Τις πρώτες δεκαετίες θα βασιλεύσει ο προφητευόμενος, μετά οι διάδοχοί του. Από Πατέρες της αρχαίας Εκκλησίας είχε προταθεί μια βασιλεία χιλίων χρόνων ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ επάνω στη Γη, αλλά απορρίφθηκε. Διότι ο Χριστός δεν θα επιστρέψει στη Γη να βασιλεύσει. ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ. (Έτσι οι αρχαίοι αυτοί Πατέρες είχαν εν μέρει δίκιο και εν μέρει άδικο – παρεμβαλλόταν ένα μυστήριο που ήταν πρόωρο να αποκαλυφθεί στην εποχή τους). Τα χίλια χρόνια (ως χρονική κλίμακα) αφορούν τα καλά χρόνια του μελλοντικού ελληνικού βασιλείου. Έπειτα θα συνεχίσει να υφίσταται, για αρκετούς αιώνες, αλλά σε κατάσταση όλο και μεγαλύτερης φθοράς. Τότε θα εκπληρωθούν ορισμένα από αυτά που προφητεύει ο Άγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν σαλός (και άλλοι Άγιοι), όπως η περίοδος του Χιλιάρχου Αράν, η βασιλεία της αισχρής γυναίκας (φυσικά θα παρεμβληθούν πολλές άλλες βασιλείες, πολλά άλλα πρόσωπα κυβερνώντων) και τελικώς η καταστροφή και ο καταποντισμός της Κωνσταντινούπολης. Αλλά και η εξαφάνιση του ελληνικού έθνους, που θα έχει ολοκληρώσει πια την αποστολή του (παγκόσμια Αναλαμπή της Ορθοδοξίας), όπως είχε προαιώνια καθοριστεί στο Σχέδιο του Θεού.
Επίσης τότε θα έρθει κι ένας ακόμη Αντίχριστος (τον οποίο θα αντιμετωπίσουν ο Προφήτης Ηλίας και ο Ενώχ), που δεν θα είναι όμως άνθρωπος, αλλά ο ίδιος ο διάβολος. Ο Αντίχριστος που περιμένουμε εμείς είναι άλλος, είναι άνθρωπος που θα επικρατήσει σε όλο τον κόσμο (με το γνωστό «χάραγμα») ΕΚΤΟΣ από την Κωνσταντινούπολη, όπου θα βασιλεύει ο προφητευόμενος (θα είναι, δηλαδή, σύγχρονός του). Οι δύο άνδρες θα συγκρουστούν στρατιωτικά στη Μέση Ανατολή. Αυτός θα είναι ο πόλεμος του Αρμαγεδώνος (Αποκ, 16, 16) με τα 200 εκατομμύρια στρατού (Αποκ, 9, 16) του Αντιχρίστου (οι περισσότεροι θα είναι Κινέζοι). Ο στρατός του προφητευόμενου δεν θα πολεμήσει καθόλου, διότι τα εχθρικά στρατεύματα θα αλληλοεξουδετερωθούν (αυτό το λέει ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης).
Στην ημέρα της νίκης αυτής αναφέρεται η Αποκάλυψη όταν λέει «της ημέρας εκείνης της μεγάλης του Θεού του παντοκράτορος» (Αποκ, 16, 14), όπου «Θεός ο παντοκράτωρ» είναι όχι μόνο η αόρατη Αγία Τριάδα, αλλά και ο ορατός νικητής του Αρμαγεδώνος, ο προφητευόμενος – αυτόν εννοεί πιο πολύ εδώ η Αποκάλυψη. Εννοείται όχι ως κατά φύση Θεό, αλλά ως ΚΑΤΑ ΧΑΡΗ Θεό, που σημαίνει ότι, και πάλι, στην Αγία Τριάδα αναφέρεται το όνομα του «Θεού του παντοκράτορος», διαμέσου όμως του προφητευόμενου, που δικαιούται κι αυτός αυτό το όνομα, όχι επειδή το «άρπαξε» χωρίς να του ανήκει, αλλά επειδή του δόθηκε από τον Χριστό – και μάλιστα εν Χριστώ ενεργείται, δηλαδή ο Χριστός ενεργεί τα του «Θεού του παντοκράτορος» διαμέσου του προφητευόμενου.
Ωστόσο μην εφησυχάζουμε ότι ο Αντίχριστος θα έρθει σε χίλια χρόνια (ενδεικτικός ο χρόνος, όπως είπαμε). Θα έρθουν πολλοί πρόδρομοι του αντιχρίστου.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΟΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ. ΤΟΤΕ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΛΗΞΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΙΛΑ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ. Όλα όσα θα βλέπουν οι γενιές ΠΡΙΝ την εγκαθίδρυση του χριστιανικού βασιλείου της Κωνσταντινούπολης θα είναι πάντα μόνον απλές ΠΡΟΤΥΠΩΣΕΙΣ (μερική εκπλήρωση) αυτών των τελικών καταστροφών.
Τα «έσχατα» (τα έσχατα που σχετίζονται με το βιβλίο της Αποκάλυψης) καλύπτουν μια περίοδο χιλιάδων ετών. Ξεκίνησαν ιστορικά πρόσφατα, τις τελευταίες δεκαετίες, με την έλευση του προφητευόμενου.
Δημήτρης Α.
Σχόλιο στο άρθρο: Ο Τράμπ καλεί σε επανάσταση τους Αμερικανούς και μερικοί εδώ πέρα ασχολούνται με… «προφητευόμενους»; ΡΕ, ΘΑ ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ;
Ευχαριστώ τον αρθρογράφο για τις τοποθετήσεις του. Φυσικά υπάρχουν αντιρρήσεις, που δεν θα είχε νόημα να συζητηθούν ιδιαιτέρως, διότι το θέμα έχει δημόσιο χαρακτήρα (άλλο αν εσείς δεν το πιστεύετε αυτό).
Θα σχολιάσω τα εξής:
1) «Εδώ ο κόσμος χάνεται… » κι εμείς ασχολούμαστε με τον προφητευόμενο. Όμως δεν είναι άσχετα τα δύο θέματα. ΕΠΕΙΔΗ ο κόσμος χάνεται, θα αναδειχθεί σε λίγο ο προφητευόμενος. Πρόκειται για μια πρώτη ανάδειξή του (ανεξάρτητη από όσα θα γίνουν σε βάθος χρόνου, για τα οποία μιλήσαμε παραπάνω).
2) Ο προφητευόμενος «είναι και…ισόθεος! Δηλαδή, ένα και το αυτό με τον ίδιο τον Κύριο (ναί ναί, Αυτόν που η Εκκλησία μας δέχεται ως μέρος της Αγίας και Αδιαιρέτου και Ομοουσίου Τριάδος), άρα σαν να λέμε, με τον ίδιο τον Θεό!». Έχει δοθεί εξήγηση σχετικά με το τι σημαίνει «ισόθεος». Ο προφητευόμενος ΔΕΝ καθίσταται πρόσωπο της Αγίας Τριάδας. Άρα ΔΕΝ είναι ίσος «σαν να λέμε, με τον ίδιο τον Θεό!» (με τον τρόπο που το εννοείτε). ΔΕΝ είναι ορθή η φράση σας «ένα και το αυτό με τον ίδιο τον Κύριο (ναί ναί, Αυτόν που η Εκκλησία μας δέχεται ως μέρος της Αγίας και Αδιαιρέτου και Ομοουσίου Τριάδος)», διότι μεταθέτει το ζήτημα στο χώρο ακριβώς εκείνο στον οποίο ΔΕΝ εντοπίζεται η ισοθεΐα του προφητευόμενου.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι ΚΑΙ Θεός (κι ακριβώς αυτό ΔΕΝ το έχει ο προφητευόμενος), αλλά είναι ΚΑΙ άνθρωπος, με μια ιδιαιτερότητα, όμως : Ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι – ως άνθρωπος – άγιος, εντελώς Άγιος, με άλλες λέξεις φέρει ΟΛΗ την χάρη του Αγίου Πνεύματος (όλη την αγιότητα, πείτε το όπως θέλετε). Αυτή η «ΟΛΗ» χάρη κατοικεί στην ανθρώπινη φύση του Χριστού και είναι μεν μεγάλη (πλήρης), αλλά ΟΧΙ ΑΠΕΙΡΗ, διότι αν ήταν άπειρη ΔΕΝ θα μπορούσε να κατοικήσει, να εντοπιστεί στην ανθρώπινη φύση του Χριστού, αφού η ανθρώπινη φύση (οποιουδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του Χριστού) είναι ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗ. Άρα ΔΕΝ κατοικεί ΟΛΗ η θεότητα (θεία ουσία και θεία ενέργεια) στην ανθρώπινη φύση του Χριστού. Μιλάω μόνο για την ανθρώπινη φύση Του. Διότι ο Χριστός έχει ΚΑΙ θεία φύση (που είναι αυτό ακριβώς που ΔΕΝ έχει ο προφητευόμενος).
ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗ, Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ ΚΑΘΟΡΙΣΕ (αυτό σημαίνει ότι ο Χριστός κάθισε, μετά την Ανάληψή Του, εκ δεξιών του Πατρός, που δηλώνει την ισοτιμία του Χριστού με τον Θεό Πατέρα, ισοτιμία που αφορά την ανθρώπινη φύση Του και όχι βέβαιη την θεία φύση Του, διότι ποτέ δεν χωρίστηκε ο Υιός του Θεού από τον Θεό Πατέρα) ΟΤΙ Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ (ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ) ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (αντί για χάρη ή αγιότητα μπορούμε να μιλήσουμε για τη θέωση της ανθρώπινης φύσης του Χριστού) ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Τι σημαίνει ισότιμη; ΩΣ ΠΡΟΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ. ΟΧΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΟ. Ο Θεός είναι απείρως μεγαλύτερος (λόγω της θείας ουσίας). Αλλά αυτό δεν μας αφορά εμάς. Για μας, η πληρότητα αυτή της χάριτος στην ανθρώπινη φύση του Χριστού (η πλήρης θέωση της ανθρώπινης φύσης του Χριστού) καλύπτει τις «απαιτήσεις» που έχουμε για την θεότητα (διότι εμείς αλληλεπιδρούμε ΜΟΝΟ με τις θείες ενέργειες κι όχι με τη θεία ουσία).
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ ΓΙΑ ΜΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΦΥΣΗ (εδώ υπεισέρχεται και η θεία ουσία), ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ, ΟΧΙ ΑΥΤΗ ΚΑΘʼ ΑΥΤΗ (διότι δεν προσκυνούμε κάτι κτιστό), ΑΛΛΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ) ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣ ΘΕΩΜΕΝΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (εδώ δεν υπεισέρχεται η θεία ουσία). Και αυτή ακριβώς είναι που κατοικεί και στον προφητευόμενο, με αποτέλεσμα να τον καθιστά ΚΑΤΑ ΧΑΡΗ «ισόθεο». Μπορεί δηλαδή κι αυτός, όπως ο Χριστός (ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ – δεν ενδιαφέρει εδώ ότι είναι, επιπρόσθετα, κατά φύση Θεός, δηλαδή το 2ο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας), να καθίσει εκ δεξιών του Πατρός, έστω κι αν ΔΕΝ κατέχει θέση προσώπου της Αγίας Τριάδας (ούτε θα ήταν δυνατό να κατέχει τέτοια θέση).
3) Επομένως δεν υπάρχει παρερμηνεία σχετικά με «την γνωστή εννοιολογική φράση του κειμένου του βιβλίου της «Αποκαλύψεως», το «Αρνίον το Εσφαγμένον», δηλώνοντας ο ίδιος πως ο Ιωάννης, ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΣΕ τον Κύριο, αλλά τον…Προφητευόμενο!». Καταρχάς ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΚΑΙ τον Κύριο Ιησού Χριστό. Δεν την απέκλεισα αυτήν την ερμηνεία. Είναι ορθή. Αλλά δεν είναι η μόνη ερμηνεία. Υπάρχει και δεύτερη ερμηνεία (προφητευόμενος). Απορίες σχετικά με την δεύτερη ερμηνεία δεν μπορούν να απαντηθούν εδώ. ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ. Αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι πρόκειται για αίρεση. Πρόκειται απλά για κάτι καινούργιο που τώρα ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί. ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟ. Να κι ο «μέντορας» για τον οποίο διερωτήθηκατε ποιός είναι. Ο ίδιος ο Κύριός σας Ιησούς Χριστός.
4) Λέτε επίσης: Αυτό όμως που έχει σημασία να τονίσω, είναι ότι ο «Βασιλεύς Ιωάννης», δεν θα είναι σε καμμιά περίπτωση, ούτε «ισόθεος», ούτε …αναμάρτητος, ούτε και «Αρνίον Εσφαγμένον». Πύρινε Λόγιε, δεν θα ορίσεις εσύ ποιό είναι το σχέδιο του Θεού για τον κόσμο, το οποίο υποκρύπτεται στο βιβλίο της Αποκάλυψης. Ούτε άλλος άνθρωπος θα το ορίσει. Αν οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν μίλησαν γιʼ αυτό, ήταν διότι ήταν πρόωρο, κρυφό το ζήτημα μέχρι τώρα. Αφήνω που οι Πατέρες ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ (με λίγες εξαιρέσεις) να ερμηνεύσουν την Αποκάλυψη κι είχαν τον λόγο τους γιʼ αυτό. Και σχετικά με το ποιό δικαίωμα γράφω εγώ, το ανέφερα προηγούμενως. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΟΣΩΝ ΓΡΑΦΩ. Δεν ζητήθηκε μια «απʼ ευθείας» αποδοχή. Τσακ-μπαμ (!) να κι ένας ισόθεος, τον πιστέψαμε κιόλας! Ούτε ένας δεν θα βρεθεί να πιστέψει έτσι. Άρα ξεχάστε και τα περί… σκανδαλισμού που γράφετε – λες και είναι ανόητοι οι αναγνώστες. Περί τρόπου επίλυσης πνευματικών ζητημάτων μέσω προσευχής δεν γνωρίζετε; Περί ελεύσεως του Χριστού στην ψυχή σας δεν γνωρίζετε; Περί χάριτος που δίνει την πληροφορία στην ψυχή για το τι πρέπει να δεχθεί και τι όχι δεν γνωρίζετε; Τότε μάλλον δεν γνωρίζετε ούτε τι είναι ο Χριστός. Μόνον έχετε ακούσει γιʼ αυτόν.
5) Σχετικά με τον Βατάτζη, ίσως δεν είδατε το άρθρο Ο ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΣ. Άλλωστε κι εσείς ο ίδιος ομολογείτε ότι δεν είστε απόλυτα βέβαιος («κατά πάσα πιθανότητα»).