ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

ΚΥΑΝΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΣ : ΠΕΡΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΚΥΑΝΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΣ. - 5 Μάι 2022 - 20:54
Υποστηρίξτε το triklopodia με μια δωρεά για ανεξάρτητη ενημέρωση

Δεν περνάει προ-Αναστάσεως περίοδος, κατά την οποία παλαιοημερολογίται αδελφοί (εγώ έτσι τους θεωρώ) να μην με εκπειράσουν, πάντοτε με την “κλισέ” φράσιν “μας αντιγράψατε, όσον αφορά τον εορτασμόν της Αναστάσεως”.

Προ κάποιων ετών ένα ζεύγος παλαιοημερολογιτών αδελφών, τους οποίους εκτιμούσα και σεβόμουν, θεώρησε πρέπον, αδυνατούντες να απαντήσουν στα έγγραφα (μέσω mail) επιχειρήματά μου, να κόψουν κάθε επαφή μαζί μου (να διακόψουν κοινωνίαν) ενώ κανονικώς αυτό έπρεπε να το κάνω εγώ.

Ασφαλώς είναι η πάγια τακτική τους, την οποίαν δεν φείδονται να την εφαρμόσουν ακόμα και μεταξύ των, στα άνω των δέκα παλαιοημερολογιακών δημιουργηθέντων “δογμάτων”. Μου κοινοποίησε αγαπητός αδελφός μια πρόσφατον ιστορίαν :

Παλαιοημερολογίτης εξάδελφός του, παρέστη στην κηδείαν συγγενούς του, παλαιοημερολογίτου επίσης, αλλά άλλου δόγματος. Το αποτέλεσμα ήταν οι συγγενείς του (του ιδίου δόγματος) να τον απομονώσουν. Φοβερή επίδειξις αγάπης εκ μέρους των παλαιοημερολογιτών. Ούτε τον ύστατον χαιρετισμόν προς νεκρόν δεν συγχωρούν.

Ας δούμε τώρα αν και ποιός ακολουθεί κάποιον :

α – Η Α’Οικουμενική Σύνοδος θεσμοθέτησεν ότι αφετηρία του υπολογισμού του Πασχαλίου (δηλαδή των εορτών προ και μετά της Αναστάσεως) είναι η Εαρινή Ισημερία. Έχει σχέσιν αυτή με το ημερολόγιον; Η ημέρα αυτή είναι μία και συγκεκριμένη ανεξαρτήτως ημερολογίου, είτε ακολουθούμε το Γρηγοριανόν ημερολόγιον, είτε το Ιουλιανόν, είτε το κινεζικόν, είτε των Μάγια, είτε ακόμα και τον … Καζαμία.

β – Εν συνεχεία του προσδιορισμού της Αναστάσιμης Ημέρας, η Α’Οικουμενική Σύνοδος όρισε τον υπολογισμόν της πρώτης Πανσελήνου μετά την Εαρινήν Ισημερίαν. Πάλιν ερωτώ : έχει σχέσιν η ημέρα της Πανσελήνου με κάποιο ημερολόγιον; Και αυτή η ημέρα είναι μία και συγκεκριμένη ανεξαρτήτως ημερολογίου ή … Καζαμία…

γ – Τελικώς θεωρούμεν ως Αναστάσιμην ημέρα την πρώτη Κυριακή μετά την Πανσέληνον (αν η Πανσέληνος είναι ημέρα Κυριακή, Ανάστασις θα εορτασθεί την επομένην Κυριακήν) με την προϋπόθεσιν ότι θα έχει προηγηθεί το Πάσχα των εβραίων, άλλως η Ανάστασις εορτάζεται μίαν εβδομάδα αργότερον. Εδώ βέβαια το κινεζικό και το βαβυλωνιακό ημερολόγιο δεν θα μπορούσε να μας δώσει ημέρα Αναστάσεως, αλλά Ιουλιανό και Γρηγοριανόν ημερολόγιον ακολουθούν ακριβώς την ίδια ονοματοδοσίαν των ημερών, ώστε οι Κυριακές να συμπίπτουν. Άρα ο υπολογισμός της Αναστάσεως δεν εξαρτάται από την επιλογήν Ιουλιανού ή Γρηγοριανού ημερολογίου.

Ο παραλογισμός όμως των παλαιοημερολογιτών δεν σταματά εδώ. Έχουν το θράσος (ναι επιμένω θράσος!) να ονοματίζουν το Ιουλιανό ημερολόγιο ώς “πάτριον”. Πάτριον ποίας πατρίδος;;; της Ελλάδος; Από όσα γνωρίζω ο Ιούλιος Καίσαρ, κατ’εντολήν του οποίου δημιουργήθηκε το Ιουλιανόν ημερολόγιον δεν ήταν Έλλην αλλά ιμπεριαλιστής ρωμαίος αυτοκράτωρ. Άρα το “πάτριον”, που κολλάει; Οι ρώσοι και σέρβοι, οι οποίοι ακόμα χρησιμοποιούν το Ιουλιανόν ημερολόγιον το ονομάζουν κι αυτοί “πάτριον”; Άρα, πάλιν ερωτώ, πάτριον ποίας πατρίδος; Είναι γελοίο να ονοματίζεται “πάτριον” ένα θέμα της Πίστεως, η οποία έχει στόχον να γίνει Καθολική (όλης της οικουμένης! ~ «εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν…»).

Έχει γίνει ευρέως αποδεκτόν από πολλούς διακεκριμένους χαρισματούχους πατέρες της Ορθοδοξίας, ότι η αποδοχή εκ μέρους των Πατριαρχείων και της Εκκλησίας της Ελλάδος του “νέου ημερολογίου (Γρηγοριανόν)» το 1924 ήταν πολύ μεγάλο λάθος. Ούτε όμως αυτή η παραδοχή γίνεται δεκτή από τους παλαιοημερολογίτες, οι οποίοι κρατούν για τον εαυτό τους το δικαίωμα της κρίσεως και κατακρίσεως! Ποιοί είστε τέλος πάντων, “αδελφοί”;

Η κατρακύλα όμως δεν έχει όριον, όταν ο ηγούμενος της (κανονικής) μονής Εσφιγμένου γ.Μεθόδιος καταφέρεται κατά των αγιοποιημένων συγχρόνων αγίων, εναντίον των οποίων δεν μίλησαν με τέτοια λόγια ούτε οι φανεροί εχθροί της Ορθοδοξίας. Δείτε το “εμετικό” video, όπου ο γ.Μεθόδιος υβρίζει τους οσίους Παϊσιον και Πορφύριον, τολμώντας μάλιστα να τους κρίνει ως Χριστός ~

https://www.brighteon.com/52d8446f-c034-4482-bc9a-52fca5b91994

Το τρομακτικόν της καταστάσεως είναι ότι στο Άγιον Όρος οι 18 από τις υπόλοιπες 19 μονές ακολουθούν το “πάτριον” (κατά τον γ.Μεθόδιον) ημερολόγιον και όλοι ευλαβούνται τους συγχρόνους αγίους. Σε μια αποστροφήν του λόγου του ο γ.Μεθόδιος εκστόμισε τα εξής : “όταν έχουμε σχίσμα, δεν υπάρχουν άγιοι”. Όταν μπαίνει στην πλάνη να ερμηνεύει την Κρίσιν του Χριστού κατά το δοκούν, δικαιολογεί χαρισματούχον αγιορείτη γέροντα, ο οποίος μου είπε, όταν έθεσα το θέμα του γ.Μεθοδίου : “Μην μου αναφέρεις το όνομα του. Είμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι για την πλάνην του και θερμοπαρακαλούμε να φωτισθεί!!!”

Δεν μπορώ να μην διατυπώσω ότι όσα αναφέρει στο video ο γ.Μεθόδιος είναι εξόχως εγωιστικές απόψεις, πλήρεις κατακρίσεως προς (έστω) κοιμηθέντα άτομα, για τα οποία δεν τηρεί ούτε καν όσα εύχονται σε μνημόσυνα απλών πιστών. Για ποιούς ομιλείς έτσι επικριτικά γέροντα; Γι αυτούς τους οποίους δεν κατηγόρησαν σαν και σένα ούτε καν οι σατανιστές; Γι αυτούς, που δεν ευρέθη ένας έστω πιστός, ο οποίος προσέφυγε στην πνευματική θαλπωρή τους και να είπε ότι δεν βρήκε ανάπαυσιν; Ο Χριστός, γέροντα, λέει να αγαπάμε και τους εχθρούς και συ κατηγορείς αυτούς, που όχι μόνο βαήθησαν αλλά κατήχησαν την πλειονότητα των σημερινών πιστών, δηλαδή τους συγχρόνους αποστόλους.

Λοιπόν για να τελειώνουμε : Κανείς δεν μπορεί να ανακηρυχθεί άγιος επί γης αν δεν επιτρέψει ο Τριαδικός Θεός. Γιατί στην Θεία Λειτουργία, η οποία θα τελεσθεί προς τιμήν του Αγίου, Ποιός θα αποστείλει τους Αγγέλους να συλλειτουργήσουν μετά των ανθρώπων. Αγίους ο Χριστός ανακηρύσσει αυτούς, που Εκείνος γνωρίζει και οι άνθρωποι αποδέχονται, αφού και εκείνοι τους έχουν αναδείξει εν ζωή αγίους. Ακούς γέροντα;

Όσον δε αφορά την ληρωδία του γ.Μεθοδίου, ότι στο σχίσμα δεν υπάρχουν άγιοι, δυο παρατηρήσεις :

α – γνωρίζει την Κρίσιν του Χριστού;

β – άρα οι μετά το Σχίσμα του 1054 ανακηρυχθέντες άγιοι κακώς ανεδείχθησαν. Αντιστοίχως και κακώς αγιοποιήθηκε ο Άγιος Νεκτάριος, αφού δεν πέρασαν 100 χρόνια από την κοίμησίν του. Μήπως να ερευνήσει στο μοναστήρι του αν τον έχει αγιογραφήσει; Ωχ… κάτι νοιώθω… Και υπάρχουν μοναστήρια παλαιοημερολογίτικα, τα οποία καταριούνται και αναθεματίζουν τον Άγιον Νεκτάριον.

Επανερχόμενος εις το κύριον θέμα, δίνω την άποψιν του χαρισματούχου γ.Φιλοθέου Ζερβάκου, ο οποίος ήταν παλαιοημερολογίτης :

«…Τό Νέο Ημερολόγιο είναι κακό γιατί παρανόμως το έβαλε ό τότε Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Όμως, ναί μέν καταργεί κατά περιόδους τήν νηστεία τών Αγίων Αποστόλων, δέν κατάργησε όμως ούτε τήν πίστη, ούτε τά δόγματα, ούτε τίς εορτές τών Αγίων έστω καί άν αφαίρεσε τίς 13 ημέρες διαφοράς. Είναι ακόμη κακό, γιατί προξένησε τόν μεγάλο αυτό, αδελφικό διχασμό…

Από τήν άλλη πλευρά τώρα, οί Παλαιοημερολογίτες γιά νά φυλάξουν τό παλαιό, υπέπεσαν σέ πολλές καί χειρότερες πλάνες τών Νεοημερολογιτών. ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. Διαιρέθηκαν καί οί ίδιοι σέ πολλά κόμματα, φθάνοντας στό σημείο νά ξαναβαπτίζονται, υβρίζοντας ακόμη καί τήν Αγία κοινωνία τού Χριστού ότι δέν είναι πραγματική, γιατί τό Νέο, λένε, είναι αιρετικό καί δέν έχουν οί κληρικοί του Ιερωσύνη !!!

Γιά όλα αυτά λοιπόν, αρμόζει νά ακολουθήσετε “τό μή χείρον, βέλτιστον…” , καί από τά δύο κακά, τό λιγώτερο…». (για περισσότερες λεπτομέρειες http://www.kivotoshelp.gr/index.php/palaio-menu/216-mia-epistoli-enas-tragikos-thanatos , όπου υπάρχουν και οι απόψεις των ήδη οσίων γερόντων Παϊσίου, Εφραίμ Κατουνακιώτη και Ιωσήφ Ησυχαστού).

Ενώ λοιπόν ακόμα και παλαιοημερολογίτες αναφέρουν αυτά, οι ζηλωτές παλαιοημερολογίτες δεν απαντούν εις τα εξής :

1 – Αφού το σχίσμα έγινε το 1924, γιατί το θυμήθηκαν το 1935. Το αγνοούσαν ένδεκα χρόνια ή “αναπαύοντο” με το νέον ημερολόγιον;

2 – Γιατί δεν έχουν κοινωνία με καμμιά Εκκλησία, η οποία ακολουθεί το παλαιόν ημερολόγιον (πχ. Σερβία, Ρωσία κ.α) ούτε καν μεταξύ τους! Μήπως επιβεβαιώνεται ο γ.Φιλόθεος Ζερβάκος ότι κατήργησαν την μεγάλη εντολή της Αγάπης;

Ας δείξουν λίγη ταπεινότητα και να παραδεχθούν κάποια γιατί ΚΑΙΡΟC ΕΓΓΥC και η 8η Οικουμενική Σύνοδος θα λύσει όλα τα προβλήματα της Ορθοδοξίας. Και τότε να δούμε ποιοί και που θα κρυφθούμε.

Κυανούς Ουρανός

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Οιοσδήποτε θίγεται από άρθρο ή σχόλιο που έχει αναρτηθεί στο “Triklopodia.gr”, μπορεί να μας ενημερώσει, στο “triklopodia@hotmail.gr” ώστε να το αφαιρέσουμε άμεσα. Ομοίως και για φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα.

Στην Τρικλοποδιά ακούγονται όλες οι απόψεις . Αυτό δε σημαίνει ότι τις υιοθετούμε η ότι συμπίπτουν με τις δικές μας .



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr