ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΤΥΠΗΜΑ ΜΕ ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΑΠΟΨΕΙΣ. ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ. - 27 Ιούλ 2018 - 9:57
Loading...

Το 2014  το hellenic sunrise 2 δημοσίευσε το παρακάτω άρθρο( ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΤΥΠΗΜΑ ΜΕ ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ ) στο οποίο ανέλυα  την πιθανότητα μιας απόβασης των Τούρκων στην παραλία του Αγιόκαμπου Λάρισας.

Δυστυχώς τα γεγονότα και δεδομένα που υποστηρίζουν την θεωρία μου όλο κι αυξάνουν. Στο άρθρο που παραθέτω αναλύω την πιθανότητα οι Τούρκοι να δοκιμάσουν ένα συνδυασμό

αεραπόβασης και συμβατικής απόβασης στο επίνειο της Λάρισας , τον Αγιόκαμπο. Στην Θεσσαλία και την κεντρική Ελλάδα  δεν υπάρχουν επαρκείς μονάδες για να διεξάγουν άμυνα σε χερσαίο χώρο, παρά μόνο τα επιτελεία της 1ης Στρατιάς και το Αρχηγείο της Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ)



Κεφαλαιώδους σημασίας είναι και το πολεμικό αεροδρόμιο της Λάρισας του οποίου η κατάληψη θα αποτελέσει συντριπτικό πλήγμα στην άμυνα μας τόσο διότι θα αχρηστεύσει την αεροπορία όσο και γιατί θα επιτρέψει στους Τούρκους να αποβιβάσουν με ευκολία ολόκληρες μεραρχίες στην καρδιά της Ελλάδας 

Πρόσφατα αποφασίστηκε η μεταστάθμευση της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών απο την έδρα της στον Βόλο στην Αττική με δικαιολογία (σωστή επι της αρχής) της εκεί εγγύτητας με τον στόλο και τα ZUBR που εδρεύουν στον ναύσταθμο Ελευσίνας, αφήνοντας ωστόσο την Θεσσαλία αφύλακτη. 

Οι Τούρκοι έχουν αποδείξει ότι μπορούν να διακινούν τις  φρεγάτες τους  μέχρι τις ακτές της Αττικής χωρίς να τις εντοπίζουμε έγκαιρα, πρακτική που άρχισε με ένταση από το 2014.

Το 2014 και όταν πρωτοδημοσίευσα το άρθρο η Τουρκία είχε ήδη εξαγγείλει την ναυπήγηση ή αγορά ενός μεσαίου μεγέθους αεροπλανοφόρου -όπως οι ίδιοι οι Τούρκοι ήθελαν να το ονομάζουν-το οποίο στην ουσία είναι ένα ελικοπτεροφόρο το οποίο έχει δυνατότητα μεταφοράς σχηματισμού πεζοναυτών με τον απαραίτητο αριθμό ελικοπτέρων μεταφοράς προσωπικού αλλά και αρμάτων. Σήμερα , τέσσερα χρόνια μετά, οι Τούρκοι έχουν εξαγγείλει την ναυπήγηση και δεύτερου παρόμοιου σκάφους, με ορίζοντα το 2022.

Η παραλία του Αγιόκαμπου απέχει 40 χλμ απο την Λάρισα και τα βαθιά νερά της αποτελούν το τέλειο περιβάλλον για την προσέγγιση αποβατικών σκαφών ακόμα και παλαιάς τεχνολογίας. Επιτρέπει επίσης την προσόρμιση και μεγάλων σκαφών χωρίς την ανάγκη κατασκευής όρμου ή λιμανιού

Οι μόνες ικανές δυνάμεις για να αντιμετωπίσουν την απόβαση είναι αυτές του Λιτόχωρου όπου πράγματι υπάρχουν μηχανοκίνητες και τεθωρακισμένες μονάδες οι οποίες μπορούν με ταχύτητα να επέμβουν .Ωστόσο τα νέα δεν είναι καλά διότι η μοναδική δίοδος είναι η κοιλάδα των Τεμπών όπου οι Τούρκοι θα έχουν εγκαταστήσει αντιαρματικά καλυμμένα στο ορεινό ανάγλυφο και  τα οποία ακόμα και με βεληνεκές 5 χλμ θα φέρουν τον όλεθρο στις φάλαγγες των τεθωρακισμένων απο το Λιτόχωρο.Σύντομα η κοιλάδα των Τεμπών θα μπλοκαριστεί απο τα κουφάρια των αρμάτων .

Το άρθρο γίνεται όλο και πιο επίκαιρο μετά τις φονικές φωτιές στην Αττική και τα την εκατόμβη θυμάτων στο Μάτι. Οι οικισμοί της παραλίας του Αγιόκαμπου προσομοιάζουν με αυτούς στην Αττική και στο Μάτι.Άναρχα δομημένοι, χωρίς διεξόδους διαφυγής . Όταν οι Τούρκοι αποφασίσουν να επιχειρήσουν απόβαση στον Αγιόκαμπο θα προηγηθούν φωτιές ανάλογες με αυτές στην Αν.Αττική ε στόχο να καθαρίσουν το έδαφος απο τα εμπόδια, υποδομές και κτίρια, τα οποία θ εμποδίσουν την απόβαση των αρμάτων.

ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΤΥΠΗΜΑ ΜΕ ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ

 Στις 26-5-2014 τέσσερα πολεμικά τουρκικά πλοία έφθασαν σε απόσταση βολής απο την Αττική και Πελοπόννησο αποδεικνύοντας ότι οι Τούρκοι εκτελούν αναγνωρίσεις για να διαπιστώσουν την ετοιμότητα της Ελληνικής πλευράς αλλά και δοκιμάζουν στην πράξη σχέδια τους για πιθανό χτύπημα-απόβαση στον ηπειρωτικό κορμό της Ελλάδας .
Όταν είχε δημοσιευθεί το παρακάτω άρθρο τον Μάρτιο του 2014 και παρόλο ακόμα και τότε οι Τούρκοι προέβαιναν σε παραβιάσεις στην θάλασσα η βιαιότητα , σφοδρότητα και συχνότητα των παραβιάσεων των τούρκικων φρεγατών την τελευταία εβδομάδα δείχνει μια σαφή τάση αύξησης της έντασης και ενισχύει όλο και πιο πολύ την πιθανότητα οι Τούρκοι να μας αιφνιδιάσουν με απόβαση που θα παρακάμπτει τα νησιά .
Στο άρθρο διαπραγματεύεται η πιθανότητα απόβασης στη Θεσσαλία αλλά το ίδιο σενάριο θα μπορούσε να μεταφερθεί και να αφορά στις ακτές της Θράκης και Μακεδονίας.
Τα ατελείωτα σούρτα-φέρτα των Τουρκικών φρεγατών στο Αιγαίο με κατάληξη τις ακτές τις Αττικής και της ηπειρωτικής ανατολικής Ελλάδας δεν αποτελούν απλά και μόνο παραβιάσεις αλλά αναγνωρίσεις και δοκιμή σχεδίων απόβασης τόσο από θάλασσα όσο και από αέρος στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Την πρακτική της αεροαπόβασης σε συνδυασμό με την απόβαση ακολούθησαν οι Τούρκοι και το 1974 στην Κύπρο.
Τα πράγματα είναι απλά. Η Τουρκία είναι γνωστό ότι από καιρό έχει  αποδυθεί σε κούρσα εξοπλισμού της οποίας μεγάλο μέρος κατέχει και η αγορά αποβατικών σκαφών αλλά και μεταγωγικών ελικοπτέρων .
Η Τουρκία βεβαίως και σχεδιάζει να καταλάβει κάποιο μεσαίο ή μεγάλο νησί του Αιγαίου , αυτό είναι δεδομένο .
 Για να ξεκινήσει μια αποβατική ενέργεια εναντίον ενός Ελληνικού νησιού θα οργανώσει δύο αποβατικές ενέργειες .
Η μία θα είναι η κύρια και η άλλη ο αντιπερισπασμός .
Η Τουρκία θα συγκεντρώσει δυνάμεις στα παράλια της σε δύο σημεία και θα δώσει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να χτυπήσει δύο Ελληνικά νησιά.
Ο λόγος είναι ότι η προετοιμασία για απόβαση απαιτεί την υπερσυγκέντρωση στόλου και στρατού κάτι το οποίο δεν θα περάσει απαρατήρητο από την Ελλάδα Εφόσον είναι αδύνατον να συγκαλύψει την προετοιμασία για χτύπημα τότε θα προσπαθήσει να μπερδέψει τον Ελληνικό στρατό για το ποιος είναι ο στόχος αναγκάζοντάς τον έτσι να διασπείρει τις αμυντικές προετοιμασιεςτου σε δύο μέτωπα.
Το πρόβλημα είναι ότι ο Ελληνικός στρατός ως μικρότερος αριθμητικά θα αντιμετωπίζει πρόβλημα στο να επανδρώσει και να οργανώσει δύο πιθανούς στόχους .Επιπλέον της αποβατικής ενέργειας ηΤουρκία θα επιτεθεί και στην Θράκη ανεβάζοντας έτσι τα μέτωπα για τον Ελληνικό στρατό σε 3 και μάλιστα αναπτεταμένα.
Το μεγαλύτερο μέρος των μάχιμων μονάδων του στρατού και της αεροπορίας σταθμεύουν ή έχουναποστολές στα ανατολικά σύνορα της Ελλάδας.
Ο ηπειρωτικός κορμός είναι ακάλυπτος .
Από την Λάρισα και το ύψος των ακτών των Τεμπών μέχρι κα τις ακτές τις Λακωνίας στην Πελοπόννησο δεν υπάρχουν μονάδες στρατού ξηράς οι οποίες να μπορούν συγκριθούν με αυτές του Έβρου και των νησιών, αυτό είναι γνωστό .
Η διάταξη αυτή βασίστηκε στο δόγμα του ”εξ ανατολάς κινδύνου” ,δόγμα το οποίο στην βάση του δεν είναι λάθος , ωστόσο έχει αποτύχει να ακολουθήσει της εξέλιξη των κινδύνων και των νέων απειλών .
Αν οι Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις είναι απασχολημένες στην Θράκη και Αιγαίο πολεμώντας με υπέρτερες Τούρκικες δυνάμεις τότε ποιος θα μπορούσε να εμποδίσει μια απόβαση μιας Τουρκικής ταξιαρχίας πεζοναυτών στην παραλία της Αγιάς Λαρίσης για παράδειγμα.
Η παραλία λόγω βάθους και διαμόρφωσης του πυθμένα προσφέρεται για τον προσορμισμό αποβατικών.
 Βέβαια οι δυνάμεις που θα αποβιβαστούν εκεί θα πρέπει να διαβούν στενωπό προκειμένου να βγουν στον Θεσσαλικό κάμπο, αλλά αλήθεια ποιος θα τους εμποδίσει;
Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν μονάδες πεζοναυτών στον Βόλο και τεθωρακισμένη μεραρχία στο Λιτόχωρο .
Ωστόσο είναι σίγουρο ότι οι πεζοναύτες θα έχουν αποσταλεί στα νησιά .
Όσον αφορά την τεθωρακισμένη μεραρχία στο Λιτόχωρο Πιερίας η μετάβαση της στον Θεσσαλικό κάμπο θα πρέπει να γίνει από την κοιλάδα των Τεμπών.
Ποιος εγγυάται ότι τα κατά καιρούς χιλιάδες όπλα που ανακαλύπτονται σε κρύπτες σε όλη την Ελλάδα δεν προορίζονται για ειδικές δυνάμεις των Τούρκων οι οποίες σε συνεργασία με την την Αλβανία και τον UCK ήδη δραστηριοποιούνται στην Πίνδο και στους ορεινούς όγκους της κεντρικής Ελλάδας.
Ποιος θα εγγυηθεί την διάβαση των επιλαρχιών από το Λιτόχωρο από την κοιλάδα των Τεμπών ;
Πρόκειται για τον ”παράδεισο” του αντιαρματιστή : κεκαλυμμένος , σε υψηλότερο σημείο από τον στόχο θα πρέπει να καταστρέψει τα συνωστισμένα άρματα τα οποία δεν έχουν άλλη οδό διαφυγής .
Ακόμα και αν η συνεργασία Τουρκίας -Αλβανίας φαίνεται ως τραβηγμένο σενάριο τότε τι εμποδίζει τους Τούρκους να αποβιβάσουν με ελικόπτερα καταδρομείς στην κοιλάδα των Τεμπών.
Μια ματιά στον χάρτη και θα καταλάβει κανείς ποσό κοντά είναι η κοιλάδα των Τεμπών από την ακτή απόβασης Αγιόκαμπου-Βελίκας.
Οι Τουρκία από καιρό είναι ικανή να μεταφέρει σε ένα δρομολόγιο με ελικόπτερα μια ολόκληρη ελαφρά ταξιαρχία .
Βέβαια η ταξιαρχία αυτή δεν θα εγκατασταθεί όλη εκατέρωθεν της κοιλάδας των Τεμπών αλλα θα χρησιμοποιηθεί για την κατάληψη των υψωμάτων που δεσπόζουν πάνω από την ακτή Αγιόκαμπου -Βελίκας και δημιουργήσουν μια βάση πυρός η οποία θα ελέγχει την Θεσσαλική πεδιάδα.
Ίσως πάλι το μεγαλύτερο κομμάτι της να χρησιμοποιηθεί για τη κατάληψη του αεροδρομίου της Λάρισας.
Πόσο μπορεί το αεροδρόμιο να αντισταθεί σε αεραπόβαση 2 συνταγμάτων Τουρκικών ειδικών δυνάμεων χωρίς ενίσχυση ;

  Βέβαια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τα Τουρκικά ελικόπτερα είτε δεν έχουν το απαραίτητο πτητικό βεληνεκές από τα Τουρκικά παράλια έως την Θεσσαλία αλλά και ότι θα καταρριφθούν .
Σε αυτό το πρόβλημα προσπαθούν να βρούνε λύση οι Τούρκοι με την πρόσφατη εξαγγελία αγοράς ή ναυπήγησης σκάφους το οποίο λαθεμένα αναφέρθηκε ως αεροπλανοφόρο και το οποίο θα είναι συνδυασμός αεροπλανοφόρου – ελικοπτεροφόρου και αποβατικού σκάφους.
Το σκάφος απεικονίζεται στην παρακάτω φωτογραφία και είναι αντίγραφο του αντίστοιχου Ισπανικού
H ναυπήγηση του θα γίνει σε τουρκικά ναυπηγεία , πανομοιότυπο με το «LHD Juan Carlos I» (L-61) του ισπανικού πολεμικού ναυτικού, το οποίο μπορεί να μεταφέρει αποβατική δύναμη 1.200 ανδρών, με 150 άρματα, πυροβόλα και οχήματα μάχης και μεταφοράς, οκτώ αεροσκάφη τύπου Harrier και τέσσερα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47Chinook.2
Τα Τούρκικα τμήματα που θα αποβιβαστούν όσο και τα αεραγήματα δεν θα μπορούν να διεξάγουν επιχειρήσεις για πολύ και θα πρέπει σύντομα είτε να ενωθούν με προελαύνοντα τμήματα από την Θράκη , (κάτι που απαιτεί την καθολική κυριαρχία των Τούρκων στον ‘Εβρο) , είτε την κατάληψη του αεροδρομίου της Λάρισας αλλά και της Ν. Αγχιάλου και την δημιουργία αερογέφυρας με εφόδια και προσωπικό.
 Το σχέδιο ακούγεται πολύ φιλόδοξο οπότε και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι ο παράγοντας Αλβανία και Σκόπια.
Είναι γεγονός ότι η 8η Μεραρχία στην Ήπειρο δεν μπορεί αν συγκριθεί με τις μεραρχίες πρώτης γραμμής των ανατολικών συνόρων.
Είναι επίσης γεγονός ο διπλωματικός ”έρωτας” Αλβανών και Σκοπιανών με την Τουρκία.
Το ορεινό έδαφος της Ηπείρου -κεντρικής Ελλάδας-νότιας Μακεδονίας είναι ουσιαστικά χωρίς επιτήρηση και θα μπορούσε να αποτελέσει το ορμητήριο καταδρομικών ενεργειών από Τούρκους καταδρομείς και UCKάδες εναντίον των υποδομών, ενεδρών και καταδρομικών ενεργειών οι οποίες θα δημιουργήσουν χάος και θα αφαιρέσουν οποιαδήποτε ανάληψη πρωτοβουλίας από τις ισχνές Ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις στις περιοχές αυτές.
Έτσι ο ορεινός όγκος της Πίνδου θα αποτελέσει τον αγωγό για τον ανεφοδιασμό των Τούρκικών δυνάμεων που θα έχουν αποβιβαστεί στην Θεσσαλία.
Παρόλα αυτά η μόνη σοβαρή και μόνιμη διέξοδος για την επιβίωση των Τουρκικών δυνάμεων θα αποτελέσει η ένωση τους με τις προελαύνουσες Τουρκικές δυνάμεις από την Θράκη.
 Συνεπώς μια αποβατική -αεραποβατική ενέργεια εναντίον των ακτών της Θεσσαλίας θα πρέπει να αρχίσει μόνο όταν οι Τουρκικές δυνάμεις θα έχουν διασπάσει το μέτωπο του Έβρου και μάλιστα θα έχουν αρχίσει να προελαύνουν μετά την Ξάνθη.’
Ετσι θα οι Τούρκοι θα είναι σίγουροι ότι και η δεύτερη γραμμή άμυνας στην Ξάνθη έχει διασπαστεί αλλά και ότι οι τεθωρακισμένες μονάδες του Λιτόχωρου σπεύδουν για την αναχαίτιση τους αφήνοντας την Θεσσαλία απροστάτευτη απέναντι σε μία απόβαση.
Αν πάλι κάποιος ακόμα αμφιβάλει για το κατά πόσο θα μπορέσει το Τουρκικό ναυτικό να παρεισφρήσει τόσο βαθιά και να φτάσει με ικανό αριθμό μονάδων στις Θεσσαλικές ακτές σίγουρα δεν είναι παράλογος.
Ωστόσο τα τελευταία περιστατικά με τις βόλτες των Τουρκικών πολεμικών έξω απο την Αττική δείχνουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον εντοπισμό και την έγκαιρη προειδοποίηση, έλλειψη διακλαδικότητας και συνεργασίας των τριών κλάδων των Ε.Δ αλλά και τον ζήλο των Τούρκων να αναγνωρίσουν την περιοχή , να καταλάβουν τόσο τις δυνατότητες τους όσο και των Ελλήνων .
Δεν μπορεί να έχεις ένα τρομοκράτη να κάνει βόλτες για μήνες έξω απο ένα στόχο και να προσποιείσαι ότι δεν τρέχει τίποτα.
Αν μελετήσει κανείς τον αριθμό των αποβατικών σκαφών και τον ελικοπτέρων που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια η Τουρκία τότε θα καταλάβει ότι δεν προορίζονται απλά για την κατάληψη ενός νησιού και την δημιουργία αντιπερισπασμού σε δεύτερο.
Το δόγμα αμύνης της Ελλάδας έχει βασιστεί στον Τουρκικό κίνδυνο και είναι προσανατολισμένο στα ανατολικά σύνορα.
Ωστόσο η Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει συνάψει συμμαχίες με τα Σκόπια και την Αλβανία δύο χώρες οι οποίες ευρισκόμενες σε οικονομικό και κοινωνικό τέλμα δεν έχουν τίποτα να χάσουν και πιθανόν θα αποτελέσουν την Κερκόπορτα για την Ελλάδα σε ενδεχόμενη σύρραξη.
Η απόβαση-αεροαπόβαση στην κεντρική Ελλάδα και στον άξονα Αγίοκαμπου -Λάρισας θα αποκόψει την Ελλάδα στην μέση , θα δώσει στον εχθρό το στρατηγικό πλεονέκτημα της κατάληψης των αεροδρομίων Λάρισας-Ν. Αγχιάλου και πάντα σε συνδυασμό με προελαύνουσες εχθρικές δυνάμεις απο την Θράκη θα αποτελέσει ”λαβίδα” της οποίας το κλείσιμο θα ”καταπιεί ” την Θεσσαλονίκη μαζί με την Μακεδονία -Θράκη.
Η αποψίλωση των μονάδων στην ‘Ηπειρο και την Κεντρική Μακεδονία έχει δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες για την δημιουργία και συντήρηση ανταρτοπόλεμου απο ειδικές δυνάμεις Αλβανίας-Σκοπίων και βεβαίως Τουρκίας.
hellenicsunrise2

Διαβάστε όλο το άρθρο

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter