ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Όλη η αλήθεια για τα Mirage 2000-5, της Ταϊβάν… οι προϋποθέσεις για την Πολεμική Αεροπορία

ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. - 28 Αυγ 2019 - 12:49
Loading...

Η πιθανότητα απόκτησης μεταχειρισμένων μαχητικών Mirage 2000-5EI/DI από την Αεροπορία της Ταϊβάν, είναι ένα ζήτημα στο οποίο είχαμε αναφερθεί σε αφιέρωμά μας σχετικό με την προμήθεια νέων μαχητικών F-16V από τη συγκεκριμένη χώρα. Η Ταϊβάν είχε εκφράσει και στο παρελθόν την πρόθεσή της να πάει σε ένα ομογενοποιημένο στόλο μαχητικών F-16V. Προς την κατεύθυνση αυτή είχε φυσικά αποκαλύψει και την επιθυμία της να πουλήσει τα γαλλικά μαχητικά και τα όπλα τους, προκειμένου να χρηματοδοτήσει μέρος της προμήθειας των F-16V. Δεν πρόκειται για καινούρια εξέλιξη δηλαδή… Κάθε άλλο.

Απλά σήμερα, με την επίσημη έγκριση της πώλησης 66 καινούριων μαχητικών F-16V από την πλευρά των ΗΠΑ, προς την Ταιβάν, η τελευταία πλέον ανακοίνωσε και επίσημα την αναζήτηση αγοραστών για τα 55 Mirage 2000-5EI/DI και τα όπλα τους (960 πύραυλοι αέρος-αέρος MICA EM/IR, 480 R550 Magic 2 και 10 ατρακτίδια ELINT/SIGINT τύπου ASTAC). Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι για την υποστήριξη των μαχητικών του τύπου και των όπλων τους, η Ταιβάν υπέγραψε τον Σεπτέμβριο του 2018 συμβάσεις ύψους 210 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά!

Ας δούμε όμως τι ακριβώς είναι τα αεροπλάνα αυτά. Τον Νοέμβριο του 1992 η κυβέρνηση της Ταϊβάν προχώρησε στη παραγγελία 60 Mirage 2000-5 (48 μονοθέσια -ΕΙ και 12 διθέσια -DI) όντας ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης της συγκεκριμένης έκδοσης του γαλλικού μαχητικού. Τα αεροσκάφη παραδόθηκαν από τον Μάιο του 1997 έως τον Νοέμβριο του 1998.

>Είναι της ίδιας ακριβώς διαμόρφωσης με τα γαλλικά Mirage 2000-5F και τα καταριανά Mirage 2000–5EDA/DDA. Δηλαδή είναι πλατφόρμες αέρος – αέρος με περιορισμένες δυνατότητες αέρος – εδάφους.Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, έχουν τις ίδιες δυνατότητες αέρος – αέρος με τα δικά μας Mirage 2000 – 5Mk2 και τα -9 των ΗΑΕ.

>Τα ΗΑΕ ήταν αυτά που πλήρωσαν την εξέλιξη της απόλυτης έκδοσης του Mirage 2000–5. Το Μirage 2000–9, που από την Ελλάδα αποκτήθηκε ως –5Mk.2.

>Τα γαλλικά -5F, τα -5ΕΙ/DI της Ταϊβάν και τα καταριανά -5EDA/DDA βρίσκονται από πλευράς ηλεκτρονικών και εξοπλισμού αποστολής μεταξύ των παλιών Mirage 2000EG και των -9/-5Mk.2. Φέρουν ραντάρ RDY-2 αλλά με πλήρες λογισμικό SEG 51 μόνο για ρόλους αέρος-αέρος. Το πιλοτήριο έχει την ίδια διάταξη με αυτό των -9/-5Mk.2, αλλά είναι εξοπλισμένο με έγχρωμες οθόνες απεικόνισης στοιχείων πολλαπλών λειτουργιών τεχνολογίας CRT.

Τα -9 και τα -5Mk.2 διαθέτουν ελάχιστα μεγαλύτερες οθόνες τεχνολογίας LCD και ολογραφικό HUD. Οι γεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι μικρότερης ισχύος από αυτές των -9/-5Mk.2, αλλά είναι ίδιες με αυτές των –EG/BG. Το σύστημα ναυτιλίας INS που διαθέτουν επίσης, είναι μία αναβαθμισμένη έκδοση του ULISS 52 (το ULISS 52R) που «φορούσαν» παλιά τα δικά μας Mirage 2000EG/BG μέχρι που αντικαταστάθηκε από το INS/GPS τεχνολογίας δακτυλίων λέιζερ ΤΟΤΕΜ 3000 που χρησιμοποιείται στο -5Mk.2.

>Τα – 5EI/DI της Ταιβάν δεν είναι πιστοποιημένα για την αξιοποίηση του SCALP-EG και του ΑΜ–39 Εxocet.

>Το σύστημα αυτοπροστασίας και Η/Π που διαθέτουν είναι το ICMS 2000Mk.2, αναβαθμίσιμο σε Mk3 που “φορούν” τα – 5Mk.2.

>Τα αεροσκάφη παρά το γεγονός ότι δεν έχουν κατασκευαστικά όριο δομικής ζωής, θα πρέπει να εξεταστούν από τεχνικούς της ΠΑ για την αξιολόγηση της κατάστασής τους.

Υπό ποίες προϋποθέσεις θα ήταν συμφέρουσα για την ελληνική πλευρά η απόκτηση των Mirage 2000 – 5EI/DI της Ταϊβάν;

Πρώτη προϋπόθεση είναι η τιμή (συνολική ή ανά μονάδα) φυσικά… Ασφαλώς δεν μας συμφέρει οικονομικά να εκσυγχρονίσουμε τα 17 εναπομείναντα Mirage 2000EG για τους λόγους που αναλύσαμε σε παλαιότερο αφιέρωμά μας.

>Μας συμφέρει η προμήθεια και των 55 Mirage 2000 – 5EI/DI δεδομένου ότι μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε σε ρόλους αέρος – αέρος με πραγματικές αξιώσεις για τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια. Στα μαχητικά αυτά θα μπορεί με χαμηλό κόστος μελλοντικά να πιστοποιηθεί ο νέας γενιάς MICA NG, ενώ – επαναλαμβάνουμε – οι δυνατότητές τους στην εναέρια μάχη είναι ακριβώς ίδιες με αυτές των πιο προηγμένων – 5Mk2.

>Η Πολεμική Αεροπορία μέσα από μία τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να συγκροτήσει τρεις πλήρεις πολεμικές Μοίρες, κερδίζοντας επιχειρησιακά και εξοικονομώντας πολύτιμα χρήματα και χρόνο που μπορούν να αποδοθούν στο μελλοντικό ελληνικό μαχητικό.

>Αποσύροντας τα Phantom AUP και τα Mirage 2000EG, μπορεί να εκμεταλλευτεί τα τελευταία και ως πηγή ανταλλακτικών (κινητήρες, συστήματα). Μέσω δε και ενός ενδεχόμενου εκσυγχρονισμού των F-16C/D Block 50 σε επίπεδο Viper θα εξασφάλιζε πολύ καλό επίπεδο ομογενοποίησης του στόλου των μαχητικών της.

>Θα μπορούσε να προταθεί στην Ταϊβάν μια εν μέρει ανταλλαγή με τα 32 F-16C/D Block 30. Τα οποία όπως σημειώσαμε βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Αυτό υπό το πρίσμα ότι η Ταϊβάν πάει σε “all F-16 fleet”. Βέβαια θα πρέπει να θεωρείται αμφίβολη η συγκατάθεση των ΗΠΑ, αλλά δεν πιστεύουμε ότι θα χάσουμε και τίποτα διερευνώντας την πιθανότητα…

>Η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να εξετάσει το κόστος της εγκατάστασης συστημάτων link 16 επάνω σε όλα τα Mirage 2000–5, σε περίπτωση προμήθειας των μαχητικών της Ταϊβάν.

>Πέραν τούτου θεωρείται μάλλον ασύμφορη (οικονομικά) η πιστοποίηση του Exocet στα αεροσκάφη αυτά. Καλό θα είναι να αξιοποιηθούν (αν φυσικά αποκτηθούν…) μόνο για την αξιοποίηση του ASTAC προς διενέργεια αποστολών ELINT/SIGINT. Δαπάνη για την πιστοποίηση του Exocet θα άξιζε μόνο στα 24 –5Mk2. Τα οποία έτσι μπορούν να αξιοποιηθούν σε συνδυασμό με τους SCALP–EG ως στρατηγικές πλατφόρμες.

Τα μαχητικά Mirage 2000 – 5EI/DI της Ταϊβάν επομένως μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα από την Πολεμική Αεροπορία, λύνοντας ένα πολύ μεγάλο μέρος των προβλημάτων αντικατάστασης παλαιού υλικού που αυτή αντιμετωπίζει… Με κορυφαίες επιδόσεις σε αποστολές αέρος – αέρος και χαμηλό κόστος.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πολλοί χρήστες του τύπου και υπό τη συνθήκη ότι ούτε οι Γάλλοι (έχουν οροφή 225 μαχητικών συμπληρωμένη μετά την παράταση της επιχειρησιακής ζωής των βομβαρδιστικών Mirage 2000D…), αλλά ούτε και οι Καταριανοί (θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000 – 5EDA/DDA με τα Rafale που παραλαμβάνουν) επιθυμούν να τα αποκτήσουν, η Ελλάδα θα μπορούσε να τα διεκδικήσει σε μία καλή (συνολική) τιμή.

Οι Ινδοί θα μπορούσαν ίσως να είναι ένας σοβαρός υποψήφιος αγοραστής (κυρίως λόγω των όπλων), αλλά υποτίθεται ότι πάνε για νέο μαχητικό και αυτό που τους ενδιαφέρει είναι κυρίως η μαζική παραγωγή τους εγχώρια

Τα Mirage 2000-5 της Ταϊβάν κατά συνέπεια, θα ήταν μία πράγματι πολύ καλή λύση μέχρι την έλευση του νέου μαχητικού το οποίο δεν φαίνεται υλοποιήσιμο ως πρόγραμμα σε ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας…

defence-point.gr

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Loading…



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr




Loading…

Για άμεση ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter