Δεν περίμενα ποτέ ότι θα αναγκαζόμουν να ασχολούμαι και να αρθρογραφώ για θέματα της Ορθοδοξίας. Να όμως που οι καταστάσεις μου υπέδειξαν να το κάνω, τυχαίνοντας μάλιστα και της αναλόγου ευλογίας.
Έγινε γνωστό ότι ο πάπας Βαρθολομαίος (αυτός που κατήργησε το Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας κι αποφασίζει μόνος του) θέσπισε τον β’γάμον των κληρικών (Τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον ἐθέσπισε τὸν δεύτερον γάμον τῶν κληρικῶν!), τροποποιώντας και καταργώντας Κανόνες Οικουμενικών Συνόδων.
Στο παρόν άρθρο χρησιμοποιώ και στοιχεία από άρθρο του πρωτ.Βασιλείου Βολουδάκη (από τον Ορθόδοξον Τύπον της 26ης Οκτ.2018, φύλλο 2232).
Ως γνωστόν η Εκκλησία “επιτρέπει” ως τρεις γάμους για τους λαϊκούς.
Στο Τυπικό του Μυστηρίου της Ιερωσύνης, καθιέρωσε να περιλαμβάνεται ο χορός του Ησαϊα, θεωρώντας κάθε βαθμό Ιερωσύνης ως “γάμον” με τον Χριστόν.
Πολλοί προβληματίζονται με τον όρον “γάμος”, όσον αφορά τον Χριστόν. Για την Εκκλησία “γάμος” είναι ένωσις κι όσον αφορά τον Χριστός θεωρείται πνευματική ένωσις, όσον δε αφορά άνδρα-γυναίκα θεωρείται σαρκική ένωσις («κι έσονται οι δυο εις σάρκα μία»).
Για τους κληρικούς λοιπόν δέχεται η Εκκλησία έναν σαρκικόν γάμον και δυο πνευματικούς (δυο βαθμοί ιερωσύνης) ή τρεις πνευματικούς (τρεις βαθμοί ιερωσύνης). Με άλλα λόγια επιτρέπει σε έγγαμον μετά τον σαρκικόν γάμον να χειροτονηθεί σε διάκονον και πρεσβύτερον ή σε άγαμον ως επίσκοπος (3ος βαθμός ιερωσύνης).
[ Παρενθετικά αναφέρω ότι η Ορθοδοξία δεν έχει πρόβλημα με τις ετερόφυλες σαρκικές επαφές ακόμα και για ιερείς, αρκεί να είναι εντός νομίμων πλαισίων, δηλαδή εντός γάμου. Για τους επισκόπους, με τον προαναφερόμενον τρόπον, απαγόρευσε τις σαρκικές επαφές, έστω κι εντός γάμου, ώστε να εμποδίσει φαινόμενα νεποτισμού (δηλαδή να προωθεί κάποιος στην θέσιν του τα παιδιά του). Για τους λοιπούς ισχύει ο “νόμιμος τρόπος” κι όπως πολύ χαριτωμένα το αναφέρει ο γ.Νεκτάριος Μουλατσιώτης για κάθε τι στην ζωήν υπάρχουν κανόνες. Δεν μπορείς να μπεις σε ένα ζαχαροπλαστείο και να φας μια πάστα επειδή σου γυάλισε. Θα περάσεις από το ταμείο, θα πληρώσεις το αντίτιμο και μετά μπορείς να απολαύσεις την πάστα σου. Έτσι και για τις σαρκικές επαφές, το ετερόφυλο που σου αρέσει μπορείς να το απολαύσεις με την βούλα του νόμου. ]
Αν λοιπόν η Εκκλησία επιτρέπει κατ’ οικονομίαν μέχρι τρεις γάμους σε λαϊκούς πως θα επιτρέψει κατ’ οικονομίαν το ίδιο σε κληρικούς, στους οποίους δεν χωρεί οικονομία αλλά μόνον ακρίβεια; Όπως έλεγε ο μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έλεγε : «αν για τους κληρικούς ισχύσει η οικονομία, τότε από ποιούς θα ζητηθεί ακρίβεια; από τους Αγγέλους;».
[ Για την Εκκλησία “ακρίβεια” είναι η απαρέγκλιτη τήρησις των κανόνων της Εκκλησίας, που υπαγορεύεται από την φύσιν της, χωρίς την οποία η Αλήθεια αλλοιώνεται και η Σωτηρία των πιστών διακυβεύεται. “Οικονομία” είναι η προσωρινή παρέκκλιση από την ακρίβεια προκειμένου να εξυπηρετηθούν ειδικές ανάγκες των πιστών. Γι αυτό οι κληρικοί πρέπει να ακολουθούν την ακρίβεια, αφού πρέπει να είναι υποδείγματα για τους πιστούς. ]
Προσωπικά θα κάνω την εξής επισήμανση, αν και μη γνώστης των εκκλησιαστικών θεμάτων και τυπικών : Προηγείται ο “γάμος” με γυναίκα κι έπεται ο “γάμος” με τον Χριστόν. Πρώτα νυμφεύεται ο κληρικός και κατόπιν χειροτονείται! Με την απόφασιν του πάπα Βαρθολομαίου, πως θα έπεται “γάμος” με γυναίκα των “γάμων” με Χριστόν; Πως το σαρκικό θα έρχεται μετά το πνευματικό; Στην Ορθοδοξία βρε; Πάτε καλά; Θα βάλετε τον άνθρωπον πάνω από τον Σωτήρα Θεάνθρωπον; Και θα έχεις το θράσος να καλέσεις στον β’ γάμον το Άγιον Πνεύμα να σε ενώσει μυστηριακά;
Εκτός αυτού ισχύει και κάτι παραπάνω : οι κληρικοί που διαζεύχθηκαν, ουσιαστικά πήγαν σε κάποιο δικαστικό ή συμβολαιογραφικό γραφείο και συναίνεσαν να λυθεί κοσμικά η μυστηριακή ένωσις, που συνετέλεσε το Άγιον Πνεύμα στον α’ γάμον. Με ποιό θράσος θα το ξανακαλέσουν να συντελέσει την Μυστηριακή ένωσιν σε β’ γάμον; Τι το πέρασαν το Άγιον Πνεύμα; Όταν σε χρειαζόμαστε σε καλούμε κι όταν δεν σε θέλουμε πάμε και υπογράφουμε κοσμικά να φύγει;
Μια παρατήρησις : “βασικὴ προϋπόθεση (για τον β’ γάμον) εἶναι ὅτι θὰ πρέπει νὰ μὴ ἔχει ὑπερβεῖ, κατὰ τὴν ὑποβολὴ τοῦ αἰτήματος γιὰ δεύτερο γάμο, τὰ 55 ἔτη, ἢ τὸ 60ό ἔτος, ἂν ἔχει ἀνήλικα τέκνα”!!! Αυτό σας μάρανε; Βάλτε όριο τα 90 χρόνια να μπορούσε να νυμφευθεί και ο αείμνηστος Κ.Βουτσάς αν ήταν παπάς, ώστε και να μπορούσε να τεκνοποιήσει νόμιμα!
Θα το τολμήσουν οι ιερείς; Αυτοί στους οποίους δεν χωρεί οικονομία αλλά μόνον ακρίβεια;
Αλλά τι λέμε, όταν έχουν καταστρατηγήσει όλο το Πηδάλιο και ξαφνικά όταν τους βολεύει το θυμούνται, ώστε να αυθαιρετεί και να κρίνει κατά το δοκούν, εποφθαλμιώντας να γίνει μια μέρα πάπας (www.triklopodia.gr/λεπροι-οι-ανεμβολίαστοι-μητροπολ/ ).
Τα καλά και (κοσμικά) συμφέροντα. Στα τσακίδια το πνευματικό συμφέρον!
Τόσος σεβασμός στον Χριστόν!
Ο π.Βασίλειος Βολουδάκης αναφέρει αυτολεξεί :
«Μια τέτοια Συνοδική Απόφαση, όχι μόνο δεν συνάδει με το Πνεύμα της Εκκλησίας περί της Ιερωσύνης, αλλά και εισάγει το πνεύμα της αλητείας, ως αρμόζον και εποικοδομητικά ωφέλιμο για τους Λειτουργούς του Θεού μας και τους πιστούς.
Επί τέλους, τί επιζητούν οι του Φαναρίου; Να δημιουργήσουν μια νέα Εκκλησία, δικών τους προδιαγραφών;
Το Άλας του Φαναρίου έχει όντως βαθειά μωρανθεί.»