“Τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα, δημοσίως να ἐλέγχωνται”. Ἃγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
Ο αρχιδιάβολος βλέπει, αιώνες τώρα, πως χύνονται τα ποτάμια μαρτυρικού αίματος των Χριστιανών που, με την ΔΩΡΕΑ της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος, εναντιώθηκαν ως τέλους στα τεχνάσματα και τα όργανά του. Βλέπει επίσης πως οι καλύτεροι φεύγουν μαχόμενοι ενώ όλο και λιγότεροι από τους απομείναντες Χριστιανούς ανεβαίνουν στις επάλξεις, οπότε η μαυροσύνη του προελαύνει γοργά, αφού τα ψέματά του και πέραση έχουν και ακριβά πληρώνονται. Και είναι, πραγματικά, απορίας άξιο πόσο διατεθειμένος είναι ο σημερινός άνθρωπος να προτιμάει το ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΈΝΟ – και ως προς την τιμή και ως προς τις συνέπειες – ΨΕΜΑ, γινόμενος, πλέον, «μάρτυρας» του σατανά, αντί να αναζητήσει την ΔΩΡΕΑΝ και ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Υπαίτιοι για την σημερινή παγκόσμια κατάσταση είναι οι ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ Χριστιανοί Ορθόδοξοι που, μαζί με τους τραγικούς ψευδοποιμένες τους, που ακολουθούν, άμεσα ή έμμεσα, τις επιταγές τις τραγοκρατούμενης οικουμενιστικής εκκλησίας της Ελλάδος (ως επίσημο μέλος του Π.Σ.Ε. από το 2016, στο Κολυμπάρι, Κρήτης), θα «εορτάσουν» τη ΔΙΠΛΗ, φετινή, ΠΑΣΧΑΛΙΑ είτε «στις 9» μαζί με τους απογόνους των σταυρωτών του Χριστού, τους αλλοθρήσκους εβραίους είτε «στις 12», πάλι με τους οπαδούς των απογόνων των σταυρωτών του Χριστού, τους παναιρετικούς οικουμενιστές. Και οι δυο κατηγορίες εορταζόντων είτε θα φάνε τη μαγειρίτσα πριν την Πασχαλινή λειτουργία είτε μετά, αν δεν αντιληφθούν ούτε και τώρα την πλεκτάνη, το ίδιο ολέθριο αποτέλεσμα και προοπτική θα έχουν: την απώλεια της αιώνιας ψυχής τους στα βάθη της κολάσεως.
Θα κάνω μια ακόμα προσπάθεια, με τη Χάρη του Θεού, να εκθέσω το παιχνίδι που παίζεται, εδώ και πέντε σχεδόν χρόνια, εις βάρος του Ορθοδόξου λαού (και όχι μόνο) και κορυφώνεται σε λίγες ημέρες με την επέτειο των 245 χρόνων από την ίδρυση των Ιλλουμινάτι, στην 1η Μαΐου και του παντός είδους Πάσχα μαζί! https://www.google.com/search?q=%CF%8D%CE%B4%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%B9%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%AC%CF%84%CE%B9&rlz=1C1PNBB_enGR881GR881&oq=%CF%8D%CE%B4%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%B9%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%AC%CF%84%CE%B9&aqs=chrome..69i57.7505j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Σε απόλυτη συνέπεια με τα άλλα κοσμογονικά γεγονότα εις βάρος της ανθρωπότητας, που έχουν κατά καιρούς και καταλυτικά σκηνοθετηθεί από τα μέλη της άνω εορτάζουσας οργάνωσης και το φετινό λατρευτικό δρώμενο ενέχει τους συνηθισμένους αριθμητικούς συμβολισμούς: το 9/11 ξανακτυπά!
245 χρόνια, δηλαδή 2+4+5 = 11,
1/5/2021, δηλαδή 1+5+2+2+1 = 11,
11 μήνες έπειτα από το αλλοιωμένο, ετεροχρονισμένο περσυνό Πάσχα (στην απόδοση, στις 27ης Μαΐου),
συν τη «βροχή» από 9άρια: 9 η ώρα, 9 τα άτομα παντού και πάει λέγοντας γιατί η φαρέτρα των καμπαλιστών έχει και άλλα «καλούδια» που όλα τα χάφτουν οι λαβωμένοι, πνευματικά, νέο-χριστιανοί.
Και έτσι, όσοι κατά φαντασία «δεδιωγμένοι» χριστιανοί θα εορτάζουν το Πάσχα με τους ψευδοιερείς του Π.Σ.Ε., στους ναούς της Πανθρησκείας, που θα πούνε το «Χριστός Ανέστη!» στις 12 τα μεσάνυχτα, παραδοσιακά κατά τους τύπους, βλάσφημα κατά τα άλλα, ακόμα και αν αυτό δεν θα γίνει με δύο μάσκες, τεστ και περιορισμένο αριθμό παραβρισκομένων, λατρεύουν επίσης τον ίδιο σατανά!
Παρακάτω θα γίνει μια επιγραμματική αναφορά στους πιο ύπουλους αιρετικούς, σε αυτούς δηλαδή που εμφανισιακά και κατά τους τύπους (σε συντριπτικό βαθμό) είναι το ίδιο και το αυτό με τους Ορθοδόξους Χριστιανούς και πως αυτοί βάλλουν, αιώνες τώρα, κατά της Ορθής Πίστης.
Α. ΟΙ ΟΥΝΙΤΕΣ
* Κραυγές αγωνίας, από τις ιστοσελίδες που αγωνίζονται, όπως καλύτερα μπορούν, υπέρ της Αλήθειας, υπήρχαν πάντα αλλά κανείς λιποψυχεί βλέποντας πόσο μηδαμινό αντίκρισμα έχουν στις συνειδήσεις των νέο-χριστιανών, παρά την ολέθρια και ζοφερή πραγματικότητα.
«Κοιτάξτε με τι αήθη τρόπο κοροϊδεύουν ορισμένοι τους ασθενείς στην πίστη…
Δημοσιεύουν αυτή την φωτογραφία με λεζάντες του τύπου “συλλείτουργο Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών”… και κραυγές για την “παναίρεση του οικουμενισμού”…
Κρύβουν επιμελώς το γεγονός ότι η φωτογραφία είναι από την χειροτονία του νέου ΟΥΝΙΤΗ Αρχιεπισκόπου Αθηνών και όλοι οι εικονιζόμενοι κληρικοί είναι Ρωμαιοκαθολικοί…
Κι όχι δεν πρόκειται περί ανοήτων…Πρόκειται περί συνειδητοποιημένων πολεμίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας ενδεδυμένων με την προβειά τού τάχα και ζηλωτή της πίστεως.» http://www.katixitiko.gr/2016/12/07/oikoymenismosq/
Ἔτσι, οἱ Ὀρθοδόξου Οὐνῖτες, ἐνῶ μνημονεύουν στή Θεία
Λειτουργία τόν Πάπα καί ἀνήκουν στή δικαιοδοσία
του, τελοῦν τή Θεία Λειτουργία ὅπως ἀκριβῶς ἐμεῖς.
Οἱ Ἱερεῖς τους ἔχουν τήν ἴδια ἐμφάνιση μέ αὐτή τῶν
Ὀρθοδόξων, φέρουν τά ἴδια ἄμφια, τελοῦν τίς ἴδιες
ἑορτές, ἀκολουθοῦν τίς ἴδιες παραδόσεις κ.λπ. Μέ
ἄλλα λόγια, οἱ Οὐνῖτες εἶναι Παπικοί, πού ἐμφανίζονται ἐξωτερικά ὡς Ὀρθόδοξοι.»
«Εἶναι αὐτονόητο, τί διαστάσεων σύγχυση προκαλεῖ ἡ δράση τῶν Οὐνιτῶν μεταξύ Ὀρθοδόξων πληθυσμῶν, πού εἶναι κατά μέγα μέρος ἀκατήχητοι. Ὁ στόχος, βέβαια, δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν ὑποταγή τῶν πληθυσμῶν αὐτῶν στόν Παπισμό, γι’ αὐτό
ἡ Οὐνία ἔχει χαρακτηριστεῖ ἑπιτυχημένα «δούρειος
ἵππος» τοῦ Παπισμοῦ. Ὡστόσο, τό πρόβλημα δέν
εἶναι μόνο ἡ σύγχυση καί ὁ προσηλυτισμός: οἱ ὀργανωμένες οὐνιτικές κοινότητες, μέ τήν ὑποστήριξη τῶν
κρατικῶν ἀρχῶν καί μέ τήν ἀνοχή (ἄν ὄχι καί μέ τήν
ὑποκίνηση) (σ.σ. – ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ) τοῦ Βατικανοῦ, προβαίνουν σέ βιαιότητες
ἐναντίον τῶν Ὀρθοδόξων, σέ καταλήψεις Ναῶν καί
ἐκκλησιαστικῶν ἀκινήτων, ἀκόμη καί σέ διωγμούς ἤ
ἐξοντώσεις Ὀρθοδόξων πιστῶν!»
«Ο σκοπός ήταν ο δελεασμός των Ρουμάνων σε μια νέα Εκκλησία, δίχως καμία πρόδηλη προσηλυτιστική δράση, αφήνοντας τους με την πεποίθηση ότι δεν επιτελείται κάποια αλλαγή. Αποδεικνύεται και τοιουτοτρόπως ότι ο Ουνιτισμός υπήρξε μια επινόηση πολιτικής φύσεως. Ο Καθολικισμός δεν δεσμευόταν να αναλάβει κάποιο έργο μαζικής μεταστροφής διότι δεν πίστευε πως κάτι τέτοιο θα είχε επιτυχία. Επελέγη η ποιο εύκολη οδός: εκείνη της εξαπάτησης των Ρουμάνων Ορθοδόξων δια των κρατικών πιέσεων.» (Ιερέας και Καθηγητής Δ. Στανιλοάε, «Ο Ουνιτισμός στην Τρανσυλβανία ως προσπάθεια διάσπασης του Ρουμανικού λαού», Εκδόσεις του Βιβλικού και Αποστολικού Ινστιτούτου της ΡΟΕ, Βουκουρέστι, 1973, σελ. 19)
Τα χρονικά της περιόδου είναι γεμάτα από αναφορές σχετικές με την κατάσταση των Ορθοδόξων της Τρανσυλβανίας. Εκείνοι είχαν απευθύνει στις αρχές της Βιέννης πληθώρα υπομνημάτων, που περιέγραφαν τις κυρώσεις που υφίσταντο. Οι στρατιώτες έμπαιναν τις νύχτες στα χωριά, δένανε τους σκοπούς, λήστευαν τα σπίτια των ιερέων και τους συνελάμβαναν, αφού πρώτα τους έδερναν. Τους ιερείς τους απελευθέρωναν μόνο υπό υπόσχεση ότι δεν θα τελούσαν Ιερές Ακολουθίες εφόσον δεν αναγνώριζαν πρώτα την ένωση με τη Ρώμη. Συνεπώς χιλιάδες άτομα πέθαναν αβάπτιστα, ανεξομολόγητα και ακοινώνητα. Υπήρξαν (σ.σ. – Ορθόδοξοι) ιερείς που συνέχιζαν να λειτουργούν δίχως να μεταστραφούν στον Γκρέκο-καθολικισμό όμως δεν έμειναν ατιμώρητοι, με τις αυστριακές αρχές να τους κατάσχουν τις περιουσίες (σ.σ. – γινόμενοι τοιουτοτρόπως ομολογητές και μάρτυρες της Ορθοδόξου Πίστεως). Το 1755, οι Ρουμάνοι έγραφαν παραπονούμενοι στον Μητροπολίτη του Κάρλοβιτς αναφέροντας ότι τα μπουντρούμια ήσαν γεμάτα με ιερείς και λαϊκούς. Το Μάιο του 1760, στη Σύναξη των αρχόντων της Ντέβα (περιφέρεια Χουνεντοάρα), διαβάστηκε ένα υπόμνημα των πολυδοκιμασμένων Ρουμάνων. Σε αυτό εκείνοι δήλωναν ότι συμφωνούσαν να πληρώνουν όποιο φόρο, όμως δεν συμφωνούσαν να εγκαταλείψουν την πατροπαράδοτη Πίστη τους.»
Στον παρακάτω σύνδεσμο αναφέρονται «ΑΓΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΥΝΙΤΩΝ» που τελέσθηκαν, την δεκαετία του ’90, στην γείτονα, τότε, Υουγοσλαβία https://www.impantokratoros.gr/06D08134.el.aspx
Β. Οι Παλαιοημερολογήτες (Γ.Ο.Χ.)
* http://www.katixitiko.gr/2016/12/07/oikoymenismosq/
«Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ομάδα νεαρών ατόμων, που δεν ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί, αλλά ανήκαν στην θρησκευτική κοινότητα των ΓΟΧ (“γνησίων ορθοδόξων χριστιανών” – παλαιοημερολογιτών), εισήλθαν στο Άγιο Όρος για να καταλάβουν διά της βίας την διοίκησή της μονής Εσφιγμένου.» * *
Γ. ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/06/blog-post_23.html
«[…] Γ. ΟΙ ΔΕΚΑ (10) ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΙ (ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΝΝΟΙΑ) ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗΝ ΨΕΥΔΟ-ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΕΙΣΗΓΑΓΑΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΙΚΩΣ ΚΑΙ ΔΙΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ Ή ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΥ Ή ΘΡΗΣΚΕΥ-ΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΕΚΑ (10) ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΟΥΤΕ ΑΠΟΚΗΡΥΞΑΝ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΨΕΥΔΟ-ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΥΤΕ ΕΠΑΥΣΑΝ – ΟΠΩΣ ΟΦΕΙΛΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 15ο ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ – ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ
Οι δέκα (10) Προκαθήμενοι (με την ανωτέρω έννοια) οι οποίοι συμμετείχαν στην Ψευδο-σύνοδο της Κρήτης,
1 – παραβίασαν την πάγια και θεμελιώδη – συμφωνημένη από το έτος 1961 – διορθόδοξη αρχή της ομοφωνίας στη λήψη των πανορθόδοξων συνοδικών αποφάσεων, παρά την εκκλήσεις των άλλων τεσσάρων Ορθόδοξων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών που δεν συμμετείχαν στην εν λόγω Ψευδο-σύνοδο, για αναβολή της με σκοπό να εφαρμοστεί αυτή τη αρχή της ομοφωνίας,
2 – ψήφισαν, για λογαριασμό των Αυτοκέφαλων τις οποίες εκπροσωπούσαν, υπέρ των έξι (6) κακόδοξων αποφάσεων της εν λόγω Ψευδο-συνόδου και μάλιστα της δογματικής της απόφασης με τίτλο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» (www.holycouncil.org), με τις οποίες εισήγαγαν ψευδο-συνοδικώς την Παναίρεση του Οικουμενισμού ή Γνωστικισμού ή Θρησκευτικού Συγκρητισμού, και
3 – διέδωσαν τις έξι (6) κακόδοξες αποφάσεις της εν λόγω Ψευδο-συνόδου και μάλιστα τη δογματική της απόφαση με τίτλο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», μέσω της Εγκυκλίου και του Μηνύματος της λεγόμενης «Αγίας και Μεγάλης Συνόδου» και (www.holycouncil.org),
4 – δεν αποφάνθηκαν για τις κακόδοξες δημόσιες πράξεις και λόγους Ορθόδοξων Εκκλησιαστικών ηγετών και κληρικών οι οποίοι τεκμηριώνονται στο βιβλίο με τίτλο «Άγιον Όρος – Διαχρονική μαρτυρία στους αγώνες υπέρ της Πίστεως», έκδοση Αγιορειτών Πατέρων–Άγιον Όρος 2014 (http://www.filoumenos.com/download/periodiko.pdf).
Οι λοιποί αρχιερείς των δέκα (10)Αυτοκέφαλων Εκκλησιών των οποίων οι Προκαθήμενοι και οι Αντιπροσωπείες συμμετείχαν στην Ψευδο-σύνοδο της Κρήτης, ούτε αποκήρυξαν τις κακόδοξες αποφάσεις της εν λόγω Ψευδο-συνόδου ούτε έπαυσαν – όπως όφειλαν σύμφωνα με τον 15ο Κανόνα, παράγραφος 4, της Πρωτοδευτέρας Συνόδου (της συγκληθείσης επί Μεγάλου Φωτίου) – το μνημόσυνο των Προκαθημένων τους.
Κατόπιν των ανωτέρω, εμείς οι υπογράφοντες Ορθόδοξοι πιστοί, προκειμένου να παραμείνουμε στην Εκκλησία των Αποστόλων που είναι το Σώμα Χριστού [η οποία είναι άσπιλη και άμωμη από οποιαδήποτε αίρεση («και πύλαι Άδου ού κατισχύσουσιν αυτής», Ματθ. 16, 18)],
1 – απορρίπτουμε, ως κακόδοξες και αιρετικές, τις έξι (6) αποφάσεις της Ψευδο- συνόδου της Κρήτης και μάλιστα τη δογματική απόφαση με τίτλο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», επειδή έχουμε ως Ορθόδοξοι πιστοί τούτο το δικαίωμα και την υποχρέωση από την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, όπως το αναγνωρίζει η Εγκύκλιος των τεσσάρων (4) Πατριαρχών και των Πατριαρχικών τους Συνόδων του έτους 1848,
2 – παύουμε, σύμφωνα με τον 15ο Κανόνα, παράγραφος 4, της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, την εκκλησιαστική κοινωνία με τις δέκα (10) Αυτοκέφαλες που συμμετείχαν στην Ψευδο-σύνοδο της Κρήτης, που εκπροσωπούν μόνον το ένα τρίτο (1/3) των Ορθόδοξων πιστών, και οι οποίες, με την εν λόγω Ψευδο-σύνοδο, ίδρυσαν τη Νεοφανή Ψευδο-Εκκλησία του Οικουμενισμού ή Γνωστικισμού ή Θρησκευτικού Συγκρητισμού, με τα Νεοφανή της Δόγματα που περιέχονται στην ψευδο-συνοδική παναιρετική απόφαση «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», αλλοιώνοντας δογματικά τα Άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως «Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν» και «Ομολογώ έν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών» και με όσους κληρικούς μνημονεύουν τους προκαθημένους των παραπάνω Αυτοκεφάλων και έχουν κοινωνία με τους επισκόπους που έλαβαν μέρος σ’αυτήν την ψευδοσύνοδο και με όσους δεν έλαβαν μέρος, αλλά τους μνημονεύουν και διατηρούν κοινωνία με αυτούς, όπως ο καταδικασθείς σε καθαίρεση και αφορισμό, στη Σύνοδο του 1344 από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα, Αγιορείτης ιερομόναχος Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (ο οποίος είχε παύσει το μνημόσυνο του Πατριάρχη Καλέκα) και ο μαθητής του μοναχός Ιωσήφ ο Καλόθετος (ο οποίος είχε παύσει την εκκλησιαστική κοινωνία με τον Πατριάρχη Καλέκα) απάντησαν στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα το 1344 (δηλαδή πριν την καθαίρεση αυτού του τελευταίου το 1347) για την καινοτομία του Καλέκα στην Ορθόδοξη Πίστη που αφορά τη λατινόφρονη αίρεση της κτιστής Χάριτος, δηλαδή ότι ο τότε Πατριάρχης Ιωάννης Καλέκας, αποδεχόμενος την εν λόγω καινοτομία του λατινόφρονα Ακινδύνου, ίδρυσε την Νεοφανή Ψευδο-εκκλησία του με τα νεοφανή του δόγματα, και δεν μπορεί να καθαιρέσει και να αφορίσει από την Εκκλησία του Χριστού τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και τον μαθητή του μοναχό Ιωσήφ Καλόθετο, οι οποίοι τιμωρήθηκαν με αυτές τις εκκλησιαστικές ποινές από τον Πατριάρχη Καλέκα, επειδή παραμένουν στην Εκκλησία των Αποστόλων που είναι το Σώμα Χριστού.
20-01-2017 Οι Ορθόδοξοι πιστοί που απορρίπτουμε τις αποφάσεις
της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης ως κακόδοξες και αιρετικές»
Ν.Β. – Και οι τέσσερίς (4) τοπικές «εκκλησίες» που δεν πήραν μέρος στην ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου είναι και αυτές παναιρετικές διότι όχι μόνο δεν πολέμησαν την ψευδοσύνοδο αλλά και συνεχίζουν και μνημονεύουν τους προκαθημένους που έλαβαν μέρος σε αυτήν, αποκαλύπτοντας ότι έχουν την ίδια ακριβώς πίστη με αυτούς.
«Νὰ ἀποφεύγετε λοιπὸν καὶ ἐσεῖς ἀδελφοί, τὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς ἀκοινωνήτους καὶ τὸ μνημόσυνο τῶν ἀμνημονεύτων. Δεῖτε, ἐγὼ ὁ ἁμαρτωλὸς Μάρκος σᾶς λέγω, ὅτι ὅποιος μνημονεύει τὸν πάπα ὡς Ὀρθόδοξο ἀρχιερέα, ἢ τοῦ παραχωρεῖ το δικαίωμα τοῦ ἐκκλήτου, ἢ τον θεωρεῖ πρῶτο μεταξύ τῶν ἀρχιερέων τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἔνοχος νὰ ἐκπληρώση ὅλο τὸν Λατινισμό, μέχρι καὶ αὐτοῦ τοῦ ξυρίσματος τῆς γενειάδας. Ὁ Λατινόφρων αὐτὸς θὰ καταδικαστεῖ μαζὶ μὲ τοὺς Λατίνους καὶ θὰ θεωρηθεῖ ὡς παραβάτης τῆς πίστεως.Παρακαλῶ φυλαχτεῖτε ἀπό τούτη τη μόλυνση των Ἰταλῶν. Μην ἀφήσουμε να μᾶς ἀγγίξει ο μολυσμός τους, και μας ἀποστραφεῖ ὁ Νυμφίος τῶν ψυχών μας προς αἰώνια ντροπή μας.». (Ἁγ.Μάρκου Εὐγενικοῦ, Ἐπιστολή πρός Θεοφάνην, P.G. 160, 1097D, 1100A).
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο σημερινός άνθρωπος ενώ έχει στην διάθεσή του όλα τα μέσα πληροφόρησης αποχαυνώνεται μπροστά στις «τηλεοψίες» (όπως τις ονόμαζε ο αείμνηστος Σαράντος Ι. Καργάκος), ισοπεδώνοντας οικειοθελώς κάθε έμφυτη δυνατότητα που έχει για να αποκτά το ασφαλές εκείνο κριτήριο που να τον καθιστά ικανό να κάνει τις όντος συμφέρουσες επιλογές.
Τα είπα και αμαρτία ουκ έχω!