Η θεωρία των γενεών Strauss-Howe, ή η «τέταρτη στροφή», υποστηρίζει ότι η ιστορία ακολουθεί κυκλικά μοτίβα μέσω τεσσάρων στροφών, κάθε μία από τις οποίες διαρκεί περίπου 20-25 χρόνια:
1. Υψηλή (Πρώτη Στροφή) – Μια εποχή ισχυρών θεσμών και συμμόρφωσης. Η συλλογική εμπιστοσύνη είναι υψηλή και ο ατομικισμός χαμηλός.
2. Αφύπνιση (Δεύτερη Στροφή) – Μια πολιτιστική αναταραχή όπου η νεότερη γενιά επαναστατεί ενάντια στα καθιερωμένα πρότυπα, οδηγώντας σε πνευματική και πολιτιστική ανανέωση.
3. Αποκάλυψη (Τρίτη Στροφή) – Οι θεσμοί αποδυναμώνονται, ο ατομικισμός αυξάνεται και η εμπιστοσύνη του κοινού στους θεσμούς μειώνεται. Η κοινωνία γίνεται κατακερματισμένη.
4. Κρίση (Τέταρτη στροφή) – Μια περίοδος μεγάλης αναταραχής, όπου απαιτείται συλλογική δράση για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων, που συχνά περιλαμβάνει πόλεμο, οικονομική κατάρρευση ή μείζονες κοινωνικές αλλαγές. Αυτό οδηγεί ξανά σε ένα νέο Υψηλό, επανεκκινώντας τον κύκλο.
Αυτοί οι κύκλοι διαμορφώνονται από τη συλλογική ψυχολογία διαφορετικών γενεών (Προφήτης, Νομάδας, Ήρωας και Καλλιτέχνης), η καθεμία με ξεχωριστά χαρακτηριστικά που επηρεάζονται από την εποχή στην οποία γεννήθηκαν. Η θεωρία υποδηλώνει ότι η κατανόηση αυτών των κύκλων μπορεί να βοηθήσει στην πρόβλεψη και την προετοιμασία για μελλοντικές κοινωνικές αλλαγές.
Η θεωρία των γενεών Strauss-Howe σηματοδοτεί τη μετάβαση από έναν ιστορικό κύκλο σε έναν άλλο, ένα πέρασμα που συμβολίζεται από τον Ντόναλντ Τραμπ. Ο νεοσυντηρητισμός και ο χριστιανικός σιωνισμός θεωρούνται αναπόσπαστα μέρη της φάσης της Κρίσης, αποτελώντας σημαντική πρόκληση.
Η θεωρία Strauss-Howe είναι ιδιαίτερα σημαντική όταν εξετάζεται η δυναμική μεταξύ κοινωνικότητας (ολισμού) και ατομικισμού. Αυτό μοιάζει με το περίφημο δίλημμα του L. Dumont, όπου η κοινωνικότητα αντιπροσωπεύει το Υψηλό, την αρχή και την άνοιξη, ενώ ο ατομικισμός σηματοδοτεί την Κρίση, το τέλος και τον χειμώνα, με το άτομο να απεικονίζεται ως Κράμπους.
Η Δυτική Νεωτερικότητα, σε αυτό το πλαίσιο, είναι η Κρίση, η παρακμή (Untergang). Ο δυτικός ονοματισμός και ο ατομικισμός είναι εμβληματικά ο χειμώνας της ιστορίας, που σηματοδοτεί τη μετάβαση από την κουλτούρα στον πολιτισμό (σύμφωνα με τον Σπένγκλερ) και τη λήθη του είναι (Χάιντεγκερ). Η θεωρία των γενεών μπορεί να επεκταθεί για να συμπεριλάβει μεγαλύτερους ιστορικούς κύκλους.
Αντιπαραθέτοντας σχετικά σύντομους κύκλους όπως το saeculum και οι Turnings με τις τεράστιες εποχές της ιστορίας (όπως η Παράδοση, η Νεωτερικότητα, η Μετα-νεωτερικότητα), καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο Τραμπ σηματοδοτεί το τέλος μιας μεγάλης εποχής – το τέλος του σύγχρονου κόσμου.
Αυτό σηματοδοτεί επίσης το τέλος της Δυτικής Νεωτερικότητας. Ο Μεταμοντερνισμός χρησιμεύει ως φιλοσοφικό θεμέλιο για την κουλτούρα του woke και τη φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση, αποκαλύπτοντας τον μηδενισμό που ενυπάρχει στη Δυτική Νεωτερικότητα. Αυτό είναι το αποκορύφωμα των τελών, το τέλος της δυτικής ιστορίας.
Ο Τραμπ οριστικοποιεί αυτό το τέλος, συμβολίζοντας το τέλος του τέλους. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: Έχει επίγνωση της αποστολής του; Μπορεί να ξεκινήσει μια νέα αρχή; Το επόμενο Υψηλό δεν μπορεί να είναι κάτι σχετικό, περιορισμένο ή τοπικό. Η επόμενη Στροφή πρέπει να είναι μια παγκόσμια Συντηρητική Επανάσταση σε παγκόσμια κλίμακα.
Το επόμενο Ύψος πρέπει να σηματοδοτήσει την υπέρβαση της Νεωτερικότητας, δηλαδή του δυτικού ατομικισμού, του ατομισμού, του φιλελευθερισμού και του καπιταλισμού. Η Δύση πρέπει να υπερβεί τον εαυτό της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα έργα του Γουίβερ και ο πολιτικός Πλατωνισμός είναι τόσο κρίσιμα. Το επόμενο Υψηλό πρέπει να είναι μια Μεγάλη Αφύπνιση, αλλά όχι με την έννοια του Strauss-Howe.
Η Δυτική Νεωτερικότητα ήταν θεμελιωδώς ελαττωματική, οδηγώντας σε πλήρη εκφυλισμό και καταστροφή, με αποκορύφωμα τη βασιλεία του Αντιχρίστου. Η κουλτούρα της αφύπνισης είναι η κουλτούρα του Αντιχρίστου.
Το επόμενο Ύψος μπορεί να είναι μόνο η Μεγάλη Επιστροφή στον Χριστό. Ο Χριστός είναι ο βασιλιάς του κόσμου. Η εξουσία Του σφετερίστηκε προσωρινά από τον πρίγκιπα αυτού του κόσμου, αλλά η κυριαρχία του Σατανά τελειώνει. Οι φιλελεύθεροι θεωρούνται δαιμονισμένοι από τον Σατανά και η ίδια η Νεωτερικότητα είναι σατανική. Με ινδουιστικούς όρους, αυτός ο κύκλος είναι γνωστός ως Kali-Yuga, η σκοτεινή εποχή.
Ο Τραμπ είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας απλός Τραμπ- είναι ένα Σημάδι.
https://katehon.com/en/article/end-fourth-turning






