Κείμενο – Φωτογραφίες : Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος
Ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Ευάγγελος Παπανικολάου θεολόγος,
ιατρός και κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Καμερούν
( Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ),
ανήμερα της Πρωτοχρονιάς ( 2022 ) τέλεσε την Θεία Λειτουργία
στην Γυναικεία Ιερά Μονή Αγίων Νηπίων Οινόης – Αττικής.
Ο π. Ευάγγελος πριν τον Αγιασμό για το Νέο Έτος, την κοπή
και διανομή της Βασιλόπιτας με τον ” ανάλογο μποναμά “,
ανέγνωσε ” Αρχαία οπισθάμβωνα ευχή ” του 11ου αιώνα – ευχαριστία
προς τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, που δώρισε στην Οικουμένη
τον Μέγα Βασίλειο.
Η ευχή αυτή, είναι μια από τις 114 ” Οπισθάμβωνες ευχές ”
από το ομώνυμο βιβλίο που επιμελήθηκε και εξέδωσε ο Αιδεσιμολογιώτατος
Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεμιστοκλής Χριστοδούλου Δρ. Θεολογίας.
Ακολουθεί ένα μικρό απόσπασμα της ευχής:
” … Βασίλειε, εκκλησιών η ευπρέπεια, βασιλέων το καύχημα,
ορθοδόξων το στήριγμα, ιερέων εγκαλλώπισμα, μοναχών ο έπαινος,
αμαρτωλών η μετάνοια, αιρετικών η δίωξις, λεπρών η κάθαρσις,
αρνουμένων επιστροφή, πεπλανημένων ανάκλησις…”
Κείμενο – Φωτογραφίες : Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος



