Μπορεί οι Λαβρόφ και Τσαβούσογλου να συμφώνησαν σε τηλεφωνική τους επικοινωνία να επιχειρήσουν να “μαζέψουν” την έκρυθμη κατάσταση στην επαρχία Ιντλίμπ της Συρίας όπου ο κίνδυνος αντιπαράθεσης ανάμεσα στις ρωσικές και τις τουρκικές δυνάμεις να είναι υπαρκτός, κυρίως όμως να διακυβεύεται η υποτιθέμενη “στρατηγική σχέση” Ρωσίας-Τουρκίας, ο αλαζόνας Τούρκος πρόεδρος κατάφερε όμως με την παρουσία του στην Ουκρανία να εξοργίσει τους Ρώσους, εγείροντας θέμα “εσωτερικής νομιμοποίησης” για τις επιλογές του Ρώσου προέδρου…
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, τη ρωσική οργή αρχικά προκάλεσε ο Ερντογάν όταν χαιρέτησε την φρουρά που του απέδιδε τιμές με το σύνθημα “Δόξα στην Ουκρανία”, καθώς αυτό είναι σύνθημα των Ουκρανικών εθνικιστών! Η φρουρά απάντησε ως είθισται με το “στους ήρωες δόξα” (βλ. βίντεο με τον Ερντογάν να χαιρετά μέσω μικροφώνου). Η τουρκική προεδρία απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφία από το στιγμιότυπο…
Υπενθυμίζεται, ότι στην ανατολική Ουκρανία, η ρωσική μειονότητα και οι ένοπλοι που έχουν επί της ουσίας αυτονομήσει, στο όριο της απόσχισης την περιοχή, μπορεί να έχουν ως αντιπάλους τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις, με τις εθνικιστικές ουκρανικές οργανώσεις να τροφοδοτούν το μίσος κατά της Ρωσίας, με αποτέλεσμα να αποτελούν “κόκκινο πανί”.
Άρα, η επικοινωνιακή συσχέτιση του Ερντογάν με τον ουκρανικό εθνικισμό, θεωρείται από τον μέσο Ρώσο ως χτύπημα “κάτω από τη μέση”… Ως αποτέλεσμα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται αναφορές που ασκούν σκληρή κριτική στον Πούτιν για τις σχέσεις του με τον Ερντογάν.
Αιχμή της κριτικής είναι η απόφαση του Ρώσου ηγέτη να πουλήσει στους Τούρκους το προηγμένο σύστημα αντιαεροπορικής και αντιβαλλιστικής προστασίας S-400 Triumf… Είναι φοβερό πραγματικά, το πόσο ακριβά κοστίζει σε όλους, η “φιλία” της απροσάρμοστης Τουρκίας.




