Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, μιλώντας στο CNBC, ισχυρίστηκε ότι «ο Λευκός Οίκος, φυσικά, καλωσορίζει την ευκαιρία διαπραγμάτευσης με την Τεχεράνη».
Ως «ενεργή απειλή» για τα αμερικανικά συμφέροντα περιέγραψε το Ιράν ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, ο οποίος χαρακτήρισε την ασιατική χώρα ως «σημαντικό αποσταθεροποιητικό» παράγοντα.
Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας επανέλαβε ότι υπάρχουν αυξημένες απειλές εκ μέρους της Τεχεράνης, ενώ διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση Τραμπ ενισχύει την ικανότητά της να απαντήσει σε κάθε επιθετική ενέργεια.
Και αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο οι ΗΠΑ αποφάσισαν να αναπτύξουν πρόσθετες στρατιωτικές δυνάμεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, έσπευσε να προσθέσει.
«Έχουμε κάνει όλα τα σωστά πράγματα για να αυξήσουμε την ασφάλεια. Θέλω επίσης να διαβεβαιώσω ότι έχουμε δυνάμεις αποτροπής στην περιοχή και επομένως, αν το Ιράν αποφασίσει να αμφισβητήσει τα αμερικανικά συμφέροντα — είτε στο Ιράκ είτε στο Αφγανιστάν ή την Υεμένη ή οπουδήποτε αλλού στη Μέση Ανατολή — είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε με τον κατάλληλο τρόπο» τόνισε, επίσης, ο Μάικ Πομπέο.
Την ίδια ώρα, ισχυρίστηκε ότι παρά την αυξημένη στρατιωτική παρουσία, η Ουάσιγκτον δεν επιδιώκει τη σύγκρουση.
«Στόχος μας δεν είναι ο πόλεμος, αλλά να αλλάξουμε τη συμπεριφορά της ιρανικής ηγεσίας. Ελπίζουμε ότι ο ιρανικός λαός θα καταλάβει τι επιτέλους θέλει και τι αξίζει» συνέχισε, στο ίδιο πλαίσιο.
Υπογράμμισε δε, ότι ο ίδιος έχει προετοιμάσει μία σειρά «διπλωματικών προσεγγίσεων», ώστε ο Ντόναλντ Τραμπ να έχει ποικίλες επιλογές, εφόσον «οι Ιρανοί λάβουν μία κακή απόφαση».
Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε, η διπλωματική επίλυση προφανώς δεν αποτελεί τη μοναδική πιθανή επιλογή.
«Εάν υπάρξει επίθεση στα αμερικανικά συμφέροντα από τις ιρανικές δυνάμεις, θα καταστήσουμε υπεύθυνους αυτούς που εμπλέκονται. Ο πρόεδρος Τραμπ είναι πολύ ξεκάθαρος μ’ αυτό. Η απάντησή μας θα είναι η “κατάλληλη”. To Ιράν αποτελεί μία σημαντική αποσταθεροποιητική επιρροή στη Μέση Ανατολή και στοχεύουμε να το “φτιάξουμε” αυτό» διαμήνυσε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η Ουάσιγκτον έχει κλιμακώσει την πίεση προς το Ιράν, μετά την ενίσχυση των στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, την επιβολή αυστηρών κυρώσεων εναντίον της Τεχεράνης, αλλά και τον χαρακτηρισμό των Φρουρών της Επανάστασης ως «τρομοκρατικής οργάνωσης».
Από την πλευρά του, το Ιράν προανήγγειλε την Τετάρτη την αναστολή ορισμένων από των δεσμεύσεων, οι οποίες απορρέουν από τη διεθνή συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.





