Ο Douglas Macgregor, συνταγματάρχης ε.α., τετράκις μαχητής, και πρώην σύμβουλος του Υπουργού Άμυνας των ΗΠΑ, δεν είναι απλός αναλυτής. Είναι ένας από τους πιο έμπειρους και σοβαρούς στρατιωτικούς μυαλά της Αμερικής. Σε μια συνέντευξη-φωτιά στο κανάλι «Daniel Davis Deep Dive», ο Macgregor καταγγέλλει ότι ο Πρόεδρος Τραμπ είναι «επικίνδυνος» (gefährlich). Η ανάλυσή του αποδομεί την αμερικανική στρατηγική κατά του Ιράν, αποκαλύπτει την υποταγή της Ουάσιγκτον στο Ισραήλ, και προβλέπει οικονομική κατάρρευση και διεθνή απομόνωση.
Οι αντιφάσεις του πολέμου – Από «επικείμενη απειλή» σε «συμβατική ασπίδα»
Ο Macgregor ξεκινά με την αυτοαναίρεση της κυβέρνησης. Ο Υπουργός Άμυνας Pete Hegseth ισχυρίστηκε ενώπιον του Κογκρέσου ότι οι επιθέσεις σε ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις ήταν απαραίτητες επειδή ήταν «υπόγειες και παρακολουθούνταν 24/7». Την ίδια στιγμή, ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ο Ιράν δεν κατασκεύαζε βόμβα, αλλά έχτιζε μια συμβατική ασπίδα. Ο Macgregor είναι αυστηρός: «Δεν μπορείς να το σκεφτείς». Η αρχική δικαιολογία (επικείμενη ιρανική απειλή) κατέρρευσε. Τώρα, η κυβέρνηση έχει παγιδευτεί σε ένα λάκκο αντιφάσεων.
Υποταγή στο Ισραήλ – Η χορός των ΗΠΑ στο τραγούδι του Νετανιάχου
Ο Macgregor κατηγορεί ευθέως: η κυβέρνηση Τραμπ χορεύει στο άρμα του Μπενιαμίν Νετανιάχου. Οι ΗΠΑ επιτέθηκαν σε μια χώρα που (σύμφωνα με τις ίδιες τις υπηρεσίες πληροφοριών) δεν κατασκεύαζε ατομική βόμβα. Το αποτέλεσμα; Ριζοσπαστικοποίηση της ιρανικής νεολαίας. Νέοι κάτω των 40 ετών, που μέχρι πρότινος ήταν αδιάφοροι, τώρα καταλήγουν στο συμπέρασμα: «Αν δεν θέλετε να σας επιτεθεί η Αμερική ή το Ισραήλ, χρειάζεστε ατομική βόμβα». Ο Macgregor προβλέπει ότι ο πόλεμος θα προκαλέσει ακριβώς αυτό που ήθελε να αποτρέψει: διάχυση πυρηνικών όπλων.
Τα τρία σενάρια Τραμπ – Και ο φόβος για χειρότερο
Ο Macgregor αναλύει τις τρεις επιλογές που συζητούνται στον Λευκό Οίκο:
-
Νίκη και αποχώρηση: Η μόνη λογική, που θα έκανε τον Τραμπ ήρωα. Το Ισραήλ, όμως, την αποκλείει.
-
Συνέχιση αποκλεισμού: Νομίζουν ότι θα λυγίσει το Ιράν. Στην πραγματικότητα, ο αποκλεισμός πλήττει τον παγκόσμιο Νότο, την Ευρώπη, και τους αμερικανούς αγρότες (46% αύξηση χρεοκοπιών). Το Ιράν δεν υποχωρεί – ριζοσπαστικοποιείται.
-
Στρατιωτική κλιμάκωση: Η πιθανότερη, σύμφωνα με τον Macgregor, γιατί ο Τραμπ «τα έχει παίξει όλα σε μια κάρτα». Αλλά ένα τέτοιο σχέδιο (π.χ. επίθεση σε νησί Kharg) θα καταστρέψε τις πετρελαϊκές υποδομές για 5-10 χρόνια. Θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει άμεση εμπλοκή Κίνας (μέσω Στενών Μαλάκα), Ρωσίας, Τουρκίας, Αιγύπτου — γενικευμένο πόλεμο.
Η κατάρρευση της αμερικανικής ηγεμονίας – «Λεπροί» και μόνοι
Ο Macgregor σημειώνει ότι οι παραδοσιακοί σύμμαχοι εγκαταλείπουν τις ΗΠΑ. Η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι θα πάρει τον έλεγχο του στρατού της μέχρι το 2028 – δεν θέλει να παρασυρθεί σε πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας. Η Ιαπωνία αναμένεται να ακολουθήσει. Οι ασιατικές χώρες βλέπουν πλέον τις ΗΠΑ ως «επικίνδυνο, μεταδοτικό ασθενή στο τέλος του διαδρόμου» και ως «rogue power». Ο Macgregor παρομοιάζει τις ΗΠΑ με «αποικία λέπρας» – κανείς δεν θέλει να κάνει δουλειές μαζί τους. Η Ουάσιγκτον καταστρέφει παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και προκαλεί λιμό, ενώ η ίδια αντιμετωπίζει πιθανή βουτιά χρηματιστηρίου 50-60% και κοινωνικές εκρήξεις σε 3-4 μήνες.
Ο Τραμπ «επικίνδυνος», ο Πούτιν ήρεμος, και το τελικό μήνυμα
Ο Macgregor σχολιάζει ότι ο Τραμπ δεν χρησιμοποιεί καν διπλωματία: επικοινωνεί μέσω AI-generated comic strips (επίπεδη, ανώριμη επικοινωνία). Αντίθετα, ο Πούτιν εμφανίζεται ήρεμος, υπολογίσιμος, και έντιμος – στοιχεία που έχουν χαθεί στην Ουάσιγκτον. Η προειδοποίηση του Macgregor είναι σαφής: αν ο Τραμπ επιλέξει περαιτέρω κλιμάκωση, η σημερινή ρήξη μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα παγκόσμια τάξη, όπου οι ΗΠΑ θα είναι απομονωμένες, μισητές, και οικονομικά κατεστραμμένες. «Η μόνη λογική επιλογή είναι να δηλώσει νίκη και να αποχωρήσει». Αλλά η πίεση από το Ισραήλ και τους πολεμοκάπηλους (Mark Thiessen, Lindsey Graham, Jack Keane) μπορεί να τον οδηγήσει στην καταστροφή.
Ο Douglas Macgregor δεν είναι συνωμότης. Είναι συνταγματάρχης, σύμβουλος, ρεαλιστής. Η κριτική του δεν είναι απλή γεωπολιτική ανάλυση – είναι μια προειδοποίηση από έναν άνθρωπο που ξέρει πώς λειτουργεί ο στρατός και το Πεντάγωνο. Αξίζει να ακουστεί.






