Χτες πολλά από τα ΜΜΕ “θαύμασαν” και προέβαλλαν τους κατακόκκινους ουρανούς του ελληνικού ηλιοβασιλέματος παραθέτοντας και μπόλικο φωτογραφικό υλικό συνοδευόμενο με διάφορα «ααα» και «ωωω» και σχολιασμούς που ξεπερνούν κάθε όριο ειλικρινούς υπομονής…
Κορυφαία περίπτωση το δίδυμο της συμφοράς Μπαγδάνος και Σούζη του ΣΚΆΙ. Όχι θα άφηναν την περίσταση να πέσει κάτω και να μην την αξιοποιήσουν ώστε να γελοιοποιηθούν για μια ακόμα φορά!
Γιατί είναι κόκκινος ο ουρανός; Που να ξέρω, λέει ο Μπογδάνος, παρότι έχω και την ταμπέλα του ξερόλα.
Τελικά όμως ούτε η Σούζη μάλλον ξέρει, παρότι έχει την ταμπέλα της μετεωρολόγου και ο κλήρος πέφτει στην… φλαουτίστα από τη Μακρινίτσα!
Όι, όι τι μου έμελλε να πάθω! Εκεί που δίδασκα ταλαντούχα παιδάκια στο φλάουτο με μεγάλη επιτυχία, τώρα πρέπει να διδάξω και ανεπίδεκτους μάθησης δημοσιογράφους και καιρολόγους! Δεν μπορεί… κάποιες αμαρτίες πληρώνω κι εγώ…
Πάμε, λοιπόν, για μάθημα, ανοίξτε τετράδια και πάρτε στυλό και γράφετε:ε
Το noaa.gov εξηγεί άκρως επιστημονικά το παλιό ναυτικό ρητό για τους “κόκκινους ουρανούς” και γιατί αυτό έχει βάση επιστημονική. Ελπίζω τα Αγγλικά σας να είναι αρκετά καλά να το κατανοήσετε, αλλιώς πάρτε τη βοήθεια κάποιου μεταφραστή (δεν νομίζω να περιμένετε να κάνω ΚΑΙ μάθημα αγγλικής).
Με λίγα λόγια τι μας λέει; Ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο συνδυασμός θερμοκρασίας και πίεσης των ατμοσφαιρικών επιπέδων μπορεί να κάνει ορατό:«τον βρώμικο αέρα ο οποίος περιέχει αιθάλη, σκόνη και άλλα σωματίδια (γνωστά ως αερολύματα) που είναι παγιδευμένα κοντά στην επιφάνεια».
Με ακόμα πιο λίγα λόγια:
Αυτό που χρωματίζει τα σύννεφα και τον ορίζοντα στο ηλιοβασίλεμα, είναι εκτός από την υγρασία:
Αιθάλη, σκόνη και λοιπά σωματίδια, γνωστά ως αερολύματα
Δεύτερον:
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα φεγγάρια, όταν αυτά είναι χάλκινα, πορτοκαλιά ή βαθυκόκκινα. Δείτε το βίντεο που ανέβασα τον Αύγουστο του 2011 όπου (πάλι από επιστημονικές πηγές) εξηγεί το φαινόμενο:
Και πάλι με λίγα λόγια και εκλαϊκευμένα, οποιοδήποτε φως -ήλιου ή φεγγαριού- διαπερνά ΠΛΆΓΙΑ τα στρώματα μιας βρώμικης ατμόσφαιρας φανερώνει με τους χρωματισμούς πόσο βρώμικη είναι, από:
Αιθάλη, σκόνη και λοιπά σωματίδια, γνωστά ως αερολύματα
Μισή ώρα διάβασμα στο διαδίκτυο αρκεί για να κατανοήσει κανείς το φαινόμενο, ενώ για να πάρεις δίπλωμα φλάουτου απαιτούνται πολλά έτη συνεχούς πρακτικής…
Πάμε παρακάτ… όπως λένε και στο χωριό μου, τη Μακρινίτσα:
Την προηγούμενη μέρα ΔΕΝ είχαμε στο ηλιοβασίλεμα αντίστοιχο φαινόμενο, ένας αμυδρά πορτοκαλής ορίζοντας, μετά από έναν ολοήμερο καταγάλανο ουρανό, έδειχνε ότι η ατμόσφαιρα ήταν σχετικά καθαρή. Τι μεσολάβησε την επομένη και ξαφνικά χρωματίστηκε το ηλιοβασίλεμα και μάλιστα τόσο έντονα;
Αυτό που κατήγγειλαν οι ακτιβιστές του διαδικτύου, μη δε εμού εξαιρουμένης, η οποία τηλεφώνησα στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το μεσημέρι, ΠΡΙΝ ακόμα κοκκινίσουν τα ουράνια – Έντονοι Χημικοί Αεροψεκασμοί:
Ενδεικτικά μερικές από τις φωτογραφίες που ανέβηκαν στα social media:
- Κιλκίς
- Κέρκυρα
- Πρέβεζα
- Πρέβεζα
- Αθήνα (με haarpισμένα σύννεφα και ιριδισμούς)
- Αθήνα (με haarpισμένα σύννεφα)
- Αθήνα
- Δεν αναφέρεται περιοχή
Αμάθεια, απάθεια, αναίδεια και φτηνό χιούμορ
Αυτά χαρακτηρίζουν τους “ανεπίδεκτους” δημοσιογράφους και καιρολόγους. Χειρότερους “μαθητές” δεν θα μπορούσε κανείς να έχει.
Με μια Σούζη να χαριεντίζεται κάθε φορά που λέει “άαα ναι καλά… μας ψεκάζουν”, έναν Μπογδάνο να μιλάει ανοήτως για χρώματα και αρώματα που βάζουν σε καραμελίτσες και τον “αριστερό” Εφήμερο να απαντάει με αγένεια, μη έχοντας κάτι καλύτερο να πει.
Οι λοιποί, κάτι Ποντίκια και Η Εφημερίδα κλπ να αναδημοσιεύουν φωτογραφίες που κάποιοι τουίταραν με τα σχετικά «ουάο» και «ίου» κι έτσι απαλών ονύχων και μετά πολλών θαυμαστικών ξεπερνιέται μια μέρα κόλασης, κυριολεκτικής αυτή τη φορά ΚΟΛΑΣΗΣ η οποία πλέον έγινε ορατή και δια γυμνού οφθαλμού!!!
Σε ένα μόνο θα συμφωνήσω με τον Μπογδάνο και πάλι εν μέρει: Ότι το θέαμα εκφράζει ΚΑΙ ντροπή, όλων όσων ο ίδιος ανέφερε στην εισαγωγή του, αλλά και εκείνων που δεν ανέφερε: το δημοσιογραφικό του σόι και τους καιρολόγους Έλληνες που, σε αντίθεση με κάποιους του εξωτερικού, προτιμούν όταν ανοίγουν το στόμα τους να βγάζουν βατράχια ψεύδους, παρά την Αλήθεια.
Αλήθεια… γιατί είστε μονίμως όλοι άρρωστοι στο ΣΚΆΙ;
Όταν σε απασχολήσει και θες να μάθεις το πως θα προστατεύεσαι -στο μέτρο του δυνατού- πάρε με τηλέφωνο, Κωνσταντίνε. Μόνο που, ενώ είμαι ΚΑΤΆ των ιδιαιτέρων μαθημάτων, δεν έχω κάνει ΠΟΤΈ γιατί πιστεύω στη συλλογικότητα των ωδείων και σχολείων, γι’ αυτό εξάλλου δεν έχω μαύρο κομπόδεμα στην άκρη, στη δική σου περίπτωση το ιδιαίτερο μάθημα θα χρεωθεί λίγο ακριβά…
Το ίδιο ισχύει και για λοιπούς ανεπίδεκτους μαθητές, δεξιούς ή αριστερούς “Πορτοψάλτες”! Τι να κάνουμε; Οι καιροί είναι δύσκολοι και ό,τι δεν εκτιμάς δωρεάν, θα πρέπει να το χρυσοπληρώσεις.
Για σας, η καθηγήτρια σας,
Αληκτώ















