ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

ARCO Δημητρης : Μετασχηματιστική αλλαγή στην εκπαίδευση σε Ταχέως μεταβαλλόμενη κρίση.

ARCO ΔΗΜΗΤΡΗΣ. ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ. - 9 Σεπ 2020 - 20:37

Εν μέσω αυτής της παγκόσμιας πανδημίας, εξετάζουμε σε πραγματικό χρόνο το πώς τα Εκπαιδευτικα συστηματα υφίστανται μετασχηματισμό μεγάλης κλίμακας και πώς η Κυβέρνηση, οι επιχειρήσεις, τα Σχολεία, οι Πόλεις, προσαρμόζονται και κάνουν θεμελιώδεις αλλαγές στους υπάρχοντες τρόπους εργασίας,τηρωντας τα μετρα ασφαλειας ,μασκες ,αποστασεις κλπ
Συνήθως, τα παιδιά ανήκουν σ’ εκείνους που διασπείρουν περισσότερο τους ιούς επειδή συγχρωτίζονται με πολλά άτομα, συχνά σε παιδικές χαρές,σχολεια,δεδομενου οτι οταν προσβάλλονται από τον κορωνα-ϊό εμφανίζουν στο μεγαλύτερο ποσοστό ΗΠΙΑ συμπτώματα και τον ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΝ σε γονεις και με την σειρα τους, στους ηλικιωμενους γονεις τους.
Ειναι αγνωστο αν με την ενηλικιωση μηνα/μηνα το ηπιο συμπτωμα θα γιγαντωθει κια να το διασπειρει σε αλλα παιδακια ειτε ενηλικες.
Δεν μιλάμε εδώ για τις δικές μας προσωπικές επιθυμίες, τα συναισθήματα ή τα δόγματα, τα οποία δεν μπορούμε να τα μεταφέρουμε στα παιδιά.
Μιλάμε για πρακτικές λύσεις για την καθημερινότητα των παιδιών μας με τον κορωνα-ϊό γιατί αν δεν προσέξουμε, τότε θα βρουν οι άλλοι λύσεις για μας ενόσω ακόμα τσακωνόμαστε.
Εχει δικιο ο Υπ αναπτυξης Αδ Γεωργιαδης : “Δεν είναι δικαίωμα του γονιού να καθορίσει τους όρους του Σχολείου, είναι δικαίωμα της Πολιτείας.
Δεν μπορεί ένα παιδάκι να μπει χωρίς μάσκα στην τάξη γιατί μπορεί οι γονείς του να είναι ασυμπτωματικοί, να το έχουν κολλήσει και να κολλήσει και τα άλλα παιδάκια.
Άρα, δεν υπάρχει αυτή η επιλογή. Δημοκρατία έχουμε, αλλά η δημοκρατία έχει Νόμους και κανόνες.
Τους όρους με τους οποίους θα γίνει το μάθημα στα Σχολεία φέτος και κάθε χρόνο, τους καθορίζει η επίσημη ελληνική Πολιτεία και όχι ο καθένας μόνος του”.

Οι΄΄γονεις΄΄μπορουν να κρατησουν τα παιδάκια σπιτι τους :

Νόμιμη, πρόσφορη και αναγκαία η τηλε-εκπαίδευση, σχολίασε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με αφορμή τη Γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), με την οποία δίνει το «πράσινο φως» για τη σύγχρονη ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε το Υπουργείο σε σχετική ενημέρωση, η Γνωμοδότηση της Αρχής (4/2020, 7.9.2020), έκρινε ότι η σύγχρονη ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΑΠΙΔΕΥΣΗ, όπως αυτή ψηφίστηκε πρόσφατα, είναι «απολύτως συμβατή µε τη βασική αποστολή του Κράτους για παροχή Εκπαίδευσης και δεν αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».
Αυτό το ζήτημα των Συστημάτων αλλάζει δειχνοντας, πώς κλιμακώνονται και διαδίδονται οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και είναι ένα θέμα που διερευνήθηκε στα Εργαστήρια Κλιμάκωσης σε πραγματικό χρόνο κατά το παρελθόν εκπαιδευτικο έτος.
Eγινε πετυχημενη πιλοτική λειτουργία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, παρουσία του Πρωθυπουργου κ Μητσοτάκη.
Ανησυχία επικρατεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης για την ραγδαία αύξηση κρουσμάτων ενόψει του δεύτερου κύματος της πανδημίας Κορωνα-ιου COVID 19.
Τα περισσότερα από τα κρούσματα αφορούν κυρίως πιο νέους ανθρώπους, αλλά έχουμε δει σε άλλες χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο και στην Ευρώπη ότι αυτό οδηγεί σε αύξηση των κρουσμάτων συνολικά στον πληθυσμό.
Είναι πολύ σημαντικό να μην επιτρέψουν οι άνθρωποι να μολύνει αυτή η ασθένεια τους παππούδες τους προκαλώντας τα προβλήματα που είδαμε νωρίτερα φέτος (θανατους).

How to get your kids to wear a face mask during the coronavirus pandemic

Coronavirus: Children around the world return to school amid pandemic

Υπ Παιδειας κ Κεραμέως: Γιατροί στα σχολεία θα δείχνουν τη σωστή χρήση μάσκας στα παιδιά

Η Κεραμέως επιμένει στην “ατομική ευθύνη” ενώ ο Θεοδωρικάκος υπόσχεται δωρεάν μάσκες.

Απόφαση: Μάσκες υποχρεωτικά από το Νηπιαγωγείο μέχρι τη Γ’ Λυκείου

Οι φοιτητές επιστρέφουν στα Πανεπιστήμια για δια ζώσης μάθημα μόνο για μαθήματα μικρών ακροατηρίων.
Η μάσκα θα είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Για το Νηπιαγωγείο και τις τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού η χρήση μάσκας θα έχει Εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε στη σημερινή διαδικτυακή συνεδρίαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνα-ϊού COVID19 (σ.σ. κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής).
Αυτά τα εργαστήρια κλιμάκωσης αναλαμβάνουν σε συνεργασία με τοπικά ιδρύματα και είναι μια προσπάθεια να μάθουμε πόσο αποτελεσματικές είναι οι Εκπαιδευτικές πρακτικές κλίμακας σε Πολεις και χώρες.
Μέσα από την εκμάθηση, την τεκμηρίωση και την υποστήριξη της διαδικασίας επέκτασης και εμβάθυνσης του αντίκτυπου των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών σε όλο τον κόσμο, τα εργαστήρια στοχεύουν στην ανάπτυξη συγκεκριμένης, πρακτικής καθοδήγησης και βασικούς οδηγούς, που συμβάλλουν στη ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ MEΓΑΛΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ στην εκπαίδευση.
Πριν από την εξάπλωση του COVID-19, είχαμε σκεφτεί πόσο δύσκολο είναι να αλλάξουμε ένα σύστημα ;
Τα συστήματα και νοοτροπιες παρελθοντων ετων ,προτιμούν το status quo,σχολικης κουλτουρας και συχνά απαιτούν μια κρίση (σπρωξιμο) για μεταμόρφωση.
Φυσικα δεν λαμβανουμε κατα νου μικροπολιτικες σκοπιμοτητες ουτε νοοτροπιες ενηλικων ανθρωπων,γονεων που ανηκουν στο παρελθον.
Σίγουρα παρακολουθούμε αυτό το παιχνίδι σήμερα ,ενω πολλές Πολεις,έχουν καθυστερήσει να ανταποκριθούν στην παγκόσμια πανδημία παρά τα σημαντικά δεδομένα και τις συμβουλές από ειδικούς σχετικά με τα μέτρα που χρειάζονται και έχουν ξεκινήσει δράση μόλις εμφανιστεί το μέγεθος του ιού π χ μασκες,απολυμανση.
Καθώς ο κόσμος προσπαθεί να ανταποκριθεί στην τρέχουσα κρίση, εντυπωσιάζει το γεγονός ότι μερικές από τις ίδιες βασικές αρχές σε πραγματικό χρόνο μπορεί επίσης να σχετίζονται με την αντιμετώπιση αυτής της πανδημίας.

Αυτες περιλαμβάνουν:

Επαναληπτική, προσαρμοστική μάθηση.

Η ΕΥΕΛΙΞΙΑ και η ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ είναι ζωτικής σημασίας σε μια εποχή που τα γεγονότα ξετυλίγονται γρήγορα και τα νοικοκυριά, οι Πολεις και οι ηγέτες πρέπει συνεχώς να προσαρμόζονται σε μια ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ καθημερινά.
Προσαρμοστικοτητα σε ενα συνεχως μεταβαλλομενο περιβαλλον με απλα λογια.
Η κατάσταση έφερε επίσης στο προσκήνιο μια βαθύτερη εκτίμηση,της σημασίας αξιόπιστων, υψηλής ποιότητας, έγκαιρων δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τους περιορισμούς των υπαρχόντων δεδομένων που αντιπροσωπεύουν το πραγματικό πεδίο μιας ΤΑΧΕΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΚΡΙΣΗΣ.
Ταυτόχρονα, βλέπουμε από πρώτο χέρι τι έχει δείξει η επιστήμη συμπεριφοράς .
Τα δεδομένα από μόνα τους δεν είναι πάντα αρκετά για να ωθήσουν την αλλαγή καθώς οι στάσεις, οι πεποιθήσεις και οι συμπεριφορές είναι βαθιά ριζωμένες σε ανθρώπους και ιδρύματα, κυριως υποαναπτυκτων τριτοκοσμικων Χωρων/Πολεων.
Αυτή η κρίση έχει υπογραμμίσει τον ουσιαστικό ρόλο της Κυβέρνησης στην προετοιμασία και την αντιμετώπιση μιας κρίσης και στη διασφάλιση της κάλυψης των βασικών αναγκών των ατόμων, ιδίως των πιο περιθωριοποιημένων με προεξεχουσα την προφυλαξη της Υγειας.
Τώρα περισσότερο από ποτέ, το καθήκον της Κυβέρνησης να παρέχει Κοινωνικές υπηρεσίες, δίχτυα ασφαλείας και επενδύσεις σε παγκόσμια Δημόσια αγαθά είναι σαφές.
Ταυτόχρονα, ο COVID-19 υπογράμμισε επίσης ότι η Κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αυτή την κρίση μόνη της
Η διαχείριση μιας κατάστασης αυτού του πεδίου απαιτεί απόλυτα τις συλλογικές προσπάθειες των φορέων σε ολόκληρο το Σύστημα, συγκεντρώνοντας μη συνηθισμένους υπόπτους από τον Ιδιωτικό τομέα, την κοινωνία των Πολιτών και την ηγεσία της κοινότητας για να συνεργαστούν δημιουργικά.
Για παράδειγμα, για να βοηθήσει χιλιαδες μαθητές να συνεχίσουν να μαθαίνουν εξ αποστάσεως ενώ τα σχολεία είναι κλειστά λόγω του COVID-19, η Κίνα ξεκίνησε μια Εθνική ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΜΑΘΗΣΗΣ για μαθητές γυμνασίου και λυκείου και μεταδίδει μαθήματα δημοτικών Σχολείων στη δημόσια τηλεόραση.
Για να λειτουργήσει αυτή η ΨΗΦΙΑΚΗ ΛΥΣΗ ομαλά για εκατομμύρια παιδιά ταυτόχρονα, σημαντικοί φορείς τηλεπικοινωνιών και εταιρείες τεχνολογίας συνεργάστηκαν με την κυβέρνηση για τη δημιουργία αντιγράφων Ασφαλείας διακομιστών και την εξασφάλιση επαρκούς εύρους ζώνης.
Και ακόμη και πριν από την έναρξη της πλατφόρμας, οι Κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας είχαν ήδη προσφέρει στους μαθητές ΔΩΕΡΑΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
Αν υπήρχε ποτέ χρόνος να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και να αποφύγουμε να επαναλάβουμε λάθη, είναι τώρα.
Συχνά λέμε ότι είμαστε μια παγκόσμια κοινότητα, αλλά η κρίση έχει κάνει αυτές τις λέξεις ακόμη πιο πραγματικές.
Με κάποιους τρόπους, ο COVID-19 ισοπέδωσε τον αγωνιστικό χώρο. οι πλούσιες χώρες δεν μπορούν να μονωθούν από έναν ιό που δεν σέβεται τα σύνορα ή δεν κάνει διακρίσεις με βάση την κοινωνικοοικονομική κατάσταση, το φύλο, τη φυλή,ηλικια ή τη θρησκεία.
Οι Χώρες/Πολεις υψηλού εισοδήματος πρέπει να μάθουν πολλά από τις εμπειρίες χωρών χαμηλού εισοδήματος που έχουν προηγουμένως αντιμετωπίσει την πραγματικότητα των μαζικών εκτοπισμών και κρίσεων, όπως πχ οι καταστροφικές επιδημίες του Έμπολα.
Ταυτόχρονα, ενώ ο COVID-19 μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε ενω ηδη γνωρίζουμε ότι ο αντίκτυπός του δεν κάνει διακρίσεις σε ηλικιες.

Κορωνα-ϊός: Σημάδια βελτίωσης εμφανίζει η 17χρονη στο ΑΧΕΠΑ | Ώρα Ελλάδος 18/8/2020 | OPEN TV

Εκείνοι που είναι ήδη πιο απομακρυσμένοι ή περιθωριοποιημένοι ανεξαρτητου ηλικιας, διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να υποφέρουν από αυτήν την κρίση ,οικονομικά, σωματικά, διανοητικά και εκπαιδευτικά.
Κατά τη διάρκεια της κρίσης του Έμπολα πχ Δυτική Αφρική, γνωρίζουμε ότι συχνά τα κορίτσια υπέφεραν περισσότερο, με αιχμές στην εγκυμοσύνη των εφήβων, σεξουαλική βία και αυξημένη ανάγκη υποστήριξης των μελών της οικογένειας, και επακόλουθη εγκατάλειψη του σχολείου και στιγματισμός.
Και βλέπουμε με ανεγκεφαλους, κομπλεξικους,αυτό να παίζει από πρώτο χέρι στα σχολεία των δικών μας Πολεων.
Τα παιδιά σε γειτονικές Πόλεις κινδυνεύουν να πεινάσουν ή να χάσουν κρίσιμες υπηρεσίες σωματικής και ψυχικής υγείας μετά το κλείσιμο του Σχολείου.
Μεσα σε ολο το κλιμα ηθελημενης συγγυσης ανεγκεφαλων καποιοι με ΑΣΠΙΔΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ θελουν π χ να μην φορανε μασκα,φιλελεδες του freedo cafe,με το προσχημα πηγαινω Γυμναστηριο και επομενως …. ειμαι υγιης.Μετα θα ακολουθησουν οσοι εργαζονται σε ιατρικα κεντρα κλπ
Βλεπουμε το ολο θεμα πηγαινει πολυ παραπερα και ουδολως νοιαζονται για την υγεια του Κοινωνικου συνόλου,ποσο μαλλον στα παιδακια.

Καινοτομία στην εκπαίδευση.

Μία από τις ασημένιες επενδύσεις από αυτήν την κρίση μπορεί να φανταστεί εκ νέου τι μπορεί και θα πρέπει να είναι η Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει στην Παγκόσμια κοινότητα διπλασιασμό των επενδύσεων για τη διασφάλιση συνεχιζόμενων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε μαθητες ολων των ηλικιων, σε καταστάσεις αστάθειας και κρίσης, καθώς και περαιτέρω διερεύνηση δυνατοτήτων ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ταυτοχρονα η Τεχνολογία σίγουρα θα διαδραματίσει ρόλο στην επανεξέταση των δυνατοτήτων Διδασκαλίας και Μάθησης, ειδικά στην υποστήριξη εικονικών ευκαιριών μάθησης.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η Τεχνολογία από μόνη της δεν είναι πανάκεια για μελλοντικές κρίσεις και πρέπει να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι της τεχνολογίας που επιδεινώνουν περαιτέρω τις ανισότητες .
Η τρέχουσα κατάσταση παρέχει μια ευκαιρία να σκεφτούμε, έξω από το κουτί για το πώς τα Εκπαιδευτικά μας συστήματα μπορούν να προσφέρουν καλύτερα ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ευκαιρίες μάθησης για τα παιδιά μας,να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν στον σημερινό ΤΑΧΕΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟ και αβέβαιο κόσμο.
Η κρίση Κορωνα -ιου COVID-19 έχει ήδη και θα συνεχίσει να έχει καταστροφικές συνέπειες για άτομα και Πολεις σε ολόκληρο τον κόσμο, οι οποίες δεν πρέπει να υποτιμηθούν.
Ταυτόχρονα, η κρίση παρέχει επίσης μια κρίσιμη ευκαιρία για εμάς να μάθουμε περισσότερα σχετικά με τις βασικές αρχές που διέπουν τη ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ μεγάλης κλίμακας, όπως απαιτείται σε πολλά εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο.
Η ελπίδα είναι ότι μπορούμε να βγούμε από την άλλη πλευρά αυτής της πανδημίας με περισσότερα στοιχεία και διδάγματα που μάθαμε για το πώς να επεκτείνουμε τον αντίκτυπο των αποτελεσματικών Κοινωνικών παρεμβάσεων και να εισαγάγουμε νέους τρόπους εργασίας,στα εκπαιδευτικά μας συστήματα, για να παρέχουμε ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ευκαιρίες μάθησης σε όλους.

Ευχαριστω ARCO Δημητρης.

Loading...

Συμπληρώστε το e-mail σας για να λαμβάνετε τα νέα από το Triklopodia πρώτοι!:

Στείλε μας το άρθρο σου

Οιοσδήποτε θίγεται από άρθρο ή σχόλιο που έχει αναρτηθεί στο “Triklopodia.gr”, μπορεί να μας ενημερώσει, στο “triklopodia@hotmail.gr” ώστε να το αφαιρέσουμε άμεσα. Ομοίως και για φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα.

Στην Τρικλοποδιά ακούγονται όλες οι απόψεις . Αυτό δε σημαίνει ότι τις υιοθετούμε η ότι συμπίπτουν με τις δικές μας .



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ triklopodia@hotmail.gr