Η ανώτερη απόδοση τιμής δεν περιλαμβάνει όλους όσους φυλάνε Θερμοπύλες, αλλά αυτούς που γνωρίζουν τον κίνδυνο. Αυτούς που παρόλο που βλέπουν το μάταιο του αγώνα και της θυσίας τους (ο Εφιάλτης θα φανεί τελικά και στο τέλος οι Μήδοι θα διαβούν) φοβούνται περισσότερο την ιδέα ότι φοβήθηκαν πάρα τον φόβο τον ίδιο για την ήττα.
Ο Εφιάλτης φάνηκε από καιρό και έπαιξε τον κρίσιμο ρόλο του.
Οι Μήδοι βρήκαν αφύλακτες τις Θερμοπύλες και έχουν ήδη διαβεί.
Κι εμείς, χωρίς πατρίδα πια,
ρημαγμένοι και εξαθλιωμένοι,
αναρωτιόμαστε που και πως θα ζήσουμε…




